VYBERTE SI REGION

Modřice zvolily méně pohodlné cestování, slabší provoz

Modřice – Modřice odmítly další autobusy zastavující v obci. Lidem vadí rušný silniční provoz a hluk.

25.4.2010 2
SDÍLEJ:

AUTOBUSY NEZASTAVÍ. Brněnskou ulicí v Modřicích projede denně tři sta autobusů. Další linkové zastávky město zamítlo.Foto: DENÍK/Attila Racek

Tři sta autobusů projede denně Brněnskou ulicí v Modřicích na Brněnsku. Lidem, kteří bydlí v domech u rušné silnice, se to nelíbí. Město proto odmítlo žádost dvou autobusových společností. Ty v současnosti jezdí jen po rychlostní silnici a v Modřicích chtěly zastavovat.

Protichůdné zájmy

Některé autobusy ze Znojma a Mikulova tak budou muset Modřicemi dál projíždět bez zastavení. „Silnice je ve špatném technickém stavu a ulice je už teď přetížena auty. Hluk je na hranici hygienické normy,“ vysvětlil zamítavé stanovisko města starosta Modřic Josef Šiska.

Před dalšími spoji do Brna dávají místní přednost tomu, že se provoz nezvýší. „Vůbec nezávidím lidem, kteří bydlí mezi sjezdem z přivaděče a nádražím. Ve špičce lidé nemohou přejít z jedné strany ulice na druhou,“ popsala situaci Ivana Krabcová.

Bydlí sice v klidnější části Brněnské ulice, ale přivést na zastávku další autobusové linky jí připadá nesmyslné. „Lidé z jihu Moravy mají možnost rychleji dojet do Brna na Zvonařku. A Modřičtí jezdí městskou hromadnou dopravou,“ odůvodnila nejen svůj postoj Krabcová.

Rozhodnutí Modřic se nelíbí řediteli Jaromíru Holcovi ze společnosti Kordis, která integrovanou dopravu na jižní Moravě zajišťuje. „Nepředpokládám, že stávající dopravci na omezení nebo zrušení zastávek autobusů v Modřicích přistoupí. Pokud tam tyto linky nebudou stavět, všichni cestující zaměstnaní například v průmyslové zóně musí jet až do Brna na Zvonařku a odtud se zase po stejné trase vracet do Modřic. A to výrazně prodraží a prodlouží jejich cestu,“ uvedl Holec.

Přestupní uzel

Jedním z důvodů, proč mají dopravci o modřickou zastávku zájem, je také to, že od července do integrovaného dopravního systému přibude trasa Mikulov–Brno.

Nyní Modřicemi projíždí pět linek integrovaného dopravního systému – autobusy číslo 510 až 514 a většina spojů od Znojma a Mikulova. „Problém je, že téměř všichni lidé dojíždějící přes Modřice do Brna nechtějí jet až na autobusové nádraží Zvonařka. Vystoupí v Modřicích a dál jedou městskou hromadnou dopravou. Stáváme se tak největším přestupním uzlem na jihu Brna. Přitom k tomu nemáme vytvořené podmínky,“ vysvětlil problém Šiska. Obává se ovšem, že zamítavé stanovisko města nebude pro dopravce žádná překážka.

Obyvatelé Modřic, kteří bydlí dál od frekventovaného místa, by naopak zastávky dalších autobusů v Brněnské ulici přivítali. „Víc linek znamená větší možnost dostat se v různých časech do Brna. Zas tak katastrofální dopravní situace tam není,“ oponuje městu třeba Iva Nováková z Modřic.

Autor: Gabriela Peringerová

25.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Výpadek internetu zavřel restaurace v Brně. Problém s kabelem už vyřešili

Brno /ANKETA/– Cedule s nápisem „Kvůli technických potížím zavřeno" se v úterý objevily na některých restauracích v Brně. Pokračoval totiž problém s nefunkčním internetem od společnosti UPC. Kvůli přeseknutému optickému kabela přišlo už v pondělí o internet zhruba padesát tisíc domácností. I přesto, že firma dokázala připojení u většiny zákazníků v pondělí obnovit, v úterý ještě stále některé domácnosti a podniky internet neměly.

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies