VYBERTE SI REGION

Na Autosalon sedá prach. Věříme, že další ročníky budou, zní přesto z výstaviště

Brno – Přes 800 tisíc. Tolik lidí přišlo na dvoutýdenní lednovou přehlídku novinek ze světa motorů v americkém Detroitu. Tamější Autosalon je nejprestižnější akce svého druhu, podobně jako v České republice býval ten brněnský. Jenže ani letos se příznivci naleštěných aut nedočkají. Potřetí za sebou se totiž největší česká přehlídka aut neuskuteční. Automobilky totiž mají jen malý zájem. „Mohu potvrdit, že Autosalon letos nebude. Pořád ale doufáme, že díky neutuchajícímu zájmu lidí se ho v budoucnu opět dočkáme. Český trh a návštěvník si takový veletrh zaslouží," sdělil mluvčí Veletrhů Brno David Pokorný.

30.1.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Akce patřila k nejoblíbenějším veletržním. V roce 2013, kdy se konal Autosalon naposled, ho navštívilo osmdesát tisíc návštěvníků. V roce 1987 se na premiéru Škody Favorit přišlo podívat 600 tisíc lidí. „Je nám líto, že se v České republice s bohatou automobilovou tradicí nedaří uspořádat důstojný autosalon. Znovuzrození výstavy podporujeme," oznámil mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc.

Čtyři značky? To je málo

Škoda je jedna z automobilek, které pravidelně projevují o účast zájem. Ostatních je ale málo. V roce 2014 plánovaný Autosalon Veletrhy Brno zrušily. Přihlásilo se totiž méně zájemců než vedení plánovalo. „Abychom Autosalon znovu pořádali, musí se to změnit. Aktuálně na trhu dominují čtyři značky, Škoda, Volkswagen, Hyundai a Ford. Ty Autosalon chtějí, ostatní ne," vysvětlil už dřív generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

Podle něj některé importéry zajímají jen čísla prodejů. „Autosalon je o podpoře automobilové kultury, nových technologiích. Udělali jsme koncept, který je snad nejlepší na světě a importéři ho neberou vážně," posteskl si.

I podle mluvčího automobilky Nissan Petra Koláře je potřeba, aby Autosalon byl znovu veletrh s účastí většiny značek na trhu. „Podmínky ale musí být pro značky výhodné. Výstaviště musí zajistit odpovídající účast, zájem médií a vhodně akci načasovat," nastínil Kolář. Podobně se vyjádřil i mluvčí automobilky Opel Martin Hejral.

Šance na obnovení akce ale stále existuje. „V minulých letech neměla většina našich členů o výstavu zájem, letos opět budeme jednat o možnostech veletrh uspořádat," řekl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

Autor: Věra Sychrová

30.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies