I přes uvedené problémy se podle místostarostky a jedničky na kandidátce křesťanských demokratů Hany Chybíkové některé záměry v posledním volebním období podařilo uskutečnit. „Zrekonstruovaly se například podchody u tramvajových zastávek, zřídil sběr bioodpadu, schválily se plány na opravu železničního mostu a další věci,“ uvedla Chybíková.

Boj o cenová pásma

Kandidát za zelené Ivan Doleček vidí hlavní úspěch minulého vedení města v tom, že se mu podařilo připravit projekt na přestavbu železničního mostu.Podle jedničky za KSČM Richarda Tomandla se obci daří pokračovat v rekonstrukci kanalizace, veřejného osvětlení, silnic a chodníků, a to bez dalšího zadlužování města.

Nekončící problém je však marná snaha o zařazení posledních modřických zastávek autobusové linky číslo 49 a tramvajové linky číslo 2 do zóny 510. „Lidé proto musí měsíčně platit za hromadnou dopravu stovky korun navíc,“ uvedl současný starosta a lídr kandidátky občanských demokratů Josef Šiška.

#nahled|https://g.denik.cz/50/b5/volby_modrice_infografika_denik-galerie.jpg|https://g.denik.cz/50/b5/volby_modrice_infografika.jpg|Komunální volby v Modřicích.#

Dopravní situaci je v Modřicích nutné vyřešit i podle jedničky sociálních demokratů Tomáše Kratochvíla. Nad rozdělením zón kroutí hlavou i kandidát na starostu ze strany TOP 09 Petr Sládek. „Chápu, že jsou do třetí zóny začleněné autobusové zastávky. U tramvají je to však zvláštní. Jako jedinou možnost, jak lidem pomoct, vidím v proplácení jízdenek těm, kteří si koupí zvýhodněné kupony na všechna tři pásma,“ uvedl Sládek.

Hluk a prach

Podle Chybíkové je kamenem úrazu neústupnost vedení firmy Kordis. „Hranice jsou určené podle katastrální mapy města Brna. Do zón sto a sto jedna patří pouze zastávky na území Brna. Za jízdu do dalších oblastí si musí lidé připlatit. Obyvatelé Modřic mají tu smůlu, že žijí na hranici území,“ vysvětlila Chybíková.

Nedořešená doprava není jediná věc, která obyvatele Modřic trápí. Stěžují si například na špatný přístup z města na okolní cyklostezky a vadí jim neopravený železniční most nebo zvýšený hluk a prach na ulicích. „Nelíbí se nám, že je všude spousta prachu z dálnice. A přestože se vedení města snaží vybudovat odhlučňovací stěnu, hlučno je i na silnicích vedoucích městem,“ vyjmenoval kandidát z Občanského sdružení Za čisté a klidné Modřice Libor Procházka.