VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Máme plno, hlásí vlakové nádraží

Brno – Zastaralé hlavní vlakové nádraží v Brně je na hranici své kapacity. Nově přidané spoje proto musí zajíždět až do Židenic.

13.12.2010 29
SDÍLEJ:

Hlavní nádraží v Brně.Foto: DENÍK/Attila Racek

Přesunout, nebo nepřesunout? Tuto otázku týkající se modernizace hlavního vlakového nádraží slýchají Brňané už pět let. Nyní ale někteří na vlastní kůži pocítí důsledky toho, že se složitá situace ještě nevyřešila.

Podle nového jízdního řádu, který začal platit včera, minou některé spoje hlavní nádraží a pojedou do Židenic. To proto, že kapacita nádraží je vyčerpaná. „Odpoledne jezdí z Brna hlavně školáci a pracující. Pokud třeba pracují v Židenicích, tak jim to pomůže. Většině lidí to situaci zkomplikuje,“ postěžovala si například Zdeňka Králová z Tišnova.

Tři nové odpolední vlaky z Hrušovan u Brna do Tišnova pojedou od Modřic po stávajícím nákladním průtahu až do Židenic. „Jihomoravský kraj žádá stále více spojů a pro některé z nich už prostě na hlavním nádraží nezbývá kapacita,“ vysvětlil novinku mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Jeho slova potvrzuje i mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. „Cestujících na hlavním nádraží přibývá. Za posledních pět let je jich o desetinu více,“ řekla Šubová. S tím, že nádražím projede až šedesát tisíc lidí denně.
Stejný rozpočet

Na to, že Brnem projíždí více vlaků, doplácejí lidé z okrajových částí kraje. „Dopravu jsme objednali ve stejném rozsahu jako předchozí rok. Proto jsme museli na nejslabších tratích spoje omezit. Jinak by nám nevyšly peníze,“ uvedl mluvčí společnosti Kordis organizující dopravu v kraji Květoslav Havlík.

Posílení na Tišnov bylo podle něj nutné. „Díky němu jsme naplánovali spoje tak, aby v odpolední špičce jezdily z Brna v patnáctiminutových intervalech,“ vysvětlil Havlík.

Zdůraznil, že cestující změnou jen získají. Do Židenic totiž pojedou pouze ty spoje, které přibyly nově. „Linky, které minou hlavní nádraží, mají označení S1. Ostatním zůstává společné označení S3,“ popsal systém Havlík.
Většina cestujících tvrdí, že vedení Brna by mělo problém s nedostačující kapacitou vyřešit co nejdříve. Podle mluvčího Hally pomůže jedině modernizace. „Ať už ve stávající či odsunuté poloze,“ podotkl.

Jednání o stavbě nového nádraží v jižní části města se však zastavila do jara. Proti červencovému územnímu rozhodnutí úřadu Brno­střed totiž přišla takřka třicítka odvolání, která musí vyřešit magistrát.

O tom, že se dá situace řešit rychleji, je přesvědčen brněnský předseda opoziční Strany zelených Martin Ander. „Několik odborníků mi potvrdilo, že nádraží má zastaralé bezpečnostní zařízení. V zahraničí je běžné, že vlaky odjíždí po třech minutách. V Brně to nejde. Kvůli bezpečnosti musí mít vlak volné minimálně dva úseky před sebou,“ vysvětlil Ander.

Mluvčí Halla mu dal za pravdu jen částečně. „Brno má skutečně starší zařízení. Není ale pravda, že vlaky odjíždí až po dvou volných úsecích před sebou. Jedou hned, jak dostanou signál o volné cestě, tedy i po kratší době než tři minuty,“ upozornil Halla.

Čtěte více v pondělním vydání Brněnského deníku Rovnost

HELENA ČTVRTEČKOVÁ
PETR JEŘÁBEK

13.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 29
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies