Má masku jako Darth Vader. Vědci objevili nový druh všenky

Brno – Hranatá maska se dvěma otvory pro oči a trojúhelníkovými ústy. Podobně jako fiktivní postava ve světě Star Wars čili Hvězdných válek zvaná Darth Vader vypadá podle týmu vědců z Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně nový druh hmyzu. „Tým z ústavu biologie a chorob volně žijících zvířat nedávno popsal nový druh parazita, který se vyskytuje u ptáků. Pro podobnost s maskou Dartha Vadera z populární série Star Wars si vysloužil označení Ricinus Vaderi," řekla mluvčí univerzity Kristýna Kounková.

11.8.2016

Podobně jako fiktivní postava ve světě Star Wars čili Hvězdných válek zvaná Darth Vader vypadá podle týmu vědců z Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně nový druh hmyzu.Foto: archiv Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně

Podle ní přišel tým na netradiční pojmenování náhodou. „A to když se snoubenka jednoho z doktorandů podívala na fotku všenky a připodobnila ji právě k postavě z populární série," dodala. Výzkumníci nový druh objevili ve sbírce Zoologického institutu Ruské akademie věd.

Autor: Veronika Gecová

11.8.2016 VSTUP DO DISKUSE

O Seniorbus je enormní zájem. Na jízdu lidé čekají i šest týdnů

Brno /FOTOGALERIE/ – Seniorbus, který usnadňuje cestování brněnským seniorům či lidem s postižením, jezdí už půl roku. Měsíčně přepraví okolo devíti stovek lidí. „U pětaosmdesáti procent cestujících jde o seniory, zbylých patnáct tvoří lidé se zdravotním postižením," vyčíslila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Učí děti zpívat, celému souboru ušila kroje

Bílovice nad Svitavou - Osmnáctým rokem zpívají děti koledy ve folklorním souboru Bystrouška pod vedením Bohuslavy Hamákové. Letos se zpěvem a tancem připojí k akci Česko zpívá koledy pořádané Deníkem po celé republice. Společně s pěveckým sborem Bach a divadelním spolkem Bota rozezní Bystrouška své hlasy v Bílovicích nad Svitavou na Brněnsku potřetí.

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.