Brněnský deník Rovnost o tom informoval mluvčí státní organizace Jakub Ptačinský. „Po žalobě Tetčic soud zrušil územní rozhodnutí. Nyní podle rozhodnutí soudu doplníme podklady tak, aby mohlo řízení pokračovat," uvedl Ptačinský.

Železničáři podle něj čekají i na vyjádření ministerstva životního prostředí. Tetčice a místní sdružení Voda z Tetčic se totiž odvolali také proti výjimce z ochrany rostlin a živočichů v území. „Až po té, co ministerstvo výjimku potvrdí, můžeme pokračovat s řízením. A následně začít s výkupem pozemků a žádostí o stavební povolení, upozornil mluvčí.

Komplikace je podle něj i to, že Nejvyšší správní soud loni zrušil krajské Zásady územního rozvoje. Rekonstrukce tak přišla o status veřejně prospěšné stavby. „Při výkupech nemáme možnost vyvlastnění," podotkl Ptačinský.

Nespokojení s průtahy jsou v brněnském Starém Lískovci. „Není mi jasné, proč se obce odvolávaly. Železničáři plánovali při přestavbě u nás postavit protihlukové stěny. Zdržen je nepříjemné, hlukem z železnice a dálnice budeme trpět déle. Doporučuji těm, co se odvolávali, jít bydlet k nám. Aby poznali jaké to je," vzkázal starolískovecký starosta Vladan Krásný.

Vedle protihlukových stěn měla městská část dostat i vlakovou zastávku. „Pokud o ni přijdeme, je to škoda. Vlaky tu jezdí skoro mezi domy, tak jsem doufal, že z toho konečně budeme něco mít. Rychlé spojení do centra vlakem bych určitě ocenil," konstatoval jeden z místních Roman Vlach.

Druhá nová vlaková zastávka měla vyrůst také u Družstevní ulice v nedalekých Ostopovicích na Brněnsku. I tam zpráva o zdržení nadšení nevzbudila. „Je mi líto, že je rozhodnutí zrušené. Modernizace je totiž velmi prospěšný a přínosný projekt. Zlepší kvalitu dopravy v celé brněnské aglomeraci. Se zastávkou bychom tak dostali pohodlné spojení do centra Brna," řekl ostopovický starosta Jan Symon.

Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové patří modernizace trati do Zastávky ke klíčovým na Brněnsku. „Pokud se stane něco mimořádného, je na dvoukolejné trati snazší najít náhradní řešení. Po elektrifikaci jsme také plánovali nasazení nových vlakových souprav," řekla Šubová.

Starosta Tetčic Martin Ambros zdůraznil, že obec nehodlá blokovat stavbu za více než čtyři miliardy korun dlouhodobě. „Jsem velký zastánce železnice. Ale podobně velký železniční projekt zde nebude desítky let. Proto chceme, aby byl udělaný pořádně a neměl žádné chyby," uvedl Ambros

Podle něj obec požaduje zajištění obsluhy nádražní budovy a také zkrácení nástupních ostrůvků. „Jsou příliš dlouhé. To jen nahrává vandalům," řekl starosta. Jako další problém zmínil nesouhlas lidí ze Sušilovy ulice s tři a půl metru vysokými protihlukovými stěnami. „Dohodli jsme se ale na řešení," ujistil Ambros. U ulice tak podle posledních plánů mají vyrůst o polovinu nižší prototyp stěny z modernějších materiálů.

I díky avizovanému kladnému postoji Tetčic železničáři doufají, že zdržení nebude dlouhé. „Chceme začít stavět příští rok," řekl mluvčí Ptačinský.