VYBRAT REGION
Zavřít mapu

MHD: Další změny určí analýza

Brno - Odbor dopravy zpracoval analýzu změn v hromadné dopravě. O případném přehodnocení se rozhodne do května.

2.4.2010 10
SDÍLEJ:

Ilustrační: AutobusFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Vrátí se autobusy linky 57 zpátky do Husovic? Prospěly hromadné dopravě v Brně změny z přelomu roku? Nejen tyto otázky má zodpovědět nová analýza, kterou vypracovali pracovníci odboru dopravy brněnského magistrátu. Přestože ji má vedení odboru dopravy od konce března na stole, vyjadřovat se k ní zatím nechce.

„S podrobnou analýzou se teprve seznamuji. Její vyhodnocení je záležitostí měsíců. S určitostí se ale dá říci, že některé kroky byl dobré, ale jiné naopak chybné. Ty musíme napravit,“ uvedl vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Další změny v brněnské hromadné dopravě projedná s vedením města a dopravního podniku v dubnu, a oznámí je v květnu. „V červnu pak začíná oprava Joštovy ulice. Vynutí si výluky, které zasáhnou hromadnou dopravu v celém městě,“ upozornil Bielko. Konkrétní kroky, které analýza napověděla, podle něj ještě nelze oznámit. „Každopádně musí zůstat stejný počet najezděných kilometrů. Pokud někde přidáme, jinde ubereme,“ upozornil Bielko.

Jedním z největších terčů kritiky letošních dopravních změn přitom bylo omezení linky 57. Ta dříve spojovala prakticky celou městskou část Brno-sever a jezdila z Husovic až do Útěchova, dopravní podnik ji ale zkrátil na úsek mezi Merhautovou a Soběšicemi. „Návrat do původního stavu není vyloučený. Podle mne jsou ale změny rozumné. Potřebujeme šetřit a na té lince Brno utrácelo kvůli čtyřem lidem v autobuse pro sto tři miliony měsíčně,“ upozornil Bielko.

Přiznal přitom ale, že zřejmě bude nutné řešit problémy s točnou linky 57 v Provazníkově ulici. „Ta je opravdu nevhodná,“ řekl Bielko.

Lidé s tím však nesouhlasí. „Linka určitě měla význam ve své bývalé délce. Teď se sice na potřebná místa dostanu také, ale neustálé přestupování jednak zdržuje a jednak je pro mne jako staršího člověka nepříjemné a občas i bolestivé,“ povzdechla si třeba Jarmila Hašková.

Za navrácení linky 57 lobuje i starosta Brna-severu Leo Venclík. Nikdo z dopravního podniku ani odboru dopravy podle něj nedal městské části vědět, že se tak velké omezení linky chystá. „Chápu, že linka třeba nebyla úplně vytížená, ale mohly se přece změnit jen intervaly. Klidně z deseti minut na půl hodiny. I to ušetří kilometry, a lidé, kteří se potřebují dostat na polikliniku nebo do nákupních center, přitom nebudou úplně odříznuti,“ zdůraznil Venclík.

Starosta tvrdí, že linku využívali většinou starší lidé, kteří teď nemají jiné možnosti dopravy. „Oni tolik nelpí na čase, takže kdyby věděli, že jim to jezdívá třeba vždycky v celou, tak si tu cestu prostě vytipují na daný čas. Jednak by se tak zvýšila vytíženost autobusu, jednak by zůstal zachovaný komfort, který teď lidé ztratili,“ podotkl Venclík.

Podobně mluví i předseda komise dopravy brněnské radnice Josef Veselý. „Organizaci linek mezi Lesnou, – Štefánikovou čtvrtí a Černými Poli je nutně změnit,“ prohlásil Veselý.

Podle něj je třeba zlepšit možnosti přestupů, odstranit otáčení autobusů na Provazníkově ulici a obnovit přímé spojení Lesné s Husovicemi. „Všechna tato opatření lze provést tak, aby nenarostl počet ujetých kilometrů. A s termínem takových změn nelze moc otálet,“ prohlásil Veselý.

Brňané se v létě ale nedočkají jen změn ve vedení autobusových či tramvajových linek. Patrně je překvapí i nová varovná hlášení z reproduktorů v dopravních prostředcích. „Pravděpodobně budeme vysílat během jízdy hlášení, které informuje cestující o exekuci, jež jim hrozí, pokud nezaplatí pokutu za jízdu na černo. Jak bude znít zatím nevíme. každopádně musí být krátké aby nerušilo cestující co jízdenky mají,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

Brněnský dopravní podnik chystá i další novinku. „Na internetových mapách společnosti Google najdou lidé přesné odjezdy všech brněnských spojů hromadné dopravy,“ sdělila mluvčí Pohanová. Dodala, že více informací o projektu poskytne dopravní podnik příští týden.

PETR JEŘÁBEK A ZPRAVODAJOVÉ ROVNOSTI

2.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies