VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Linku 1 obsadí jen obří tramvaje

Brno – Z Řečkovic do práce v centru Brna. Ráno tam, večer zpátky. Pět dní v týdnu. Milan Kolínský jezdí tramvají číslo 1. Přestože cestu zvládne za dvacet minut, rozhodně si ji nepochvaluje.

30.5.2011 16
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

„Že si nesednu, mi nevadí, toho mám dost v práci. Ale kolikrát se v narvané tramvaji mám sotva kde chytnout. Při sebemenším zdržení se pak nakupí tolik lidí, že je problém dostat se vůbec dovnitř,“ popsal problémy cestování ve špičce Kolínský.

Přetíženost klíčové tratě potvrdil vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko. „Bohužel nejde zkrátit intervaly, už teď jezdí soupravy po třech minutách,“ upozornil Bielko.

Dopravní podnik chce proto zvýšit kapacitu vozů, které na lince jezdí. Nasadí na ni vysokokapacitní tramvaje. Zatím ale není jisté kdy. „Pro nás platí, že čím dříve, tím lépe,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Projekt zatím vázne především na penězích. „Předpokládáme, že nákup tramvají vyjde na desítky milionů korun, které zatím nemáme,“ řekla Škrancová.
Podle ní nyní firma hledá možnosti, jak nákup nových a rekonstrukce starých tramvají platit. „V úvahu připadá i půjčka,“ uvedla mluvčí s tím, že na kompletní obnovu brněnského vozového parku potřebuje podnik asi dvě a půl miliardy korun.

Kapacita 309 lidí

V současnosti na trase jedničky jezdí až čtyři soupravy se třemi vozy, které pojmou 309 lidí. Kromě nich nasazuje dopravní podnik také čtyři soupravy se dvěma kloubovými tramvajemi. Do těch se dohromady vejde 280 lidí. „Jsou to tramvaje Vario, které vznikly rekonstrukcí starších typů. Je to pro nás levnější a rychlejší řešení než nákup nových vozů,“ řekla Škrancová.

Na nové čtyřicetimetrové soupravy si Brňané rychle zvykají. „Jezdívám denně k Semilassu, a když se poštěstí jet dlouhou tramvají, je to mnohem pohodlnější. Navíc je uvnitř vše nové a nezničené,“ chválila Zdeňka Sobotková.

Plán dopravního podniku vítá i starosta Řečkovic Marek Viskot. „Tramvaj je naše prakticky jediné spojení s centrem. Pohodlnější cestování určitě ocení spousta lidí, někteří už si na přeplněnost stěžovali i u nás na radnici,“ podotkl Viskot.

Zatímco na úseku mezi Řečkovicemi a hlavním nádražím mají vysokokapacitní tramvaje za úkol jen pobrat a převézt všechny cestující, ve směru na Bystrc je cíl jiný. Tramvaj na konečnou jede přes půl hodiny. Tedy déle než například vlak do Blanska. A na tak dlouhé trati cestující ocení více míst k sezení. „Právě díky velkokapacitním tramvajím je můžeme cestujícím nabídnout,“ řekla Škrancová.

Na ostatních tratích zatím dopravní podnik obsazení tak velkými tramvajemi neplánuje. Podle šéfa brněnského odboru dopravy Bielka to ovšem bude v budoucnu nutné minimálně na lince 8. „I ta už má interval čtyři minuty a kapacitnější tramvaje jí pomohou,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

30.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3

První burčák je v prodeji. Jak poznat ten pravý? Zákazník nemá šanci, říká vinař

Učí roboty sbírat plechovky a zachraňovat plyšáky. V budoucnu by tyto chytré stroje mohly najít uplatnění i v průmyslu.
20

Robot zatím zachraňuje plyšáky. V budoucnu může najít uplatnění i v průmyslu

Šafářová se stane světovou jedničkou ve čtyřhře

Cincinnati, Brno – Vystoupá až na trůn. Brněnská rodačka Lucie Šafářová se stane poprvé světovou jedničkou ve čtyřhře. Žezlo převezme po kamarádce a spoluhráčce z deblového páru zraněné Američance Bethanie Mattekové-Sandsové.

AKTUALIZOVÁNO

Srážka auta a vlaku u Olbramkostela: dva lidé zemřeli, malá dívka bojuje o život

Olbramkostel /FOTOGALERIE/ – Málo frekventovaný železniční přejezd u stanice Olbramkostel na Znojemsku se stal v pátek svědkem nebývalé tragédie. Přímo na přejezdu se srazil osobní motorový vlak se Škodou Octavia. Srážka si vyžádala dva lidské životy. 

Expo představili stylově. Brňané se zapojí vlastními příběhy a fotkami

Brno /FOTOGALERIE/  – Výroční výstava v Brně bude. Přestože představitelé města stále nemají jisté, kdo by se na výroční výstavu ke sto letům od vzniku Československa složil, pokračují v plánování největší výstavní akce příštího roku. „Čekáme, zda nám přispějí vlády České a Slovenské republiky. Rozhodnutí může padnout čtvrtého září na jejich společném zasedání,“ řekl primátor Petr Vokřál.

Žaloba na územní plán: za krajem stojí přes 60 obcí

Jižní Morava – Více zastánců než odpůrců mají krajské zásady územního rozvoje. Alespoň podle počtu obcí, které se připojily na stranu Jihomoravského kraje v žalobě na platnost územního plánu, kterou před měsícem podalo patnáct jihomoravských obcí přes advokátní kancelář Frank Bold.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení