Radní chtějí zmínit tři důležité body. „Na rohu Olomoucké a Těžební ulice v Černovicích je parcela, kde plánujeme postavit novou stanici záchranné služby Žádná z variant územního plánu ale s takovým využitím nepočítá,“ uvedl první připomínku krajský radní pro územní plánování David Macek. Nemyslí si však, že je to záměr, spíš opomenutí. „S městem jednáme o výměně tohoto pozemku, vedení Brna ví, proč parcelu chceme,“ podotkl Macek.

Zástupcům Jihomoravského kraje se nelíbí ani plány natakzvaný severojižní diametr. Město s ním počítá ve dvou podobách. V jedné verzi spojuje pomocí tramvaje Bystrc s jihem, ve druhé se napojuje na železnici přes nádraží v Řečkovicích. „V krajských zásadách rozvoje počítáme s jedinou variantou, a to s napojením na vlakové nádraží,“ podotkl Macek. V úvahu však nyní přichází i kombinovaná varianta, která počítá s využitím diametru pro vlaky i tramvaje zároveň.

Poslední připomínka krajských radních na vedení Brna je k plánování cyklostezek. „Magistrát musí pohlídat správné napojení cest pro kola na mezinárodní stezky, které vedou přes republiku,“ zdůraznil Macek.

Čtěte také: Brno: Územní plán straší silnicemi i obchody