VYBERTE SI REGION

Milady Horákové: Jde o varování, tvrdí Brno na kole

Brno - Mohla vypadat mnohem líp. Chybějí na ní cyklostezky, přechody pro chodce i odpočinkové zóny se stromy a lavičkami. Takové výsledky přinesla studie o rekonstrukci ulice Milady Horákové, kterou si po jejím dokončení nechalo udělat sdružení Brno na kole.

28.9.2015 92
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Lucie Šaňáková

Sdružení vidí chybu hlavně ve špatně navrženém projektu oprav. „Ulice je teď problematická pro všechny. Nejhorší situaci musí řešit cyklisté, pro které nevznikl žádný zvláštní pruh," uvedl mluvčí Brna na kole Michal Šindelář.

V současné době tak lidé jezdí na kole i přes zákaz po chodníku nebo se o silnici dělí s auty. Ta je nemohou přes plnou čáru předjet. „Řešením by bylo sloučit jízdní pruh pro auta i tramvaje do jednoho. Vznikl by prostor pro vytvoření cyklopruhů i rozšíření chodníků," vysvětlil Šindelář.

Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka je však ulice Milady Horákové hlavně důležitý dopravní uzel. „Klíčová je hromadná doprava, i proto jsme tam zřídili samostatné kolejiště. Cyklostezka nebyla naše priorita," podotkl Mrázek.

Dodal, že město se nebrání drobným dodatečným úpravám, například doplnění přechodů. Právě na jejich nedostatek si lidé stěžují. „Chodím tudy denně a stejně jako řada dalších musím většinou přebíhat na druhou stranu ulice přes silnici," řekla Brňanka Alice Bartáková.

Opravy ulice za přibližně čtvrt miliardy korun skončily letos v červnu. Návrh tak má podle Šindeláře sloužit spíše jako varování pro budoucí projekty. „Brno teď čekají opravy například Údolní nebo Štefánikovy ulice, takže bychom byli rádi, aby se tam už mnohem víc hledělo na lidský aspekt," objasnil mluvčí sdružení.

Nespokojenostem s opravami předejde podle náměstka primátora Martina Andera také vytvoření nové pozice městského architekta. „Uvědomujeme si, že je potřeba projekty mnohem víc řešit s lidmi. Městský architekt by však mohl do budoucna podobným problémům předejít a dbát na jejich potřeby," uvedl Ander.

Vedle výtek ocenilo sdružení Brno na kole například použití tichého asfaltu či odhlučnění tramvají, které celkově přispěly ke snížení hluku v ulici o pětatřicet procent.

Autor: Martina Řihánková

28.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 92
SDÍLEJ:
Desetiminutovou pauzu od starostí i víc jak půlhodinovou demolici na uklidnění nabízí v brněnském Anger Roomu. Lidé tam mohou za peníze ničit libovolné věci. Povolené ničení si zkusili i stážisté Rovnosti Anna Tišnovská a Matěj Říha.
2 18

Anger Room: zájem o ničení mají hlavně ženy

Trenér Svatopluk Habanec.
1

Někteří hráči jsou bázliví, musejí přidat, říká kouč Habanec

AKTUALIZOVÁNO

Kometa vyhrála i díky hattricku Hynka Zohorny v Hradci Králové

Hradec Králové, Brno – Snový zápas. Ve 34 zápasech letošní sezony si připsal tři branky, ve nedělním utkání mu však stačilo rozmezí 21 minut na stejný počet gólů. I díky hattricku útočníka Hynka Zohorny ukončili hokejisté brněnské Komety sérii tří proher a v 41. kole extraligy vydřeli výhru 4:3 v prodloužení v Hradci Králové. „Je to můj první hattrick za šest sezon, co hraji v extralize. Jsem za branky rád," usmíval se Zohorna v rozhovoru pro Českou televizi.

Muž blokoval tramvaj. Dal hlavičku ženě, která mu chtěla pomoci

Brno – Vlastním tělem chtěl nejspíš zastavit tramvaj jednapadesátiletý Brňan, který v sobotu večer postával uprostřed kolejiště. Poté napadl a zranil dvacetiletou ženu, když se jej snažila z kolejí odvést. Řidič tramvaje, jíž muž bránil v cestě, na místo zavolal strážníky.

Platy v kraji? I přes navýšení jsou stále podprůměrné

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Rychlý nárůst částek na výplatních páskách zaznamenali loni Jihomoravané. Podle dostupných údajů za první tři čtvrtletí roku 2016 dosáhla průměrná mzda v kraji na 26 413 korun. Meziročně se tak zvýšila o 1261 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies