VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidi čím dál častěji zajímá původ toho, co mají na talíři

Jižní Morava, Vysočina /ANKETA/ - To nejlepší z jihomoravských a vysočinských polí, pastvin, pekáren nebo pivovarů nese už třetí rok značku Regionální potravina. V celkem devíti kategoriích se místní výrobci utkávají o možnost označit své výrobky logem soutěže. Pro čím dál více lidí je původ a záruka kvality potravin při nákupu rozhodující. Zatímco dříve u menších farmářů nakupovali zejména lidé na vesnici, teď mají o místní výrobky zájem i lidé z měst.

6.3.2013 2
SDÍLEJ:

Farmářské trhy. Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Vzrůstá popularita farmářských trhů a lidé se snaží získat regionální potraviny i v zimních měsících. „Pokud jsou ve městě trhy s regionálními potravinami, dávám jejich koupi přednost před těmi v supermarketu. Zvlášť v sezoně, kdy je na trhu dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, mířím za jejich nákupem na trhy. Občas ale nic jiného člověku nezbývá než nakoupit tytéž suroviny v supermarketu. Upřednostňuji ale jednoznačně ty regionální i přes jejich vyšší cenu. Jsou zdraví prospěšnější," podotýká Iveta Nyklová z Jihlavy.

Mnozí lidé míří teď mimo sezonu za místními potravinami do obchodů se zdravou výživou. „Teď v zimě lidé nakupují věci, které se dají uskladnit. Kořenovou zeleninu, dýně, občas něco málo z dovozu. Nejčastějšími zákazníky jsou jednak ekologicky zaměřené rodiny, dietáři, matky nakupující hlavně pro děti i lidé, kteří si k nám zaskočí pro nějakou zdravou svačinku," vyjmenovala Lenka Gottwaldová, která pracuje v brněnském obchodě Zdravý život.

Jeden z držitel ocenění Regionální potravina, majitel řeznictví František Janíček se často setkává s tím, že zákazníci chtějí znát původ masa. „Spousta lidí stále zajímá hlavně cena, ale čím dál víc lidí si uvědomuje, že třeba gothaj pod sto korun stát nemůže, protože do něj musí být dobrá surovina. Devadesát procent našich zákazníků u nás nakupuje dlouhodobě a ví, že se mohou spolehnout, že si kvalitu držíme," podotkl Janíček.

Přehled oceněných potravin a příběh včelaře Kamila Kurtina čtěte ve čtvrtečním vydání Deníku Rovnost a Vysočina.

Autor: Petra Kozlanská

Zajímáte se o původ potravin, které nakupujete?

Ano

71 %

Ne

29 %

Hlasovalo: 116

Anketa byla ukončena

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Bez gólu i bodu. Kometa dostala na Spartě čtyři branky a odváží si porážku 0:4

Ilustrační foto.
1

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Divoká bitka. Před nádražím se poprala desítka lidí, měli i teleskopické obušky

Brno - Teleskopické obušky, dva lehce zranění mladíci a dva v policejní cele. Rvačku asi deseti lidí, ke které došlo na brněnském hlavním nádraží, šetří od pátečního večera policisté.

Verbíři se protančili na mezinárodní festival

Moravské Knínice /REPORTÁŽ/ – Co se stalo kdysi, v tem strážnickém lesi, zpívá dvojice vystupujících verbířů v doprovodu cimbálové muziky a sokolovna plná lidí v tichosti sleduje, jakými kroky ji o chvilku později překvapí dva mladí muži, jak píseň i jejich kroj napovídá, původem ze Strážnice. Ti vystupují na Soutěži o nejlepšího tanečníka slováckého verbuňku, kterou pořádá v sobotu večer soubor Kyničan z Moravských Knínic.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brno - Zhruba šest set dětí loni na jižní Moravě uteklo z domu. Nejčastěji se jedná o mladistvé z výchovných ústavů a dětských domovů. Obrátit se se svými problémy mohou třeba na brněnskou Modrou linku důvěry.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

Brno - Odpadky z celé Moravy ohřejí vodu na sprchování Brňanům. Představitelé brněnské spalovny se totiž chystají o polovinu zvýšit množství zlikvidovaného komunálního odpadu, který zařízení mění na teplo a elektrický proud. O navážení odpadu jednají s obcemi v sousedních krajích i v Moravskoslezském kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies