VYBERTE SI REGION

Méně diváků na Velké ceně? Brno se přesto drží na špici návštěvnosti

Brno – Nejméně diváků za šest let, přesto stále nejnavštěvovanější podnik letošní sezony. I když na víkendovou Velkou cenu České republiky silničních motocyklů dorazilo do Brna o téměř 26 tisíc diváků méně než loni, stále se v kalendáři mistrovství světa drží na špici zájmu motoristických fanoušků.

28.8.2012 7
SDÍLEJ:

Areál Velké ceny v neděli opustili závodníci i návštěvníci. Hromadný odjezd statisíců fanoušků se obešel bez větších komplikací.Foto: DENÍK/Attila Racek

A jako jediná v dosavadních dvanácti odjetých závodech překonala v součtu za tři dny hranici dvou set tisíc návštěvníků. „Trend poklesu diváků je celosvětový. Ostatní okruhy jsou tím zasažené ještě víc," vysvětlila ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová číslo 212 303 fanoušků, kteří letos prošli branami Masarykova okruhu.

Její tvrzení potvrzuje i dlouholetý fanoušek motocyklů Jiří Dočekal. „Pokles návštěvnosti jsem zaznamenal už na víc okruzích, které jsem letos navštívili. Markantní to bylo třeba v Německu na Sachsenringu," doplnil předseda fanklubu jezdce MotoGP Karla Abrahama.

Přitom před pěti lety při brněnském maximu přišlo téměř čtvrt milionu nadšenců. „Letos se na návštěvě určitě podepsala i špatná předpověď počasí na neděli, která není nejlepší lákadlo pro nerozhodnuté diváky. I kvůli penězům totiž hodně lidí čím dál víc jezdí pouze na jeden den," uvedl Dočekal.

Naopak stejně jako v minulých letech se vedení brněnského okruhu potýkalo se snahami některých lidí dostat se na závody pomocí falšovaných vstupenek. „Zavedení kontroly u vstupů pomocí čteček čárových kódů vyloučilo možnost dostat se na tribuny neoprávněně. Zatímco dřív měli lidé s kvalitními falzifikáty šanci na úspěch, tentokrát určitě neuspěli," sdělil marketingový ředitel Automotodromu Michal Klouda.

Po pátku proto pokusů ubylo. „Ti, kteří to takto zkoušeli, zřejmě pochopili, že neuspějí. V neděli šlo už jen o jednotlivce," doplnil Klouda.

NÁVŠTĚVNOST NA VELKÉ CENĚ V BRNĚ

Rok 2012: 212 303 diváků

Rok 2011: 238 000 diváků

Rok 2010: 238 210 diváků

Rok 2009: 217 207 diváků

Rok 2008: 239 371 diváků

Rok 2007: 245 039 diváků

Rok 2006: 159 188 diváků

Pozn.: uvedeny jsou součty diváků za tři dny Velké ceny

Autor: Tomáš Valaškovčák

28.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies