VYBERTE SI REGION

R 55? Odkládá se na neurčito

Brno, Mikulov /AKTUALIZOVÁNO, FOTOGALERIE, ANKETA/ - Ministr přivezl Jihomoravanům dobré zprávy. Na rychlostní silnici na Vídeň by rád ušetřil. O zastavení projektu nepadlo ani slovo.

20.8.2010 14
SDÍLEJ:
Fotogalerie
20 fotografií
Ministr dopravy Vít Bárta a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek při prohlídce stavby Velkého městského okruhu.

Ministr dopravy Vít Bárta a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek při prohlídce stavby Velkého městského okruhu.Foto: DENÍK/Attila Racek

V době šetření na tom bude Jihomoravský kraj v porovnání s ostatními ještě docela dobře. Takové je poselství, které vzkázal při páteční návštěvě kraje jeho občanům ministr dopravy Vít Bárta. Lidem slíbil protihlukové stěny u Popůvek, dostavbu tunelů Dobrovského a podpořil stavbu nového brněnského železničního uzlu. Prozkoumat chce také zvažované omezení linek ČSA mezi Brnem a Prahou. „Jsem rád, že po předchozích návštěvách mě na jižní Moravě čekala jedna z těch veselejších,“ liboval si Bárta.

S jihomoravským hejtmanem Michalem Haškem hovořil také o plánované rychlostní silnici R52, která má spojit Brno s Vídní. „Panu ministrovi jsem připomněl všechny kroky jihomoravské samosprávy v této oblasti i společnou deklaraci všech klubů našeho zastupitelstva o nutnosti pokročit v přípravě a realizaci tohoto projektu. Je to priorita kraje a věřím, že do roku 2014 zahájíme v souladu s mezivládní dohodou České republiky a Rakouska výstavbu R52 budováním obchvatu města Mikulova,“ vyjádřil po jednání s ministrem přesvědčení Hašek.

Odpoledne Bárta dorazil kvůli R52 i do Mikulova. „Pro nás je pozitivní, že na jednání nepadla žádná informace o tom, že by silnice R52 měla být na listině zavržených staveb. Vedla se debata na odborné úrovni, kde ušetřit v rozpočtu peníze. Ne jak zastavit přípravné práce,“ popsal mikulovský starosta Rostislav Koštial náplň zhruba půlhodinové schůzky.

Jak dodal, žádné konkrétní termíny na pátečním setkání nezazněly. Byla to podle něj spíše seznamovací návštěva, kterou nový ministr na mikulovském zámku spojil i s pracovním obědem. A ze zámecké terasy si také se zájmem prohlédl uvažované místo napojení rychlostní silnice R52 na rakouskou dálnici, a to u bývalého hraničního přechodu v Drasenhofenu.

„Ministr chtěl vidět, jaké možnosti jsou ve hře, a také se přijel osobně podívat, kde se má rychlostní silnice napojovat na rakouskou část. Aby byl v obraze. Žádné termíny ani jiné konkrétní věci nepadly, to budou řešit spíše náměstci, odborníci a projektanti,“ myslí si Koštial.

Jako prioritní projekt, který zcela určitě hodlá ministerstvo dostavět, označil ministr brněnský Velký městský okruh. „Dostavíme tunely Dobrovského a stavby, které s nimi souvisejí. A v budování okruhu budeme i dále pokračovat,“ prohlásil Bárta. Jeho rozhodnutí velmi uvítal brněnský primátor Roman Onderka. „Nedokážu si představit dopravu v Brně bez okruhu. Byla by tak přetížená, že by se lidé nedokázali dopravit ani po městě,“ nechal se slyšet Onderka.

Ministr se na jihu Moravy věnoval také přestavbě brněnského železničního uzlu. „V letošním rozpočtu si nedokážu představit, že bychom našli potřebných dvacet miliard. Ale uděláme všechno pro to, aby se přestavba stala součástí českých dopravních priorit a získali jsme na ni peníze mimo jiné i z evropských fondů,“ řekl Bárta. Změn má v budoucnu doznat také dálnice D1. „Je to základní česká dopravní tepna a připravujeme její rozšíření v nejzatíženějších úsecích, mimo jiné i u Brna na šest pruhů,“ informoval.

Ministr slíbil i to, že s vedením ČSA projedná plánované omezení leteckých linek mezi Brnem a Prahou. „V tuto chvíli ovšem neslibuji nic jiného, než že vyslechnu představitele brněnského letiště i aerolinek a sám se přesvědčím o skutečné míře ztrátovosti těchto linek,“ sdělil. Závěr Bártovy návštěvy patřil pracovnímu setkání se starosty obcí kolem silnice 1/55 na radnici v Hodoníně. Na programu byla diskuse o obchvatu Hodonína, Petrova a také Strážnice.

PETR JEŘÁBEK A MICHAL ŠUPÁLEK

Autor: Redakce

Má ministerstvo dopravy podpořit víc staveb na jihu Moravy?

Ano

90 %

Ne

10 %

Hlasovalo: 48

Anketa byla ukončena

20.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Libor Zábranský, majitel a trenér Komety Brno v jedné osobě.
5

Nová hala za Lužánkami? O aréně rozhodneme podle studie, povídá Zábranský

Architekti Michal a Lea Mačudovi vsadili na hravost barev, forem a materiálů. Svůj styl pojmenovali „nová bohatost“ a staví jej do protikladu k brněnskému funkcionalismu.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Brno /FOTOGALERIE/ – Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.

Město podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy v Brně

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies