A město je ochotné na ně přistoupit. „Doporučeními se budeme řídit. Většinu z nich lze splnit úpravou jízdního řádu či vedení linek. Některá z nich uskutečníme ve velmi krátké době," uvedl vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.
Brňanů se nejvíce dotknou dvě z plánovaných změn. „Asi nejzávažnější problém se objevil v prodloužení víkendových nočních rozjezdů do sedmé hodiny ráno. Nefunguje po něm dopravní vazba po okrajích města. Například lidé z Žabovřesk se nemají jak dostat na vlak na královopolské nádraží. Vhodnější bude posunout konec rozjezdů na šestou ráno," sdělil vedoucí dopravního odboru brněnského dopravního podniku Jan Seitl.
Kilometry ujeté navíc má podle analýzy nahradit prodloužení denních intervalů některých linek o víkendu. „Tuhle změnu ale zvládneme nejdříve po prázdninách," nastínil Seitl.
Spolu se zkrácením doby, kdy jezdí rozjezdy, studie doporučuje také zvážit přesunutí rozjezdu v půl páté na půl třetí. „Přesun ale ještě není jistý. Pokud se pro něj rozhodneme, bude to také až po prázdninách," nastínil Seitl.
Brňanům se tento plán líbí. „Cestovat rozjezdy je opravdu složité. Z Líšně do Slatiny je to ve dne kousek, ale v noci musím cestovat přes hlavní nádraží," podotkl Jan Skoupý.
Na lepší obsluhu se mohou těšit lidé z bystrcko-žebětínského sídliště Kamechy. Autobus linky 54 nebude končit už v zastávce Přístaviště, ale až v terminálu Zoologická zahrada. „Tento plán vítám. Když jedu z centra, zastávka u zoo je dostupná všemi linkami. Takže si tam v klidu a pohodlně přestoupím. Na Přístavišti se čeká špatně, není tam ani trafika," řekla třeba Andrea Divíšková.
Už od května se zlepšení mají dočkat také lidé z Líšně. Ti od nového roku přišli o spojení k místní poště. Zastávku Strnadova nově obslouží linka 82. „Nemyslím si, že to je ideální řešení. Linka dvaaosmdesát jezdí jen velmi zřídka," upozornil ovšem mluvčí petičního výboru za návrat autobusů k poště Lukáš Karnet.
Zcela nespokojení jsou lidé z Masarykovy čtvrti. Ti přišli o autobusovou linku 51, kterou jen částečně nahradila linka 35. Podle analýzy to byl dobrý krok. Využívá ji víc lidí než linku 51. „Stále platí, že nám víc vyhovuje jednapadesátka. Boje za její návrat se nevzdáme," ujistil Michal Závodský ze sdružení Masarykova čtvrť.
Rozhovory s náměstkem brněnského primátora Robertem Kotzianem a vedoucím dopravního odboru DPMB Janem Seitlem čtěte v úterním vydání Brněnského deníku Rovnost.