Má masku jako Darth Vader. Vědci objevili nový druh všenky

Brno – Hranatá maska se dvěma otvory pro oči a trojúhelníkovými ústy. Podobně jako fiktivní postava ve světě Star Wars čili Hvězdných válek zvaná Darth Vader vypadá podle týmu vědců z Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně nový druh hmyzu. „Tým z ústavu biologie a chorob volně žijících zvířat nedávno popsal nový druh parazita, který se vyskytuje u ptáků. Pro podobnost s maskou Dartha Vadera z populární série Star Wars si vysloužil označení Ricinus Vaderi," řekla mluvčí univerzity Kristýna Kounková.

11.8.2016

Podobně jako fiktivní postava ve světě Star Wars čili Hvězdných válek zvaná Darth Vader vypadá podle týmu vědců z Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně nový druh hmyzu.Foto: archiv Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně

Podle ní přišel tým na netradiční pojmenování náhodou. „A to když se snoubenka jednoho z doktorandů podívala na fotku všenky a připodobnila ji právě k postavě z populární série," dodala. Výzkumníci nový druh objevili ve sbírce Zoologického institutu Ruské akademie věd.

Autor: Veronika Gecová

11.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
Matěj Hollan.

Hollan vysvětloval jízdy. Kontrolní výbor chce metodiku používání služebních aut

Na úřadě našli projekt akvaparku za Lužánkami. Díky tomu bude stát dřív

Třídní ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Brno – Zatímco ostatní žáci už mají diktát hotový, zůstává jeden z chlapců v lavici i přes přestávku. Psaní mu ztěžuje ochrnutá ruka po úrazu. Místo pochopení se však u vyučující setkává s neochotou a občasnými nadávkami, stěžují si rodiče. Přestože některé jejich výtky potvrdila i Česká školní inspekce, brněnská škola v Labské ulici problém podle nich neřeší.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Poprask u strážníků: žena přišla odevzdat výbušku, část stanice vyklidili

Brno – Evakuaci z budovy a čekání na pyrotechniky zažili v pondělí ráno strážníci na svém ředitelství ve Štefánikově ulici. Osmdesátiletá žena jim přišla odevzdat nález ze svého sklepa. „V igelitové tašce měla vojenskou výbušku. Při kontaktu s lidským tělem přitom může způsobit vážná zranění a jak ukázaly případy z minulosti, dokonce i smrt," popsal případ mluvčí strážníků Jakub Ghanem.

Poškozený orloj? Vše napovídá tomu, že video je falešné

Brno - Někdo šikovně narušil hodinový mechanismus a z orloje vypadly desítky kuliček. Tato zpráva se v neděli večer šířila českým internetem. Vše však napovídá tomu, že jde o hoax.