VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Linku 1 obsadí jen obří tramvaje

Brno – Z Řečkovic do práce v centru Brna. Ráno tam, večer zpátky. Pět dní v týdnu. Milan Kolínský jezdí tramvají číslo 1. Přestože cestu zvládne za dvacet minut, rozhodně si ji nepochvaluje.

30.5.2011 16
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

„Že si nesednu, mi nevadí, toho mám dost v práci. Ale kolikrát se v narvané tramvaji mám sotva kde chytnout. Při sebemenším zdržení se pak nakupí tolik lidí, že je problém dostat se vůbec dovnitř,“ popsal problémy cestování ve špičce Kolínský.

Přetíženost klíčové tratě potvrdil vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko. „Bohužel nejde zkrátit intervaly, už teď jezdí soupravy po třech minutách,“ upozornil Bielko.

Dopravní podnik chce proto zvýšit kapacitu vozů, které na lince jezdí. Nasadí na ni vysokokapacitní tramvaje. Zatím ale není jisté kdy. „Pro nás platí, že čím dříve, tím lépe,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Projekt zatím vázne především na penězích. „Předpokládáme, že nákup tramvají vyjde na desítky milionů korun, které zatím nemáme,“ řekla Škrancová.
Podle ní nyní firma hledá možnosti, jak nákup nových a rekonstrukce starých tramvají platit. „V úvahu připadá i půjčka,“ uvedla mluvčí s tím, že na kompletní obnovu brněnského vozového parku potřebuje podnik asi dvě a půl miliardy korun.

Kapacita 309 lidí

V současnosti na trase jedničky jezdí až čtyři soupravy se třemi vozy, které pojmou 309 lidí. Kromě nich nasazuje dopravní podnik také čtyři soupravy se dvěma kloubovými tramvajemi. Do těch se dohromady vejde 280 lidí. „Jsou to tramvaje Vario, které vznikly rekonstrukcí starších typů. Je to pro nás levnější a rychlejší řešení než nákup nových vozů,“ řekla Škrancová.

Na nové čtyřicetimetrové soupravy si Brňané rychle zvykají. „Jezdívám denně k Semilassu, a když se poštěstí jet dlouhou tramvají, je to mnohem pohodlnější. Navíc je uvnitř vše nové a nezničené,“ chválila Zdeňka Sobotková.

Plán dopravního podniku vítá i starosta Řečkovic Marek Viskot. „Tramvaj je naše prakticky jediné spojení s centrem. Pohodlnější cestování určitě ocení spousta lidí, někteří už si na přeplněnost stěžovali i u nás na radnici,“ podotkl Viskot.

Zatímco na úseku mezi Řečkovicemi a hlavním nádražím mají vysokokapacitní tramvaje za úkol jen pobrat a převézt všechny cestující, ve směru na Bystrc je cíl jiný. Tramvaj na konečnou jede přes půl hodiny. Tedy déle než například vlak do Blanska. A na tak dlouhé trati cestující ocení více míst k sezení. „Právě díky velkokapacitním tramvajím je můžeme cestujícím nabídnout,“ řekla Škrancová.

Na ostatních tratích zatím dopravní podnik obsazení tak velkými tramvajemi neplánuje. Podle šéfa brněnského odboru dopravy Bielka to ovšem bude v budoucnu nutné minimálně na lince 8. „I ta už má interval čtyři minuty a kapacitnější tramvaje jí pomohou,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

30.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Nejsmradlavější místo je u divadla Polárka. Nejvíc lidem voní oříšky v podchodu

Vizualizace připravované lázeňské zóny v Pasohlávkách na Brněnsku.
7

Čínské lázně v Pasohlávkách? Součástí bude české léčebné centrum

AKTUALIZOVÁNO

Bojkot Zemana: krajští zastupitelé za TOP09 a Žít Brno prezidenta nepřivítají

Brno /ANKETA/ – Bojkot prezidentské návštěvy Jihomoravského kraje chystají TOP09 a Žít Brno. Ani jeden ze čtyř krajských zastupitelů těchto stran se v pondělí 29. května nezúčastní přivítání prezidenta Miloše Zemana, které v budově krajského úřadu plánuje kancelář hejtmana.

Řidič narazil do stromu a vyletěl z auta. Zraněním na místě podlehl

Brněnsko - Smrtelnou dopravní nehodu řešili v pondělí policisté mezi Syrovicemi a Vojkovicemi na Brněnsku. Krátce po poledni tam sedmapadesátiletý muž sjel s osobním autem ze silnice a narazil do stromu. Na následky zranění na místě zemřel.

Kometa startuje letní dřinu a vymění tenisky za brusle

Brno – Zhruba před měsícem křepčili po brněnském ledě s pohárem pro vítěze extraligy. Teď už hokejisté Komety zahájili letní přípravu na nadcházející ročník a hned po 35 dnech nazují brusle. V pondělí se sešli a ve středu už je čeká dřina na ledě. „Je to novinka. Žádné běhání v lese, místo toho půjdou kluci na brusle," říká asistent kouče Komety Kamil Pokorný.

AKTUALIZOVÁNO

Tragédie na Nových Mlýnech. Drak vynesl instruktora do výšky, pád muž nepřežil

Nové Mlýny – V neštěstí se změnil výcvik začínajících kiteboardistů na Nových Mlýnech. Zemřel při něm sedmatřicetiletý instruktor. O tragédii v pondělí informovali policisté.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies