VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lužánky: Billboard s nahou ženou řeší rada pro reklamu

Brno - Spoře oděná žena na billboardu u Lužánek vystavuje svoje pozadí na kolemjdoucí. Lidé se pohoršují, živnostenský úřad je však bezmocný. Musí se držet zákona, ne etiky.

26.3.2009 28
SDÍLEJ:

Provokující billboard poblíž Lužáneckého parku.Foto: DENÍK/Attila Racek

Přímo naproti dětského dopravního hřiště u frekventované silnice visí billboard lákající do hotelu Belveder. Rodičům dětí ani většině kolemjdoucích se plocha na rohu Erbenovy a Drobného ulice vůbec nelíbí. Připadá jim na hranici zákona.

„Poslala jsem stížnost na Radu pro reklamu. Tohle je opravdu příliš, podle mě to překračuje hranice vkusu a slušnosti,“ řekla Petra Rosáková z Brna.
Nad motivem se pozastavil i advokát z Rady pro reklamu Radek Pokorný. „Musím přiznat, že něco takového jsem už dlouho neviděl. Obsahuje to pornografické prvky a reklama je tedy nejen neetická, ale nepochybně i proti zákonu,“ řekl jednoznačně Pokorný.

Podle něj fotografie, která je reklamou na hotel Belveder, na billboard vůbec nepatří a ohrožuje mravy veřejnosti. „Krajský živnostenský úřad by měl zahájit řízení a uložit zadavateli pokutu ve výši desítek tisíc korun,“ dodal advokát.

Úřad stížnost už dostal, ale řešit sankcí případ nehodlá. „Tato reklama u Lužánek visí už delší dobu a přišlo nám na ni několik stížností,“ uvedla pracovnice Krajského živnostenského úřadu, která si nepřála být jmenována. Podle jejích slov úřad stížnost už projednal a existenci pornografických prvků na billboardu popřel. „Dívka je spoře oděná a je ve vyzývavé pozici. Ano, možná je to neetické ale pro nás je směrodatný zákon, ne etika,“ řekla.

Podobný případ řešili před dvěma lety v Praze. Nejvyšší správní soud tehdy posuzoval reklamy na noční klub. „Ty zobrazovaly stejně spoře oděné slečny v různých pozicích,“ řekla úřednice.

Soud motiv schválil

Správní soud ale tehdy rozhodl, že cílem reklamy bylo jen nalákat návštěvníky do nočního klubu. Tedy žádný záměr, který by měl vzbuzovat sexuální pudy. Krajský živnostenský úřad se tak nechal inspirovat tímto případem a hotelu pokutu neudělil.

„Určitě mi to vadí, takhle okatě, promiňte, ale to je nevkusné,“ řekla matka dvou dětí Jana Krausová, která Lužánky navštěvuje. Souhlasí s ní i další rodičové. „Je to vulgární a nebyla bych proti, kdyby se billboard odstranil,“ řekla kolemjdoucí Jiřina Sobotková z Brna. Proti reklamě je i mladý otec, který chodí do parku se synem. „Je to dost nevkusné, nesouhlasím s tím. Dokonce si myslím, že by reklama mohla ovlivnit děti ve vnímání sexuality,“ řekl Milan Kramoliš.

Podle dětské psycholožky Jany Severové záleží především na věku dítě, nakolik podobný motiv na dítě zapůsobí. „Jedná se o skutečně morálně nevhodnou reklamu. U dospívajících může vyvolávat předčasné nežádoucí sexuální vzrušení,“ vysvětlila psycholožka.

Kontroverzní upoutávku hodnotí výkonný ředitel Komunikační agentury Aetna poněkud mírněji. „Cílem reklamy je prodat. A proto musí zaujmout, což se v tomto případě bezesporu podařilo. Takže zadavatel i agentura, která grafiku připravila, jsou určitě spokojení,“ řekl Roman Šťastný.

Úřad případ neodloží. Chce se jím zabývat. „Víme, že je takový druh reklamy na hranici zákona. Máme v plánu udělat kontrolu a jednat s majiteli hotelu,“ potvrdila úřednice. Chtějí se s hotelem dohodnout na změně grafického motivu billboardu.

Autor: Marija Nobilisová

26.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 28
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnská Zbrojovka ve 26. kole nejvyšší fotbalové ligy před domácími fanoušky porazila Příbram 2:0.

Z Norska se vrací nejlepší střelec. Útočník Škoda pomůže Zbrojovce

Bez střihání pásky, jen zvednutí dopravního kuželu. Tak ve čtvrtek vypadalo zprovoznění sedmého zmodernizovaného úseku dálnice D1 u Devíti křížů na pomezí Jihomoravského kraje a Vysočiny.
24

Dálnice u Devíti křížů je hotová. Silničáři dokončili modernizaci

Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Brno – Brněnská zoologická zahrada nabízí novou zvířecí reality show. Díky online kamerám mohou lidé nahlédnout do soukromí lvího páru.

Císařský řez? Na jižní Moravě se tak narodí každé páté dítě. Ženy se bojí porodu

Brno – Bojí se obtížného porodu a bolesti. Proto ženy upřednostňují porody císařským řezem před přirozenými. Počet rodiček, které volí chirurgickou metodu, se podle národního registru novorozenců od počátku tisíciletí více než zdvojnásobil. Na jižní Moravě se tak narodí každé páté dítě.

AUTOMIX.CZ / AKTUALIZOVÁNO

10 dostupných aut, ve kterých budete vypadat bohatší, než ve skutečnosti jste

Ruku na srdce, každý z nás chce tu a tam vypadat před ostatními dobře – a dobře v tomto případě znamená „zámožně“. Samozřejmě jen málokterý movitý majetek poukazuje na stav konta tak, jako luxusní auto.

Rok registru: smlouvy pod drobnohledem, úřady jich odkryly tisíce

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Nejvíc peněz od kraje dostává charita, od Brna technické sítě. Registr smluv odkryl firmy, které získávají veřejné zakázky. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení