VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modřickým vadí drahá doprava a hluk

Modřice – O přízeň voličů na příští čtyři roky se v Modřicích na Brněnsku uchází sedm politických uskupení. Lídři všech kandidátek se shodují na tom, že je potřeba vyřešit problémy s hromadnou dopravou a také dodělat stěnu, která město lépe ochrání od hluku a prachu ze silnice jižního obchvatu Brna.

13.10.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Šmýd

I přes uvedené problémy se podle místostarostky a jedničky na kandidátce křesťanských demokratů Hany Chybíkové některé záměry v posledním volebním období podařilo uskutečnit. „Zrekonstruovaly se například podchody u tramvajových zastávek, zřídil sběr bioodpadu, schválily se plány na opravu železničního mostu a další věci,“ uvedla Chybíková.

Boj o cenová pásma

Kandidát za zelené Ivan Doleček vidí hlavní úspěch minulého vedení města v tom, že se mu podařilo připravit projekt na přestavbu železničního mostu.Podle jedničky za KSČM Richarda Tomandla se obci daří pokračovat v rekonstrukci kanalizace, veřejného osvětlení, silnic a chodníků, a to bez dalšího zadlužování města.

Nekončící problém je však marná snaha o zařazení posledních modřických zastávek autobusové linky číslo 49 a tramvajové linky číslo 2 do zóny 510. „Lidé proto musí měsíčně platit za hromadnou dopravu stovky korun navíc,“ uvedl současný starosta a lídr kandidátky občanských demokratů Josef Šiška.

#nahled|http://g.denik.cz/50/b5/volby_modrice_infografika_denik-630.jpg|http://g.denik.cz/50/b5/volby_modrice_infografika.jpg|Komunální volby v Modřicích.#

Dopravní situaci je v Modřicích nutné vyřešit i podle jedničky sociálních demokratů Tomáše Kratochvíla. Nad rozdělením zón kroutí hlavou i kandidát na starostu ze strany TOP 09 Petr Sládek. „Chápu, že jsou do třetí zóny začleněné autobusové zastávky. U tramvají je to však zvláštní. Jako jedinou možnost, jak lidem pomoct, vidím v proplácení jízdenek těm, kteří si koupí zvýhodněné kupony na všechna tři pásma,“ uvedl Sládek.

Hluk a prach

Podle Chybíkové je kamenem úrazu neústupnost vedení firmy Kordis. „Hranice jsou určené podle katastrální mapy města Brna. Do zón sto a sto jedna patří pouze zastávky na území Brna. Za jízdu do dalších oblastí si musí lidé připlatit. Obyvatelé Modřic mají tu smůlu, že žijí na hranici území,“ vysvětlila Chybíková.

Nedořešená doprava není jediná věc, která obyvatele Modřic trápí. Stěžují si například na špatný přístup z města na okolní cyklostezky a vadí jim neopravený železniční most nebo zvýšený hluk a prach na ulicích. „Nelíbí se nám, že je všude spousta prachu z dálnice. A přestože se vedení města snaží vybudovat odhlučňovací stěnu, hlučno je i na silnicích vedoucích městem,“ vyjmenoval kandidát z Občanského sdružení Za čisté a klidné Modřice Libor Procházka.

Autor: Helena Čtvrtečková

13.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Déšť. Ilustrační foto.

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies