VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lokálka do Zaječí bude jezdit dál

Břeclavsko - Jihomoravský kraj zachová osobní dopravu na železniční trati spojující Zaječí a Hodonín. Ve čtvrtek to potvrdil hejtman Michal Hašek.

12.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Michal Vítů

Bez vlaku bychom byli ztraceni. To tvrdí starosta Bořetic Václav Surman. A není rozhodně sám. Stejný názor mají i stovky cestující z Velkých Pavlovic, Kobylí či Brumovic, kteří lokálku denně využívají k cestě za prací. Ať už do Břeclavi, Brna nebo Hodonína.

„Jen autobusy by určitě nestačily. Jezdím okolo železničního nádraží prakticky denně a vidím tam stát spoustu aut. Na vlak do Bořetic totiž jezdí i lidé z Němčiček nebo Vrbice. Denně je to podle mého odhadu určitě minimálně sto lidí. Možná i více,“ odhadoval Surman.

Případné zrušení osobní železniční dopravy si vůbec nedokáže představit. „Region je na tu trať zvyklý. Pro spoustu lidí znamená vlak ideální spojení do Brna nebo do Břeclavi. Díky integrovanému dopravnímu systému se teď navíc zlepšila návaznost spojů v Zaječí,“ argumentoval.

Zatím může být v klidu. Na včerejším historicky prvním výjezdním zasedání rady Jihomoravského kraje v Hodoníně uklidnil hejtman Michal Hašek všechny, kteří měli o osud regionální trati starosti. „Na trase Hodonín – Zaječí se žádná redukce provádět nebude. Jinými slovy, trasa zůstane zachována,“ uvedl jihomoravský hejtman.

Reagoval tak na na petici občanů Mutěnic, kteří žádali zachování osobní dopravy v její nynější podobě. Regionální trať ze Zaječí do Hodonína je totiž jednou z těch, které jsou pro České dráhy ztrátové. Proto žádají více peněz z krajského rozpočtu.

„Jihomoravský kraj v současné době zastavení provozu osobní dopravy na této trati nepřipravuje, ani neplánuje,“ uvádí se v oficiální odpovědi, kterou včera radní schválili, organizátorům petice.

K petici Mutěnických se připojila také radnice v Kobylí. „I pro naše obyvatele je ta trať nezbytná, hlavně pro studenty a důchodce. Autobus by určitě nestačil. Navíc by to znamenalo další zvýšení už tak značně přetížené dopravy na silnici. Vlakem je nyní docela dobrý, zrychlený spoj na Brno. Za padesát minut jsme tam,“ sdělila starostka obce Dagmar Kovaříková.

Své zkušenosti má s cestováním lokálkou například Leopold Kalousek z Bořetic. Léta totiž jezdil vlakem každý den do práce, konkrétně do Břeclavi. „Kdyby vlak zrušili, autobusem bych se do práce nedostal. Hlavně večer už žádný spoj nejezdil. Jediným řešením by bylo koupit si auto,“ přemýšlel nahlas.

Bořetický starosta by byl v případě neudržitelné situace pro to, aby trať provozoval soukromý dopravce. „Pokud bychom měli Českým drahám na dopravu přispívat, byl by to problém. Už teď dáváme téměř sedmdesát tisíc na IDS. A víme, že budeme muset rozpočet obce asi o dvanáct procent krátit, protože se nenaplní. Proto bych byl pro, ať udělají tendr a nabídnou trať soukromníkům,“ nastínil Surman možné řešení.

Autor: Michal Šupálek

12.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies