VYBERTE SI REGION

Město vyjde vstříc developerům, postaví míň parkovacích míst

Brno /VIZUALIZACE/ – Zatímco nyní musí developeři povinně stavět k novým bytovým domům i parkovací místa, v budoucnu by se to mohlo změnit. Shodli se na tom odborníci při debatě takzvané brněnské ozvučné desky.

16.2.2016 4
SDÍLEJ:

Vizualizace Štefánikovy ulice po rekonstrukci.Foto: Platforma architekti/David Průša, Katarína Škodová

Kvůli současným pravidlům totiž zůstávají nezastavěné parcely na důležitých městských třídách. „Možností, kde umístit parkovací místa, moc není a investoři tak raději staví na zelené louce někde za městem a na ulicích, které chceme opravovat a prezentovat jako městské třídy, zejí v zástavbě zbytečné proluky," vysvětlil náměstek primátora Martin Ander.

Jedinou možností, jak v některých ulicích vystavět potřebná parkovací místa, je pouze stavba podzemních stání. „Postavit jedno místo stojí zhruba půl milionu korun, prodejní cena je ale o dvě stě tisíc menší. Není to žádná osudová ztráta, ale pokud míst stavíte třeba pětadvacet, částka roste," upozornil brněnský stavitel Tomáš Kaláb.

Podle šéfa brněnského dopravního odboru Vladimíra Bielka je ale plošné snižování takzvaného součinitele vlivu stupně automobilizace, který rozhoduje o počtu parkovacích míst v jednotlivých lokalitách, zby¬tečné. „Změna současného stavu je potřebná. Myslím si, že by se jednotlivé projekty měly posuzovat jako výjimky, s ohledem na vliv na okolí budoucí stavby. Celkové snížení parkovacích míst a povinnosti je s novou stavbou zajišťovat není efektivní řešení, které by městu prospělo," vysvětlil Bielko.

Podobnou výjimku by mohli dostat investoři třeba v ulicích jako je Štefánikova, spojující střed města s Královým Polem. Parkovací místa v ní řeší vedení města i v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí ulice.

V prvním kole hledání projekční firmy pro návrh rekonstrukce radní nikoho nevybrali. Nyní náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek představil návrh budoucí podoby ulice jako klidné městské třídy s cyklostezkami a zeleným pásem pro tramvaje. „Pokud vše půjde podle plánu, stavět bychom mohli v polovině roku 2018," uvedl náměstek ke stavbě za téměř půl miliardy korun.

Autor: Alžběta Nečasová

16.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Odvrácená tvář potravinových doplňků

Jsou snadno dostupné a slibují úlevu od mnoha obtíží a problémů. Výrobci je prezentují jako „přírodní prostředky" a vzbuzují u klientely falešný pocit neškodnosti a bezpečí. Ve skutečnosti číhá v chabě regulovaných vodách trhu s potravinovými doplňky na konzumenty celá řada nebezpečí.

Nezletilý chlapec sjel s motorkou do potoka. Skončil zraněný v nemocnici

Viničné Šumice – Nešťastný konec měla v neděli v pět hodin odpoledne cesta nezletilého motorkáře u Viničných Šumic na Brněnsku. Mladík nejspíš nezvládl řízení a sjel do příkopu u potoka, motorka potom skončila ve vodě. „Se středně těžkým zraněním zad a břicha jsme ho převezli do Dětské nemocnice v Brně na ARO," přiblížila mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Boj v Líšni: lidem vadí plány na vysoké domy

Brno – Vysoké bytové domy uvidí řidiči až ze silnice vedoucí z Újezdu u Brna. Podobně si stěžují na plánovanou výstavbu v Novolíšeňské ulici v brněnské Líšni místní. Obávají se moc vysokých domů, velkého množství nových obyvatel a intenzivní zástavby zatím prázdného pole.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies