VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Messengeři v Brně nemají moc práce

BRNO - Zběsilí cyklisté v žlutočerném odění s batůžkem na zádech jsou častým zjevem mnoha měst. Nejde o ufony, ale o doručovatele expresních zásilek, „messengery.“ Nicméně v Brně až tak moc k vidění nejsou.

3.5.2007
SDÍLEJ:

Messenger užívající si své doručování zprávFoto: Ilustrační foto

Vedoucí brněnské pobočky firmy Messenger, Alena Hosová to vysvětluje tím, že tu není takový provoz jako například v Praze. Takže v Brně je k mání pouze dvanáct automobilových kurýrů a cyklista. „Ten u nás jezdí nastálo, na živnostenský list, protože zásilky nejsou moc pravidelné,“ řekla. Podle ní rozveze messenger s autem denně zhruba devadesát zásilek, bicyklista asi dvanáct.

Zásilková služba Messenger funguje v Brně už dvanáctým rokem. Přestože je jen pobočkou pražské centrály, dokázala si za ty roky vytvořit vlastní síť zákazníků. „Specializujeme se sice hlavně na město, ale není problém přepravy zásilek i mezi městy. Jsme schopni zásilku dopravit do čtyřiadvaceti hodin,“ uvedla Hosová.
Každá expresní služba svým zákazníkům garantuje převzetí jeho zásilky v co nejkratší době a co nejrychlejším doručení. Způsob může být různý. Posel může vyrazit pěšmo, kolmo, na mopedu nebo autem.

Kurýrem se může stát kdokoliv, kdo je ochoten být na vysílačce od osmi do půl páté a má auto. „Cyklisty bereme zhruba do pětatřiceti let. Máme už totiž vyzkoušeno, že ženy nebo dívky nemají pro tuhle práci úplně ideální fyzičku,“ řekla Hosová. Takže kurýři na kolech jsou většinou mladí muži kolem třiceti let, u automobilových kurýrů je věk kolem pětapadesáti.

Většina kurýrů svou práci nedělá ani tak pro peníze, jako spíš pro zábavu a vzrušení. „Prostě jsem chtěl jezdit, tak jsem si řekl, proč ne? Pracoval jsem tak asi tři měsíce. Střídal jsem se s kolegou, já jsem doručoval dvakrát týdně,“ řekl ex-messenger Tomáš Benda. Podle něj to byla docela dobrá brigáda. „Odměňování bylo různé, záleželo na typu zásilky. Nějaká zakázka byla urgentní více, jiná méně. Za speciální zakázky bylo někdy padesát procent, jindy šedesát,“ dodal Benda. Podle Hosové má kurýr na kole menší odměny i proto, že má nižší náklady, než automobilový. „Navíc cyklista může doručit jen malou zásilku,“ dodala.

Ex-kurýr Tomáš na kole jezdil rád, ale profesionálním doručovatelem na plný úvazek by se stát nechtěl. Kurýři totiž pro zásilky musí vyjet za každého počasí. „Já jsem jezdil v zimě a to byla dost drsné. Věčně jsem byl zpocený, ze zimy jsem vlezl na pět minut do tepla do nějaké budovy, pak zase ven do zimy, prostě síla. A zabrat dostávalo i kolo,“ popsal Benda pracovní den kurýra.

Služeb messengerů využívají i občas i brněnské výstaviště. „Ale není to moc často. Párkrát do roka. Je to většinou tak, že některá oddělení potřebují něco urgentně doručit,“ řekla Dita Brančíková.

3.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Řezal se v obličeji a hrozil, že skočí z okna. Sebevraha zachránil vyjednavač

Počítačový scan mozku zasaženého Alzheimerovou chorobou. Ilustrační foto.

Alzheimera odhalí pětiminutový test. Pilotní projekt má dřív zachytit nemoc

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Brno /ANKETA/ - Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

AKTUALIZOVÁNO

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Praha, Brno – První díl trilogie se soupeři ze špičky extraligové tabulky hokejistům Komety nevyšel. Na ledě pražské Sparty v nedělním 48. extraligovém kole prohráli 0:4 a nenavázali na páteční domácí výhru proti Pardubicím.

Špílmachr Zavadil se vrátil do Teplic, kde se před rokem vážně zranil

Teplice - První zápas ligového jara v Teplicích byl pikantní pro brněnského kapitána Pavla Zavadila. Osmatřicetiletý fotbalista se vrátil do základní sestavy právě v místech, kde se jeho kariéra před necelým rokem málem zastavila nadobro. Zavadil v sobotu výrazně pomohl Zbrojovce k cenné remíze 1:1 a končit ani zdaleka nechce.

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Jižní Morava – Skoro čtyřiadvacet tisíc cestujících v brněnské hromadné dopravě už prostřednictvím platebních karet používá elektronické předplatní jízdenky, takzvané šalinkarty. Koordinátor jihomoravské dopravy Kordis usiluje o to, aby si elektronické jízdenky mohli pořizovat lidé v celém kraji. Nejdřív to ale bude až v příštím roce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies