VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město vyjde vstříc developerům, postaví míň parkovacích míst

Brno /VIZUALIZACE/ – Zatímco nyní musí developeři povinně stavět k novým bytovým domům i parkovací místa, v budoucnu by se to mohlo změnit. Shodli se na tom odborníci při debatě takzvané brněnské ozvučné desky.

16.2.2016 4
SDÍLEJ:

Vizualizace Štefánikovy ulice po rekonstrukci.Foto: Platforma architekti/David Průša, Katarína Škodová

Kvůli současným pravidlům totiž zůstávají nezastavěné parcely na důležitých městských třídách. „Možností, kde umístit parkovací místa, moc není a investoři tak raději staví na zelené louce někde za městem a na ulicích, které chceme opravovat a prezentovat jako městské třídy, zejí v zástavbě zbytečné proluky," vysvětlil náměstek primátora Martin Ander.

Jedinou možností, jak v některých ulicích vystavět potřebná parkovací místa, je pouze stavba podzemních stání. „Postavit jedno místo stojí zhruba půl milionu korun, prodejní cena je ale o dvě stě tisíc menší. Není to žádná osudová ztráta, ale pokud míst stavíte třeba pětadvacet, částka roste," upozornil brněnský stavitel Tomáš Kaláb.

Podle šéfa brněnského dopravního odboru Vladimíra Bielka je ale plošné snižování takzvaného součinitele vlivu stupně automobilizace, který rozhoduje o počtu parkovacích míst v jednotlivých lokalitách, zby¬tečné. „Změna současného stavu je potřebná. Myslím si, že by se jednotlivé projekty měly posuzovat jako výjimky, s ohledem na vliv na okolí budoucí stavby. Celkové snížení parkovacích míst a povinnosti je s novou stavbou zajišťovat není efektivní řešení, které by městu prospělo," vysvětlil Bielko.

Podobnou výjimku by mohli dostat investoři třeba v ulicích jako je Štefánikova, spojující střed města s Královým Polem. Parkovací místa v ní řeší vedení města i v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí ulice.

V prvním kole hledání projekční firmy pro návrh rekonstrukce radní nikoho nevybrali. Nyní náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek představil návrh budoucí podoby ulice jako klidné městské třídy s cyklostezkami a zeleným pásem pro tramvaje. „Pokud vše půjde podle plánu, stavět bychom mohli v polovině roku 2018," uvedl náměstek ke stavbě za téměř půl miliardy korun.

Autor: Alžběta Nečasová

16.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Regionální Den železnice v Zastávce na brněnsku.
28

Regionální den železnice v Zastávce začal příjezdem parní lokomotivy

Ilustrační foto.

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Brno - Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva objevil nejasnosti v pořádání letních akcí brněnského turistického centra. Problém je s maketou Německého domu i prodejní výstavou automobilů.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Brno - Mladá rodina z Brna se v přiotrávila plynem unikajícím z karmy v koupelně. V pátek po třetí hodině ráno k hlášení vyjela záchranná služba, ženu se přes všechnu jejich snahu nepodařilo zachránit. Muže a dvě děti převezli do nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení