Sdružení vidí chybu hlavně ve špatně navrženém projektu oprav. „Ulice je teď problematická pro všechny. Nejhorší situaci musí řešit cyklisté, pro které nevznikl žádný zvláštní pruh," uvedl mluvčí Brna na kole Michal Šindelář.

V současné době tak lidé jezdí na kole i přes zákaz po chodníku nebo se o silnici dělí s auty. Ta je nemohou přes plnou čáru předjet. „Řešením by bylo sloučit jízdní pruh pro auta i tramvaje do jednoho. Vznikl by prostor pro vytvoření cyklopruhů i rozšíření chodníků," vysvětlil Šindelář.

Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka je však ulice Milady Horákové hlavně důležitý dopravní uzel. „Klíčová je hromadná doprava, i proto jsme tam zřídili samostatné kolejiště. Cyklostezka nebyla naše priorita," podotkl Mrázek.

Dodal, že město se nebrání drobným dodatečným úpravám, například doplnění přechodů. Právě na jejich nedostatek si lidé stěžují. „Chodím tudy denně a stejně jako řada dalších musím většinou přebíhat na druhou stranu ulice přes silnici," řekla Brňanka Alice Bartáková.

Opravy ulice za přibližně čtvrt miliardy korun skončily letos v červnu. Návrh tak má podle Šindeláře sloužit spíše jako varování pro budoucí projekty. „Brno teď čekají opravy například Údolní nebo Štefánikovy ulice, takže bychom byli rádi, aby se tam už mnohem víc hledělo na lidský aspekt," objasnil mluvčí sdružení.

Nespokojenostem s opravami předejde podle náměstka primátora Martina Andera také vytvoření nové pozice městského architekta. „Uvědomujeme si, že je potřeba projekty mnohem víc řešit s lidmi. Městský architekt by však mohl do budoucna podobným problémům předejít a dbát na jejich potřeby," uvedl Ander.

Vedle výtek ocenilo sdružení Brno na kole například použití tichého asfaltu či odhlučnění tramvají, které celkově přispěly ke snížení hluku v ulici o pětatřicet procent.