VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lokálka do Zaječí bude jezdit dál

Břeclavsko - Jihomoravský kraj zachová osobní dopravu na železniční trati spojující Zaječí a Hodonín. Ve čtvrtek to potvrdil hejtman Michal Hašek.

12.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Michal Vítů

Bez vlaku bychom byli ztraceni. To tvrdí starosta Bořetic Václav Surman. A není rozhodně sám. Stejný názor mají i stovky cestující z Velkých Pavlovic, Kobylí či Brumovic, kteří lokálku denně využívají k cestě za prací. Ať už do Břeclavi, Brna nebo Hodonína.

„Jen autobusy by určitě nestačily. Jezdím okolo železničního nádraží prakticky denně a vidím tam stát spoustu aut. Na vlak do Bořetic totiž jezdí i lidé z Němčiček nebo Vrbice. Denně je to podle mého odhadu určitě minimálně sto lidí. Možná i více,“ odhadoval Surman.

Případné zrušení osobní železniční dopravy si vůbec nedokáže představit. „Region je na tu trať zvyklý. Pro spoustu lidí znamená vlak ideální spojení do Brna nebo do Břeclavi. Díky integrovanému dopravnímu systému se teď navíc zlepšila návaznost spojů v Zaječí,“ argumentoval.

Zatím může být v klidu. Na včerejším historicky prvním výjezdním zasedání rady Jihomoravského kraje v Hodoníně uklidnil hejtman Michal Hašek všechny, kteří měli o osud regionální trati starosti. „Na trase Hodonín – Zaječí se žádná redukce provádět nebude. Jinými slovy, trasa zůstane zachována,“ uvedl jihomoravský hejtman.

Reagoval tak na na petici občanů Mutěnic, kteří žádali zachování osobní dopravy v její nynější podobě. Regionální trať ze Zaječí do Hodonína je totiž jednou z těch, které jsou pro České dráhy ztrátové. Proto žádají více peněz z krajského rozpočtu.

„Jihomoravský kraj v současné době zastavení provozu osobní dopravy na této trati nepřipravuje, ani neplánuje,“ uvádí se v oficiální odpovědi, kterou včera radní schválili, organizátorům petice.

K petici Mutěnických se připojila také radnice v Kobylí. „I pro naše obyvatele je ta trať nezbytná, hlavně pro studenty a důchodce. Autobus by určitě nestačil. Navíc by to znamenalo další zvýšení už tak značně přetížené dopravy na silnici. Vlakem je nyní docela dobrý, zrychlený spoj na Brno. Za padesát minut jsme tam,“ sdělila starostka obce Dagmar Kovaříková.

Své zkušenosti má s cestováním lokálkou například Leopold Kalousek z Bořetic. Léta totiž jezdil vlakem každý den do práce, konkrétně do Břeclavi. „Kdyby vlak zrušili, autobusem bych se do práce nedostal. Hlavně večer už žádný spoj nejezdil. Jediným řešením by bylo koupit si auto,“ přemýšlel nahlas.

Bořetický starosta by byl v případě neudržitelné situace pro to, aby trať provozoval soukromý dopravce. „Pokud bychom měli Českým drahám na dopravu přispívat, byl by to problém. Už teď dáváme téměř sedmdesát tisíc na IDS. A víme, že budeme muset rozpočet obce asi o dvanáct procent krátit, protože se nenaplní. Proto bych byl pro, ať udělají tendr a nabídnou trať soukromníkům,“ nastínil Surman možné řešení.

Autor: Michal Šupálek

12.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení