VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Milady Horákové: Jde o varování, tvrdí Brno na kole

Brno - Mohla vypadat mnohem líp. Chybějí na ní cyklostezky, přechody pro chodce i odpočinkové zóny se stromy a lavičkami. Takové výsledky přinesla studie o rekonstrukci ulice Milady Horákové, kterou si po jejím dokončení nechalo udělat sdružení Brno na kole.

28.9.2015 92
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Lucie Šaňáková

Sdružení vidí chybu hlavně ve špatně navrženém projektu oprav. „Ulice je teď problematická pro všechny. Nejhorší situaci musí řešit cyklisté, pro které nevznikl žádný zvláštní pruh," uvedl mluvčí Brna na kole Michal Šindelář.

V současné době tak lidé jezdí na kole i přes zákaz po chodníku nebo se o silnici dělí s auty. Ta je nemohou přes plnou čáru předjet. „Řešením by bylo sloučit jízdní pruh pro auta i tramvaje do jednoho. Vznikl by prostor pro vytvoření cyklopruhů i rozšíření chodníků," vysvětlil Šindelář.

Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka je však ulice Milady Horákové hlavně důležitý dopravní uzel. „Klíčová je hromadná doprava, i proto jsme tam zřídili samostatné kolejiště. Cyklostezka nebyla naše priorita," podotkl Mrázek.

Dodal, že město se nebrání drobným dodatečným úpravám, například doplnění přechodů. Právě na jejich nedostatek si lidé stěžují. „Chodím tudy denně a stejně jako řada dalších musím většinou přebíhat na druhou stranu ulice přes silnici," řekla Brňanka Alice Bartáková.

Opravy ulice za přibližně čtvrt miliardy korun skončily letos v červnu. Návrh tak má podle Šindeláře sloužit spíše jako varování pro budoucí projekty. „Brno teď čekají opravy například Údolní nebo Štefánikovy ulice, takže bychom byli rádi, aby se tam už mnohem víc hledělo na lidský aspekt," objasnil mluvčí sdružení.

Nespokojenostem s opravami předejde podle náměstka primátora Martina Andera také vytvoření nové pozice městského architekta. „Uvědomujeme si, že je potřeba projekty mnohem víc řešit s lidmi. Městský architekt by však mohl do budoucna podobným problémům předejít a dbát na jejich potřeby," uvedl Ander.

Vedle výtek ocenilo sdružení Brno na kole například použití tichého asfaltu či odhlučnění tramvají, které celkově přispěly ke snížení hluku v ulici o pětatřicet procent.

Autor: Martina Řihánková

28.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 92
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Seniorbus. Ilustrační foto.
12

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Obžaloba: Připravili ho o byt. Lichva přispěla ke strýcově smrti, bojí se neteř

Brno – Obžalovaní z lichvy ve středu znovu stanuli před soudem. Podle obžaloby se činu dopustili na lehce mentálně retardovaném Vladimíru Bělohoubkovi, který už zemřel. Jeho neteř se domnívá, že ztráta bytu přispěla ke strýcově smrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies