VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na serveru Go to Brno opraví chyby. Po skoro dvou letech kritiky

Brno – Internetová stránka Go to Brno měla za úkol přitáhnout do Brna turisty ze zahraničí i České republiky. Od jejího spuštění v březnu 2014 ji však doprovázely problémy. Laici i odborníci kritizovali gramatické chyby, špatné překlady do cizích jazyků i podobu stránek. To se má od března změnit.

21.1.2016 1
SDÍLEJ:

Nový brněnský turistický portál Go to Brno. Ilustrační foto.Foto: Web Go to Brno

Vylepšení stránek plánuje brněnské Turistické informační centrum, které je spravuje. „Když člověk zavítá na portál, musí pochopit, že je ve městě s úžasnou atmosférou, špičkovou gastronomií, bujným nočním životem a proslulou architekturou," shrnula hlavní cíle mluvčí informačního centra pro turisty Adéla Nováková.

Jak portál hodnotí marketingový poradce Martin Domes čtěte níže.

Změny mají spočívat mimo jiné v doplnění nových funkcí. Přibude například newsletter, tedy magazín, jehož obsah si uživatelé mohou nastavit podle svých preferencí. Kromě toho chce turistické centrum upravit design a opravit chyby v textech. „Při zběžném přečtení jsem na hlavní stránce našel několik chyb. Je vidět, že to nepsal Angličan," potvrdil nevalnou kvalitu anglických textů na webu Brit žijící v Brně Ralph Davies.

Minulé vedení turistického centra také slibovalo spuštění mobilní aplikace, která měla být dostupná už koncem května 2014. Dosud však není připravená. „Aplikace bude hotová do konce března," slíbila mluvčí Nováková. Doplnila, že aplikace nejen poskytne aktuální informace, ale poslouží i jako průvodce.

Naproti Asiatům

Podle plánů přibudou také nové překlady. Turisté si tak některé texty přečtou například i ve francouzštině, italštině nebo španělštině. Turistické informační centrum se chce také zaměřit na asijské návštěvníky, zejména z Číny a Koreje. „Stránky přeložené do těchto jazyků budou pouze hybridní. To znamená, že texty, které nejsou přeložené do daného jazyka se po rozkliknutí zobrazí v angličtině," upozornila Nováková.

Slíbila že portál bude také aktivnější. „Navrhne lidem programuvhodný pro aktuální čas a situaci. Ocení to ti, kteří nehledají nic konkrétního," tvrdí. Zaměstnanci centra se podle ní také hodlají zaměřit na sociální sítě a díky nim získávat zpětnou vazbu.

Informatici také pracují na změně podoby stránek. „Bude méně úřední a přitažlivější, zaměřený na vizuální komunikaci. Do fotografií chceme dostat atmosféru města, zajímavá místa a akce," doplnila Nováková.

Server Go to Brno dodnes stál Brňany už více než dva a čtvrt milionu korun. Informační centrum pod vedením tehdejší ředitelky Petry Kačírkové jej spustilo v březnu 2014. Lidé ho kritizovali. Kromě slabého obsahu a chyb vadilo i třeba formátování. „Problematické je zejména strukturování textu. Hlavní nadpis je tak velký, že ho přečte i slepý, zato ve zbytku textu se jen těžko zorientujete," popsal tehdy největší problémy tvůrce internetových stránek a poradce online marketingu Martin Domes.

Podle něj lze v současné době vidět drobné technické zlepšení. „Je trošku upravená grafika, technicky ji vylepšili, takže na mobilu se stránka lépe zobrazuje," zhodnotil Domes, který stránky pro Rovnost znovu prohlédl.

Stále však podle něj chybí podstatné změny v obsahu, který je podle něj pro úspěch každého portálu nejdůležitější. „Lidé na stránku nechodí kvůli jejímu vzhledu nebo technickému provedení. Jdou za obsahem," zdůraznil.

Další vývoj webu sleduje i bývalá ředitelka centra Kačírková. „Využívám jej, abych se inspirovala, jak můžeme s rodinou strávit volný čas," řekla.


Většina projektů padá právě kvůli špatnému obsahu, upozorňuje odborník

Brno – Server Go to Brno sklidil během své existence spoustu kritiky pro různé nedostatky. Od chyb v českých textech, opožděné spuštění cizojazyčných verzí až po slibovanou, ale stále chybějící aplikaci pro mobilní telefony. „Od vzniku se web k lepčímu změnil jen málo," říká specialista online marketingu Martin Domes

Co je největší nedostatek portálu Go to Brno?

Na stránkách je špatná typografie a strukturování textu, takže není na pohled lákavý pro potenciálního čtenáře. Největší nedostatek je ale celkově slabý obsah.

Jak se za dva roky existence portál změnil?

Zatím jen trošku upravili grafiku. Také technicky se stránky zlepšily, což poznáte při zobrazení v mobilu.

Co je pro úspěch webové stránky nejdůležitější?

Zásadní je obsah. Právě na něm padne většina projektů. Texty na portálu musí být pro publikum zajímavé a užitečné, aby je vyhledávali. Pokud je obsah špatný, nepřesvědčí čtenáře, aby u něj zůstali.

EVA BÁRTOVÁ

Autor: Redakce

21.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ukrajinec Vladimír Švačuk u Krajského soudu v Brně. Je obžalovaný z pokusu o vraždu a těžkého ublížení na zdraví.
6

Útok mačetami u soudu: Křičel, že mi usekne hlavu, vypověděl svědek

Ilustrační fotografie.

Povodí Moravy: Některá místa na tocích mohou ucpat ledové kry

Fotbalového Jágra z Brna žene motivace. Zavadil může hrát i po čtyřicítce

Brno – Lídr je zpátky. A v plné síle. Zůstaly mu dlouhé vlasy, vousy a nic neztratil ani ze svého fotbalového umu. Brněnský kapitán Pavel Zavadil nastoupil v nejvyšší soutěži od dubnového vážného zranění kolena poprvé v základní sestavě a hned zařídil remízu 1:1 v duelu úvodního jarního kola na hřišti Teplic.

OBRAZEM: U krokodýla je vypuklá dřevěná dlažba. Firma ji musí rozebrat

Brno – S opatrností musí lidé nyní procházet průchodem u informačního centra na Staré radnici v Brně. Pod dřevěné dláždění se dostala voda a povrch se zvlnil.

Plány na rekonstrukci se mění. Sauny i vířivky si lidé i tak na Kraví hoře užijí

Brno – Na odpočinek v nových saunách a wellness na Kraví hoře si lidé počkají. Radní městské části Brno-střed totiž změnili plány na přestavbu budov. Skromnější přestavba ušetří městu až 50 milionů korun.

Hoaxy: Lidé snáze věří fotkám, říká odborník

Brno /ANKETA/ – Nenechat se strhnout falešnými informacemi, neboli hoaxy, naučí v květnu v netradičním kurzu studenty žurnalistiky a mediálních studií brněnské Masarykovy univerzity britský odborník Alastair Reid. „V moderní době je jednodušší sdílet nepravdivé zprávy a věřit jim," vypráví.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies