VYBERTE SI REGION

Milady Horákové: Jde o varování, tvrdí Brno na kole

Brno - Mohla vypadat mnohem líp. Chybějí na ní cyklostezky, přechody pro chodce i odpočinkové zóny se stromy a lavičkami. Takové výsledky přinesla studie o rekonstrukci ulice Milady Horákové, kterou si po jejím dokončení nechalo udělat sdružení Brno na kole.

28.9.2015 92
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Lucie Šaňáková

Sdružení vidí chybu hlavně ve špatně navrženém projektu oprav. „Ulice je teď problematická pro všechny. Nejhorší situaci musí řešit cyklisté, pro které nevznikl žádný zvláštní pruh," uvedl mluvčí Brna na kole Michal Šindelář.

V současné době tak lidé jezdí na kole i přes zákaz po chodníku nebo se o silnici dělí s auty. Ta je nemohou přes plnou čáru předjet. „Řešením by bylo sloučit jízdní pruh pro auta i tramvaje do jednoho. Vznikl by prostor pro vytvoření cyklopruhů i rozšíření chodníků," vysvětlil Šindelář.

Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka je však ulice Milady Horákové hlavně důležitý dopravní uzel. „Klíčová je hromadná doprava, i proto jsme tam zřídili samostatné kolejiště. Cyklostezka nebyla naše priorita," podotkl Mrázek.

Dodal, že město se nebrání drobným dodatečným úpravám, například doplnění přechodů. Právě na jejich nedostatek si lidé stěžují. „Chodím tudy denně a stejně jako řada dalších musím většinou přebíhat na druhou stranu ulice přes silnici," řekla Brňanka Alice Bartáková.

Opravy ulice za přibližně čtvrt miliardy korun skončily letos v červnu. Návrh tak má podle Šindeláře sloužit spíše jako varování pro budoucí projekty. „Brno teď čekají opravy například Údolní nebo Štefánikovy ulice, takže bychom byli rádi, aby se tam už mnohem víc hledělo na lidský aspekt," objasnil mluvčí sdružení.

Nespokojenostem s opravami předejde podle náměstka primátora Martina Andera také vytvoření nové pozice městského architekta. „Uvědomujeme si, že je potřeba projekty mnohem víc řešit s lidmi. Městský architekt by však mohl do budoucna podobným problémům předejít a dbát na jejich potřeby," uvedl Ander.

Vedle výtek ocenilo sdružení Brno na kole například použití tichého asfaltu či odhlučnění tramvají, které celkově přispěly ke snížení hluku v ulici o pětatřicet procent.

Autor: Martina Řihánková

28.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 92
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies