VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sůl na silnice střeží starobylé budovy

Brno – Ve velkých budovách v Masné ulici jsou na sníh vždy připravení. Sklady posypových materiálů Brněnských komunikací totiž střeží přes dvanáct tisíc tun soli a drceného kamene.

29.1.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Provozní ředitel Brněnských komunikací Leoš Chasák ukazuje sypače.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

„To jsou zásoby, které v průběhu zimy doplňujeme. Průměrná spotřeba soli je v zimě asi sedm tisíc tun, ale předloňská úděsná zima nám spotřebovala skoro všechen materiál,“ prozrazuje provozní ředitel Brněnských komunikací Leoš Chasák.

Obě solné haly zvláštně voní. Soli je tu více, než v solné jeskyni. Jestli ale léčí, nikdo neví. Ve skladech zůstává někdy i dva roky. Proto v sobě musí mít speciální příměs, díky které zůstává sypká.

Sůl ve starých cihlových budovách Bohuslava Fuchse se od té kuchyňské liší jen nepatrně. „Sem ji dovážíme z Polských solných dolů. Narozdíl od kuchyňské soli je hrubější a má asi dvě procenta nečistot. Ty by lidem v jídle skřípaly v zubech,“ usmívá se Chasák. Drobné krystalky se na silnici rozpustí hned, ty hrubější účinkují až za delší dobu a sníh tak drží pod kontrolou déle.

Do devatenácti aut ji během patnácti vteřin nasypou speciální násypníky, podobné velkým vanám. „Musí to být rychlost. Díky tomu na silnice vyjedeme během patnácti minut jako záchranka,“ dodává Chasák.

Plnění sypačů ovládají ve skladech dva lidé. Jeden sedí za pultem s tlačítky. Druhý člověk nahrnuje strojem materiál do násypníků.

„Každý sypač má své dvě pravidelné trasy, které oběde za tři hodiny. Kolikrát je ale počasí tak rozmarné, že auta objíždějí silnice pořád dokola,“ přiznává sisifovskou práci ředitel.

Autor: Martina Surá

29.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Seniorbus. Ilustrační foto.
12

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Obžaloba: Připravili ho o byt. Lichva přispěla ke strýcově smrti, bojí se neteř

Brno – Obžalovaní z lichvy ve středu znovu stanuli před soudem. Podle obžaloby se činu dopustili na lehce mentálně retardovaném Vladimíru Bělohoubkovi, který už zemřel. Jeho neteř se domnívá, že ztráta bytu přispěla ke strýcově smrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies