VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Linku 1 obsadí jen obří tramvaje

Brno – Z Řečkovic do práce v centru Brna. Ráno tam, večer zpátky. Pět dní v týdnu. Milan Kolínský jezdí tramvají číslo 1. Přestože cestu zvládne za dvacet minut, rozhodně si ji nepochvaluje.

30.5.2011 16
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

„Že si nesednu, mi nevadí, toho mám dost v práci. Ale kolikrát se v narvané tramvaji mám sotva kde chytnout. Při sebemenším zdržení se pak nakupí tolik lidí, že je problém dostat se vůbec dovnitř,“ popsal problémy cestování ve špičce Kolínský.

Přetíženost klíčové tratě potvrdil vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko. „Bohužel nejde zkrátit intervaly, už teď jezdí soupravy po třech minutách,“ upozornil Bielko.

Dopravní podnik chce proto zvýšit kapacitu vozů, které na lince jezdí. Nasadí na ni vysokokapacitní tramvaje. Zatím ale není jisté kdy. „Pro nás platí, že čím dříve, tím lépe,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Projekt zatím vázne především na penězích. „Předpokládáme, že nákup tramvají vyjde na desítky milionů korun, které zatím nemáme,“ řekla Škrancová.
Podle ní nyní firma hledá možnosti, jak nákup nových a rekonstrukce starých tramvají platit. „V úvahu připadá i půjčka,“ uvedla mluvčí s tím, že na kompletní obnovu brněnského vozového parku potřebuje podnik asi dvě a půl miliardy korun.

Kapacita 309 lidí

V současnosti na trase jedničky jezdí až čtyři soupravy se třemi vozy, které pojmou 309 lidí. Kromě nich nasazuje dopravní podnik také čtyři soupravy se dvěma kloubovými tramvajemi. Do těch se dohromady vejde 280 lidí. „Jsou to tramvaje Vario, které vznikly rekonstrukcí starších typů. Je to pro nás levnější a rychlejší řešení než nákup nových vozů,“ řekla Škrancová.

Na nové čtyřicetimetrové soupravy si Brňané rychle zvykají. „Jezdívám denně k Semilassu, a když se poštěstí jet dlouhou tramvají, je to mnohem pohodlnější. Navíc je uvnitř vše nové a nezničené,“ chválila Zdeňka Sobotková.

Plán dopravního podniku vítá i starosta Řečkovic Marek Viskot. „Tramvaj je naše prakticky jediné spojení s centrem. Pohodlnější cestování určitě ocení spousta lidí, někteří už si na přeplněnost stěžovali i u nás na radnici,“ podotkl Viskot.

Zatímco na úseku mezi Řečkovicemi a hlavním nádražím mají vysokokapacitní tramvaje za úkol jen pobrat a převézt všechny cestující, ve směru na Bystrc je cíl jiný. Tramvaj na konečnou jede přes půl hodiny. Tedy déle než například vlak do Blanska. A na tak dlouhé trati cestující ocení více míst k sezení. „Právě díky velkokapacitním tramvajím je můžeme cestujícím nabídnout,“ řekla Škrancová.

Na ostatních tratích zatím dopravní podnik obsazení tak velkými tramvajemi neplánuje. Podle šéfa brněnského odboru dopravy Bielka to ovšem bude v budoucnu nutné minimálně na lince 8. „I ta už má interval čtyři minuty a kapacitnější tramvaje jí pomohou,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

30.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fanoušci Komety na Moravském náměstí. Ilustrační foto.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Autonomní Audi A7 samo ujelo téměř 900 kilometrů v provozu.
14

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Brno - Nevšední obrázek mohli minulý pátek zahlédnout Brňané v Lidické ulici. Skupina lidí popíjela pivo a zároveň šlapala do pedálů v pojízdné cyklohospodě. Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek. „Zatím řešíme detaily, abychom splnili všechna pravidla ve vyhlášce. Počítám s tím, že už v dubnu spustíme první jízdy pro zájemce," uvedl Fišer.

Věžáky v Šumavské ulici se změní. Přibude nákupní galerie i parkoviště pod zemí

Brno – Budovy bývalého Cheposu v brněnské Šumavské ulici čeká další přestavba. Po obnově pláště budovy C se změní i budovy A a B.

AKTUALIZOVÁNO

Vztek fanoušků Komety. Za lístek zaplatí o 280 korun víc než příznivci Hradce

Hradec Králové, Brno – Sektory dvou fanouškovských táborů ve Fortuna Areně dělí jen pár metrů, fanoušci brněnské Komety si však zaplatí za vstupenku o 280 korun víc. Brňané v semifinále hokejové play-off extraligy, které startuje ve středu a ve čtvrtek v Hradci Králové, dají za lístek 450 korun, domácí fandové jen 170. „Ceny do sektoru hostí jsme nastavili ve stejné výši, jako budou mít naši fanoušci na stání v Brně," potvrdil generální manažer Hradce Králové Aleš Kmoníček.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies