VYBERTE SI REGION

Město chce tramvaj k bohunické nemocnici

Brno – Prodloužit tramvaj linky číslo osm až k brněnské bohunické nemocnici. Takový plán teď zpracovává odbor dopravy brněnského magistrátu.

28.4.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Michal Reich

Před několika týdny si úředníci nechali vypracovat studii, ze které vyplývá, že je technicky možné prodloužit „osmičku“ od zastávky Osová ve Starém Lískovci přes Mikuláškovo náměstí k budoucí sportovní hale v Západní bráně až k hlavnímu vchodu bohunické nemocnice. „Je to technicky nejschůdnější řešení. Tramvajovou trať bychom prodloužili o devět set metrů. Vznikly by tak dvě zastávky. V ulici Labská a u současného parkoviště u bohunické nemocnice. Počítáme s tím, že by tramvaj podjížděla Mikuláškovo náměstí. Museli bychom tedy postavit tunel a tramvaj vést pod zemí,“ uvedl předseda dopravní komise Rady města Brna Josef Veselý.

Úředníci podle něj teď pracují na detailnějším plánu. Pokud by totiž magistrát nezačal dopravní situaci do bohunického areálu řešit, tak by podle Veselého mohla hromadná doprava v této části zkolabovat. Nejen že do Bohunic a Starého Lískovce bude mířit stále více studentů a zaměstnanců, ale město musí počítat i s pacienty, kteří budou chodit do přestěhované úrazové nemocnice. A tramvaj, která by k nemocnici a univerzitnímu kampusu jezdila každé čtyři minuty by vyřešila i problémy s často ucpanou ulicí Jihlavskou.

„Tento problém musíme co nejrychleji vyřešit. Až budeme mít detailnější plán co se stane s projektem Západní brány, pak se budeme snažit zapojit do stavby i soukromého investora. Kromě multifunkční haly tady totiž má vzniknout i nákupní centrum,“ uvedl náměstek primátora Daniel Rychnovský.

Pokud úředníci nebudou muset řešit výrazné komplikace se změnou územního plánu, pak by mohla „osmička“ jezdit k nemocnici za dva až tři roky.

Starosta městské části Starý Lískovec Vladan Krásný proti plánu magistrátu nemá námitky. „Museli by nám ale zaručit, že by tramvaj skutečně jezdila pod Mikuláškovým náměstím. Na povrchu to není možné nejen z estetického hlediska. Kvůli hluku by to nepovolili ani úředníci z hygieny,“ myslí si Krásný. Ten také považuje, aby vedení Brna nezasáhlo do oblasti kolem ulice Osová. Radnice městské části tam totiž chce začít budovat nové centrum Starého Lískovce. „Nemáme žádné přirozené centrum. Proto chceme začít budovat náměstí u ulice Osová,“ uvedl Krásný.

Autor: Veronika Hrdá

Místo události:
28.4.2008
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies