VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na rekonstrukci Mendlova náměstí nejsou peníze

Brno – Jeden z nejdůležitějších přestupních uzlů městské hromadné dopravy v Brně Mendlovo náměstí zatím marně čeká na rekonstrukci. Radní sice již schválili investiční záměr na jeho přestavbu, zatím však chybí to nejdůležitější. Peníze.

24.8.2010 2
SDÍLEJ:

Mendlovo náměstí - přestupní terminál - Pohled směrem k ulici Pekařské a Úvozu.Foto: Magistrát města Brna.

Město si však už teď nechává zpracovat studii, která zmapuje, jak náměstí zatěžuje doprava teď a jak jej zatíží v budoucnu.

Podle vedoucí Odboru územního plánování a rozvoje Kateřiny Leopoldové tlačí často zájemci o koupi pozemků kolem Mendlova náměstí na město kvůli změně územního plánu. „Pokud má investor zájem na nějakém pozemku stavět, většinou zamýšlí postavit vícepatrové budovy,“ řekla Leopoldová. A právě větší budovy s více kancelářemi nebo obchody znamenají podle Leopoldové i větší dopravní zátěž pro náměstí.

Proto je podle ní nutné zpracovat studii, která jasně vymezí, co je pro náměstí z dopravního hlediska ještě snesitelné. „Pak budeme mít v rukou jasný návod, jak s potencionálními zájemci jednat a co jim budeme moct povolit,“ vysvětlila Leopoldová.

Lubor Svoboda z dražební společnosti Naxos, která zařizuje prodej bývalého areálu textilní továrny Kras Haka v Křížové ulici, potvrdil, že investoři mají o pozemky v blízkosti Mendlova náměstí zájem. „V současné době o prodeji bývalé textilky s případnými zájemci jednáme,“ řekl Svoboda. Na místě má vyrůst obchodní centrum nebo kanceláře s garážovým parkovištěm.

Dopravní studie magistrátu ale musí počítat se změnami, které na Mendlově náměstí nastanou, až bude dokončena jeho rekonstrukce. „Zatím jsme schválili investiční záměr na první část oprav. Ta se bude týkat jen přestupního uzlu,“ řekl náměstek brněnského primátora Martin Ander.

Podle něj dojde k zjednodušení trolejbusových linek, zpřehlednění jednotlivých nástupišť a zkrácení času nutného k přestupování. „Dosud je pro trolejbusy průjezdná ulice Hlinky jen jedním směrem. Po přestavbě po ní budou moct přijíždět i odjíždět. Podél klášterní zdi budou nástupiště, takže trolejbusy už nebudou muset křížit cestu s tramvajemi,“ sdělil Ander.

Celý projekt však stojí na nedostatku peněz. „Náklady na přestavbu přestupního uzlu městské hromadné dopravy na Mendlově náměstí jsou asi sto třicet milionů,“ informoval mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Náměstek brněnského primátora Ladislav Macek připouští, že peníze na přestavbu náměstí v současnosti nejsou a budou se hledat jen velice těžce. „Z rozpočtu se ušetřit tak velkou částku nejspíš nepodaří a s pomocí státu počítat nejde,“ sdělil Macek.

Podle Macka jsou jedinou šancí peníze z evropských dotací. „Žádost už jsme podali, nezbývá nám, něž čekat, jestli s ní uspějeme,“ uvedl Macek. Proto podle něj ještě nejde s určitostí říct, kdy se s přestavbou začne. Až se s pracemi začne, bude to znamenat komplikace především pro cestující. „Budeme muset najít nějakou objízdnou trasu, což bude u Mendlova náměstí těžké, ale ne nemožné“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Pohanová.

Autor: Michal Filípek

Místo události:
24.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení