VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Linku 1 obsadí jen obří tramvaje

Brno – Z Řečkovic do práce v centru Brna. Ráno tam, večer zpátky. Pět dní v týdnu. Milan Kolínský jezdí tramvají číslo 1. Přestože cestu zvládne za dvacet minut, rozhodně si ji nepochvaluje.

30.5.2011 16
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

„Že si nesednu, mi nevadí, toho mám dost v práci. Ale kolikrát se v narvané tramvaji mám sotva kde chytnout. Při sebemenším zdržení se pak nakupí tolik lidí, že je problém dostat se vůbec dovnitř,“ popsal problémy cestování ve špičce Kolínský.

Přetíženost klíčové tratě potvrdil vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko. „Bohužel nejde zkrátit intervaly, už teď jezdí soupravy po třech minutách,“ upozornil Bielko.

Dopravní podnik chce proto zvýšit kapacitu vozů, které na lince jezdí. Nasadí na ni vysokokapacitní tramvaje. Zatím ale není jisté kdy. „Pro nás platí, že čím dříve, tím lépe,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Projekt zatím vázne především na penězích. „Předpokládáme, že nákup tramvají vyjde na desítky milionů korun, které zatím nemáme,“ řekla Škrancová.
Podle ní nyní firma hledá možnosti, jak nákup nových a rekonstrukce starých tramvají platit. „V úvahu připadá i půjčka,“ uvedla mluvčí s tím, že na kompletní obnovu brněnského vozového parku potřebuje podnik asi dvě a půl miliardy korun.

Kapacita 309 lidí

V současnosti na trase jedničky jezdí až čtyři soupravy se třemi vozy, které pojmou 309 lidí. Kromě nich nasazuje dopravní podnik také čtyři soupravy se dvěma kloubovými tramvajemi. Do těch se dohromady vejde 280 lidí. „Jsou to tramvaje Vario, které vznikly rekonstrukcí starších typů. Je to pro nás levnější a rychlejší řešení než nákup nových vozů,“ řekla Škrancová.

Na nové čtyřicetimetrové soupravy si Brňané rychle zvykají. „Jezdívám denně k Semilassu, a když se poštěstí jet dlouhou tramvají, je to mnohem pohodlnější. Navíc je uvnitř vše nové a nezničené,“ chválila Zdeňka Sobotková.

Plán dopravního podniku vítá i starosta Řečkovic Marek Viskot. „Tramvaj je naše prakticky jediné spojení s centrem. Pohodlnější cestování určitě ocení spousta lidí, někteří už si na přeplněnost stěžovali i u nás na radnici,“ podotkl Viskot.

Zatímco na úseku mezi Řečkovicemi a hlavním nádražím mají vysokokapacitní tramvaje za úkol jen pobrat a převézt všechny cestující, ve směru na Bystrc je cíl jiný. Tramvaj na konečnou jede přes půl hodiny. Tedy déle než například vlak do Blanska. A na tak dlouhé trati cestující ocení více míst k sezení. „Právě díky velkokapacitním tramvajím je můžeme cestujícím nabídnout,“ řekla Škrancová.

Na ostatních tratích zatím dopravní podnik obsazení tak velkými tramvajemi neplánuje. Podle šéfa brněnského odboru dopravy Bielka to ovšem bude v budoucnu nutné minimálně na lince 8. „I ta už má interval čtyři minuty a kapacitnější tramvaje jí pomohou,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

30.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Seniorbus. Ilustrační foto.
12

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Obžaloba: Připravili ho o byt. Lichva přispěla ke strýcově smrti, bojí se neteř

Brno – Obžalovaní z lichvy ve středu znovu stanuli před soudem. Podle obžaloby se činu dopustili na lehce mentálně retardovaném Vladimíru Bělohoubkovi, který už zemřel. Jeho neteř se domnívá, že ztráta bytu přispěla ke strýcově smrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies