VYBERTE SI REGION

Město opraví čtyři ulice za miliardu. Bude mezi nimi i Veveří

Brno – Rozkopané klíčové brněnské dopravní tepny. Omezení, se kterými se řidiči letos setkávají kvůli uzavírkám v okolí stavby Královopolských tunelů či opravám Pionýrské ulice, potrvají i v příštích letech. Na oplátku se ale řidiči i ostatní Brňané mohou těšit na nově opravené ulice, do nichž nebude třeba roky kopnout. Ve středu schválili brněnští radní takzvané investiční záměry pro čtyři z nich. Stát budou skoro miliardu.

12.4.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Opravovat hodlají Minskou a Horovu i Veveří a ulici Jana Babáka. „Schválení záměru je první krok. Jeho uskutečnění pak bude záležet na získání potřebných peněz. Nejblíže k tomu mají Minská a Horova, kde počítáme se opravami příští rok,“ sdělil Brněnskému deníku Rovnost mluvčí města Pavel Žára.

Právě na stav Minské a Horovy ulice si lidé dlouhodobě stěžují. „Cesta po ní je jak jízda na tankodromu. Auto se na silnici třese jako při jízdě po polňačce,“ vadí například Jaroslavu Šťěpánkovi.

O moc spokojenější nejsou ani cestující hromadnou dopravou. „Zážitek z jízdy tramvají po Minské a Horově místy připomíná spíše projížďku žebřiňákem někde ve skanzenu,“ konstatoval Tomáš Bartoš.

To potvrzuje i mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová. „Kvůli špatnému stavu kolejí jsme tam museli snížit rychlost tramvají. Už to je komplikace v dopravě. Pokud by město nezačalo opravovat celou ulici, museli bychom sami zhodnotit, zda alespoň část kolejí neopravíme sami,“ upozornila Škrancová.

Opravy Minské mají podle záměru města Brna stát 263 milionů korun, Horova pak spolkne 222 milionů. „Doufáme, že peníze pro příští rok najdeme. Ale začátek oprav může ovlivnit i novela o rozpočtovém určení daní, kvůli níže můžeme přijít o sta miliony,“ upozornil náměstek primátora Robert Kotzian. Každopádně město pro opravy ulic už zažádalo i o stavební povolení.

Podle starosty Žabovřesk, jimiž ulice procházejí, Marka Šlapala ovšem opravy odkládat nelze. „Je potřeba na ně sehnat peníze, kdyby na chleba nebylo. Stav celé ulice je velmi špatný, někde havarijní. V prosinci roku 2009 tam na dva týdny dopravu ochromila havárie kanalizace a nikdo neví, kdy se to nezopakuje,“ zdůraznil Šlapal.

Dodal přitom, že lidé z Žabovřesk jsou kvůli opravám ochotni se smířit i s omezeními. „Rok a půl to vydržíme, když pak bude klid. Lidem vyjdeme vstříc, například podnikatelům zasaženým stavbou budeme odpouštět nájmy,“ přislíbil starosta.

Opravy ulic měly začít na podzim minulého roku. Město se do nich ale nepustilo kvůli tříměsíčnímu zastavení stavby Královopolských tunelů a tím pádem skoro ročního zdržení. Právě po těchto žabovřeských dopravních tepnách totiž jezdí řidiči objíždějící uzavírky na městském okruhu v okolí tunelů. „Další zdržení ale nehrozí. Platí termín otevření tunelů letos v září,“ ujistil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Pánek.

Vedle Minské a Horovy ve středu radní schválili také opravy ulice Jana Babáka za 177 milionů a úseku Veveří mezi Žerotínovým náměstím a Kotlářskou za 277 milionů. „Budou to kompletní opravy ulice. Tedy sítě, kanalizace, koleje i povrch. Tyto rekonstrukce ovšem nejsou tak blízko, jako i Minské a Horovy. Chceme ale být na ně připravení,“ vysvětlil schválení záměr náměstek Kotzian. Dodal, že opravy jsou reálné zhruba za pět let. Předběhne je totiž rekonstrukce ulice Milady Horákové naplánovaná na rok 2014.

Brněnský dopravní podnik ovšem už teď zaznamenává zhoršené podmínky ve Veveří ulici. „V našem seznamu míst s kolejemi ve špatném stavu je hned Minskou, Horovou a Milady Horákové. Případnou rekonstrukci tedy uvítáme,“ upozornila mluvčí podniku Škrancová.

Pří plánech na rekonstrukci Veveří někteří z politiků prosazovali zjednosměrnění ulice tak, aby po ní přijížděla auta jen do města a odjížděla z něj po Kounicově. „Tento návrh jsme ale zamítli. Veveří musí zůstat jako páteřní silnice. Opak by znamenal přeorganizovat dopravu v celém městě,“ upozornil vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

12.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Vyhnou se kolonám při cestě do Bystrce. Na dvojité fazoli

Brno /INFOGRAFIKA/ – Klidnější jízda a méně dopravních nehod, to čeká v budoucnu řidiče na cestě z centra Brna do Bystrce. Nebezpečnou křižovatku Bystrcké a Kníničské u tamního hobymarketu chtějí starostové městských částí přestavět na mimoúrovňové křížení. Cesta na přehradu, do zoo, či na bystrcké sídliště díky tomu bude plynulejší.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda u Lomničky: zranilo se pět mladých lidí, nezletilou dívku převezli na ARO

Lomnička – Pět zraněných mladých lidí, taková je bilance dopravní nehody ze čtvrtečního rána za obcí Lomnička na Brněnsku. Srazilo se tam nákladní auto s osobním. „Nejvážněji se zranila nezletilá dívka, která utrpěla vážný úraz hlavy. Záchranáři jí poskytli kompletní přednemocniční péči a na řízené ventilaci ji převezli na ARO do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Silnice v Jihomoravském kraji můžou kvůli mrholení místy namrzat

Brno - Silnice v Jihomoravském kraji mohou kvůli mrholení místy namrzat. Do terénu vyjeli silničáři, kteří už provedli chemické ošetření silnic. Ty jsou ve čtvrtek po ránu sjízdné s opatrností, upozorňují na svém webu krajští silničáři. Týká se to zejména silnic první a druhé třídy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies