VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na jižní Moravu přijelo víc turistů

Jižní Morava - Na jižní Moravě přibylo turistů. Vyplývá to ze zprávy Českého statistického úřadu. Návštěvnost hotelů a penzionů se za poslední čtvrtletí loňského roku v kraji zvedla v porovnání s rokem 2009 nejvíc ze všech regionů hned po Praze.

10.2.2011 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Hostů v Jihomoravském kraji přibylo o téměř dva a půl procenta. „Nejen, že do Jihomoravského kraje přijelo více turistů, ale také tu strávili víc dnů, než v minulém roce,“ uvedla Marie Boušková z Českého statistického ú­řadu.

Podle viceprezidenta a mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury se kraj i přes nárůst turistiky nemá čím chlubit. „Turistů ve srovnání s rokem 2009 přibylo díky tomu, že se zlepšuje ekonomická situace. Stále nejsou výsledky tak dobré, jako před začátkem krize,“ uvedl Okamura.

Na jižní Moravu se podívalo víc cizinců. Naopak obyvatel České republiky přijelo míň, než v roce 2009. „Opadla krize, Češi jezdí víc do zahraničí,“ vysvětlil Okamura.

Jihomoravský kraj podle něj turistům nemá co nabídnout. Uvedl, že v kraji není atraktivní nabídka pro labužníky, ani zajímavé atrakce. Brnu podle něj chybí víc zajímavých akcí, které by přilákali turisty. „Když jdu v létě v noci centrem Brna, na náměstí Svobody je prázdno, nebo na lavičkách sedí jen bezdomovci,“ zhodnotil Okamura.

Největší chybu vidí v tom, že je velký rozdíl mezi návštěvností Prahy a ostatních regionů. „Pětašedesát procent všech turistů navštíví jenom Prahu. Tak velký rozdíl mezi hlavním městem a zbytkem země je jen v rozvojových státech,“ kritizoval Okamura.

Upozorňuje i na to, že se mění rozložení turistů. „Méně k nám jezdí návštěvníci z Velké Británie, nebo z Itálie. Naopak přibylo Poláků, kteří tolik neutrácí,“ řekl Okamura. I když celkově turistů přibylo, kraj na nich vydělá stejně, nebo i méně peněz než v dřívějších letech.

Autor: Ondřej Galamboš

10.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace připravované lázeňské zóny v Pasohlávkách na Brněnsku.
7

Čínské lázně v Pasohlávkách? Součástí bude české léčebné centrum

Prezident Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
29

Bojkot Zemana: krajští zastupitelé za TOP09 a Žít Brno prezidenta nepřivítají

Řidič narazil do stromu a vyletěl z auta. Zraněním na místě podlehl

Brněnsko - Smrtelnou dopravní nehodu řešili v pondělí policisté mezi Syrovicemi a Vojkovicemi na Brněnsku. Krátce po poledni tam sedmapadesátiletý muž sjel s osobním autem ze silnice a narazil do stromu. Na následky zranění na místě zemřel.

Kometa startuje letní dřinu a vymění tenisky za brusle

Brno – Zhruba před měsícem křepčili po brněnském ledě s pohárem pro vítěze extraligy. Teď už hokejisté Komety zahájili letní přípravu na nadcházející ročník a hned po 35 dnech nazují brusle. V pondělí se sešli a ve středu už je čeká dřina na ledě. „Je to novinka. Žádné běhání v lese, místo toho půjdou kluci na brusle," říká asistent kouče Komety Kamil Pokorný.

Kvůli zpopelnění cestují zesnulí i na druhý konec země, říká ředitel pohřební služby

Brno /ROZHOVOR/ – Až stovky kilometrů převáží pohřební služby těla zesnulých, pokud se pozůstalí rozhodnou pro jejich kremaci. Mnohé pohřební služby totiž mrtvé spalují v krematoriích na druhém konci republiky. „Nikde není řečeno, že zpopelňovat mrtvé musíme v nejbližším krematoriu. Podstatné ale je, aby s tím pozůstalí souhlasili," říká ředitel jedné z brněnských pohřebních služeb Pavel Cajzl.

AUTOMIX.CZ

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Česká automobilka Škoda v minulých letech získala pověst výrobce především praktických vozů, které nabízejí řadu chytrých nápadů. V poslední době se ale značka snaží také působit emotivně. I proto zvažuje sportovní auto, které bude inspirované legendárním kupé 110 R ze 70. let.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies