VYBERTE SI REGION

Město vyjde vstříc developerům, postaví míň parkovacích míst

Brno /VIZUALIZACE/ – Zatímco nyní musí developeři povinně stavět k novým bytovým domům i parkovací místa, v budoucnu by se to mohlo změnit. Shodli se na tom odborníci při debatě takzvané brněnské ozvučné desky.

16.2.2016 4
SDÍLEJ:

Vizualizace Štefánikovy ulice po rekonstrukci.Autor: Platforma architekti/David Průša, Katarína Škodová

Kvůli současným pravidlům totiž zůstávají nezastavěné parcely na důležitých městských třídách. „Možností, kde umístit parkovací místa, moc není a investoři tak raději staví na zelené louce někde za městem a na ulicích, které chceme opravovat a prezentovat jako městské třídy, zejí v zástavbě zbytečné proluky," vysvětlil náměstek primátora Martin Ander.

Jedinou možností, jak v některých ulicích vystavět potřebná parkovací místa, je pouze stavba podzemních stání. „Postavit jedno místo stojí zhruba půl milionu korun, prodejní cena je ale o dvě stě tisíc menší. Není to žádná osudová ztráta, ale pokud míst stavíte třeba pětadvacet, částka roste," upozornil brněnský stavitel Tomáš Kaláb.

Podle šéfa brněnského dopravního odboru Vladimíra Bielka je ale plošné snižování takzvaného součinitele vlivu stupně automobilizace, který rozhoduje o počtu parkovacích míst v jednotlivých lokalitách, zby¬tečné. „Změna současného stavu je potřebná. Myslím si, že by se jednotlivé projekty měly posuzovat jako výjimky, s ohledem na vliv na okolí budoucí stavby. Celkové snížení parkovacích míst a povinnosti je s novou stavbou zajišťovat není efektivní řešení, které by městu prospělo," vysvětlil Bielko.

Podobnou výjimku by mohli dostat investoři třeba v ulicích jako je Štefánikova, spojující střed města s Královým Polem. Parkovací místa v ní řeší vedení města i v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí ulice.

V prvním kole hledání projekční firmy pro návrh rekonstrukce radní nikoho nevybrali. Nyní náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek představil návrh budoucí podoby ulice jako klidné městské třídy s cyklostezkami a zeleným pásem pro tramvaje. „Pokud vše půjde podle plánu, stavět bychom mohli v polovině roku 2018," uvedl náměstek ke stavbě za téměř půl miliardy korun.

Autor: Alžběta Nečasová

16.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Žloutenka se šíří dál. Počty nemocných znovu stouply, říkají epidemiologové

Jižní Morava – Nevolnost, únava zvracení. S hodně podobnými příznaky jako je obyčejná střevní chřipka se nyní potýkají desítky Jihomoravanů. Jenže mají žloutenku typu A. Její epidemie se jižní Moravou nepřestává šířit.

Hotel Přehrada je kompletně rozebraný. Majitel chce nový

Brno /FOTOGALERIE/ – Z legendárního hotelu Přehrada na břehu Brněnské přehrady už nezůstalo vůbec nic. V pátek totiž nákladní auta odvezla poslední kusy původní stavby, nádrže na lehký topný olej. „Teď už z hotelu nezbylo vůbec nic. Všechno vybagrovali," popsal Lubomír Strážnický, který má chatu v těsném sousedství areálu bývalé Přehrady.

Cely i mučírna. Brněnské muzeum nabídne noc v kasematech

Brno - Těžká práce, prostá večeře a noc v chladné cele. Takový zážitek připravilo Muzeum města Brna pro zájemce o přespání v celách hradu Špilberk. „Díky nevšednímu zážitku v podobě nocování ve věznici lidé zjistí, jaké jsou kasematy v noci a seznámí se také s krutými podmínkami vězeňství za doby josefínské," uvedl mluvčí Muzea města Brna Michael Kalábek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.