VYBERTE SI REGION

Město vyjde vstříc developerům, postaví míň parkovacích míst

Brno /VIZUALIZACE/ – Zatímco nyní musí developeři povinně stavět k novým bytovým domům i parkovací místa, v budoucnu by se to mohlo změnit. Shodli se na tom odborníci při debatě takzvané brněnské ozvučné desky.

16.2.2016 4
SDÍLEJ:

Vizualizace Štefánikovy ulice po rekonstrukci.Autor: Platforma architekti/David Průša, Katarína Škodová

Kvůli současným pravidlům totiž zůstávají nezastavěné parcely na důležitých městských třídách. „Možností, kde umístit parkovací místa, moc není a investoři tak raději staví na zelené louce někde za městem a na ulicích, které chceme opravovat a prezentovat jako městské třídy, zejí v zástavbě zbytečné proluky," vysvětlil náměstek primátora Martin Ander.

Jedinou možností, jak v některých ulicích vystavět potřebná parkovací místa, je pouze stavba podzemních stání. „Postavit jedno místo stojí zhruba půl milionu korun, prodejní cena je ale o dvě stě tisíc menší. Není to žádná osudová ztráta, ale pokud míst stavíte třeba pětadvacet, částka roste," upozornil brněnský stavitel Tomáš Kaláb.

Podle šéfa brněnského dopravního odboru Vladimíra Bielka je ale plošné snižování takzvaného součinitele vlivu stupně automobilizace, který rozhoduje o počtu parkovacích míst v jednotlivých lokalitách, zby¬tečné. „Změna současného stavu je potřebná. Myslím si, že by se jednotlivé projekty měly posuzovat jako výjimky, s ohledem na vliv na okolí budoucí stavby. Celkové snížení parkovacích míst a povinnosti je s novou stavbou zajišťovat není efektivní řešení, které by městu prospělo," vysvětlil Bielko.

Podobnou výjimku by mohli dostat investoři třeba v ulicích jako je Štefánikova, spojující střed města s Královým Polem. Parkovací místa v ní řeší vedení města i v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí ulice.

V prvním kole hledání projekční firmy pro návrh rekonstrukce radní nikoho nevybrali. Nyní náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek představil návrh budoucí podoby ulice jako klidné městské třídy s cyklostezkami a zeleným pásem pro tramvaje. „Pokud vše půjde podle plánu, stavět bychom mohli v polovině roku 2018," uvedl náměstek ke stavbě za téměř půl miliardy korun.

Autor: Alžběta Nečasová

16.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Letní tábory: osm desítek kontrol a dvě pokuty za nedostatky při stravování

Jižní Morava – Především čistota ubytování a správné stravování dětí zajímaly Krajskou hygienickou stanici při kontrolách pobytových letních táborů v Jihomoravském kraji. Od začátku prázdnin do poloviny srpna jich hygienikové zkontrolovali osm desítek. Žádnou z akcí nezakázali, ve dvou případech si pořadatelé vysloužili pokutu a správní řízení za osm tisíc korun.

OBRAZEM: Herci se předvedli v japonském stylu

Brno – Tak trochu exoticky si v brněnské zeměpisné šířce mohli připadat ve středu večer lidé v Místodržitelském paláci na Moravském náměstí. V Moravské galerii tam herci Malého divadla kjógenu sehráli hned několik krátkých scének. Kjógeny jsou přitom krátké komické japonské výstupy. „Už jsem viděla podobné hry před tím, takže jsem věděla, do čeho jdu. Věřím ale, že pokud někdo vidí kjógen poprvé, může jej to překvapit," narážela návštěvnice Tereza Malá na východoasijský humor.

Otravy? Lidé jsou naprosto nezodpovědní, říká mykolog Vladimír Antonín

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Houbařská sezona je v plném proudu a sběrači na jižní Moravě můžou být přece jen spokojenější než loni. „Úroda je rozhodně lepší, přesto ale celkově hub moc neroste," shrnuje mykolog Vladimír Antonín z botanického oddělení Moravského zemského muzea v Brně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies