Ministr přednesl svůj návrh při své návštěvě kraje. „Zásady územního rozvoje se mohou dál zpracovávat v současné podobě. Ale zároveň sestavíme pracovní skupinu, která zjistí, že rychlejší bude zpracovat samostatné zásady pro R43," navrhl.

Právě neexistence platného územního plánu v současnosti znemožňuje jakkoliv dálnici postavit. Kraj počítá, že dokument schválí v roce 2016. „Vyjmutí R43 je nový nápad. Ihned vytvoříme pracovní skupinu a prozkoumáme, co bude rychlejší," uvedl hejtman Michal Hašek. Skupina se podle něj zároveň bude zabývat i rozdělením stavby na etapy s tím, že se začne stavět od severu kraje, kde, na rozdíl od Brna, není problém s jejím prosazením.

Kdy se dálnice bude stavět, zatím politici neodhadli.

Naopak oznámili, že se příští rok začnou stavět obchvaty Znojma a Lechovic na Znojemsku. V roce 2016 pak může začít dostavba R52 v podobě dvoupruhého obchvatu Mikulova na Břeclavsku. Úsek do Pohořelic na Brněnsku pak v roce 2018.

Ministr se na návštěvě vyjádřil také k plánované přestavbě brněnského železničního uzlu a pravděpodobnému referendu o poloze nádraží. „Výsledek nás zajímá jako doporučení. Ale závazné není. Pro nás je důležité řešení, které pomůže situaci v celé republice," upozornil Prachař.