Podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary je právě nyní ten pravý čas na podobné investice. „Klesá nezaměstnanost, rostou mzdy a lidé více utrácejí. Otázkou je, jak se bude těmto provozovatelům dařit, až přijdou chudší časy," myslí si Šimara. Důležité podle něj bude, zda si obchody získají širokou základnu věrných zákazníků. Už nyní přitom podle Šimary v Brně panuje ostrý konkurenční boj mezi nákupními zónami. Nové prodejny se tak budou prát o zákazníky.

Expert z Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity v Brně Josef Kunc považuje za zvláštní zvolené místo. „Je zajímavé, že obchody s nábytkem míří všechny do jedné oblasti. Obvyklá je tato koncentrace například u diskontních prodejen, ale nebývá v segmentu nábytku," vysvětlil expert.

Řetězce tak podle něj sází na zákazníky, kteří si zboží prohlédnou ve více prodejnách. „Ještě uvidíme, jestli se uživí všichni, nebo po nějakém čase ti nejslabší odpadnou," dodal Kunc.

Větší množství obchodů ale znamená také větší provoz. Do nákupního centra Olympia zajíždí zdarma Olympia bus a linky MHD číslo 49 a 78. Právě druhá zmíněná přitom zastavuje i u Decathlonu, kde nové prodejny vzniknou. „Obsluha těchto areálů je vždy na dohodě se správci, kteří na dopravu přispívají. Dopravní podnik může dopravu rozšířit, pokud budou mít zájem," uvedla mluvčí Dopravního podniku města Brna Barbora Lukšová.

Velká část zákazníků ovšem do zóny dojíždí vlastními auty. Kristýna Eibelová z Ivančic, která jezdí do areálu Olympie i Decathlonu na nákupy, se bojí zvýšeného provozu především po otevření nových prodejen. „Všichni budou zvědaví a budou se chtít podívat, co je v nových obchodech k vidění," nechala se slyšet Eibelová. Myslí si také, že komplikace může způsobit i samotné parkoviště, které je menší než v přilehlé Olympii.

Nákupní zóna v Modřicích vznikla už v roce 1999. Od té doby se několikrát rozrostla, naposledy před pěti lety a poté před rokem a půl o prodejnu se sportovním zbožím Decathlon na opačné straně dálnice. Nákupní centrum Olympia přitom minulý měsíc nabídli současní vlastníci firmy ECE a Rockspringk prodeji za devět miliard korun. O koupi mají zájem jak tuzemské, tak zahraniční firmy.