VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na serveru Go to Brno opraví chyby. Po skoro dvou letech kritiky

Brno – Internetová stránka Go to Brno měla za úkol přitáhnout do Brna turisty ze zahraničí i České republiky. Od jejího spuštění v březnu 2014 ji však doprovázely problémy. Laici i odborníci kritizovali gramatické chyby, špatné překlady do cizích jazyků i podobu stránek. To se má od března změnit.

21.1.2016 1
SDÍLEJ:

Nový brněnský turistický portál Go to Brno. Ilustrační foto.Foto: Web Go to Brno

Vylepšení stránek plánuje brněnské Turistické informační centrum, které je spravuje. „Když člověk zavítá na portál, musí pochopit, že je ve městě s úžasnou atmosférou, špičkovou gastronomií, bujným nočním životem a proslulou architekturou," shrnula hlavní cíle mluvčí informačního centra pro turisty Adéla Nováková.

Jak portál hodnotí marketingový poradce Martin Domes čtěte níže.

Změny mají spočívat mimo jiné v doplnění nových funkcí. Přibude například newsletter, tedy magazín, jehož obsah si uživatelé mohou nastavit podle svých preferencí. Kromě toho chce turistické centrum upravit design a opravit chyby v textech. „Při zběžném přečtení jsem na hlavní stránce našel několik chyb. Je vidět, že to nepsal Angličan," potvrdil nevalnou kvalitu anglických textů na webu Brit žijící v Brně Ralph Davies.

Minulé vedení turistického centra také slibovalo spuštění mobilní aplikace, která měla být dostupná už koncem května 2014. Dosud však není připravená. „Aplikace bude hotová do konce března," slíbila mluvčí Nováková. Doplnila, že aplikace nejen poskytne aktuální informace, ale poslouží i jako průvodce.

Naproti Asiatům

Podle plánů přibudou také nové překlady. Turisté si tak některé texty přečtou například i ve francouzštině, italštině nebo španělštině. Turistické informační centrum se chce také zaměřit na asijské návštěvníky, zejména z Číny a Koreje. „Stránky přeložené do těchto jazyků budou pouze hybridní. To znamená, že texty, které nejsou přeložené do daného jazyka se po rozkliknutí zobrazí v angličtině," upozornila Nováková.

Slíbila že portál bude také aktivnější. „Navrhne lidem programuvhodný pro aktuální čas a situaci. Ocení to ti, kteří nehledají nic konkrétního," tvrdí. Zaměstnanci centra se podle ní také hodlají zaměřit na sociální sítě a díky nim získávat zpětnou vazbu.

Informatici také pracují na změně podoby stránek. „Bude méně úřední a přitažlivější, zaměřený na vizuální komunikaci. Do fotografií chceme dostat atmosféru města, zajímavá místa a akce," doplnila Nováková.

Server Go to Brno dodnes stál Brňany už více než dva a čtvrt milionu korun. Informační centrum pod vedením tehdejší ředitelky Petry Kačírkové jej spustilo v březnu 2014. Lidé ho kritizovali. Kromě slabého obsahu a chyb vadilo i třeba formátování. „Problematické je zejména strukturování textu. Hlavní nadpis je tak velký, že ho přečte i slepý, zato ve zbytku textu se jen těžko zorientujete," popsal tehdy největší problémy tvůrce internetových stránek a poradce online marketingu Martin Domes.

Podle něj lze v současné době vidět drobné technické zlepšení. „Je trošku upravená grafika, technicky ji vylepšili, takže na mobilu se stránka lépe zobrazuje," zhodnotil Domes, který stránky pro Rovnost znovu prohlédl.

Stále však podle něj chybí podstatné změny v obsahu, který je podle něj pro úspěch každého portálu nejdůležitější. „Lidé na stránku nechodí kvůli jejímu vzhledu nebo technickému provedení. Jdou za obsahem," zdůraznil.

Další vývoj webu sleduje i bývalá ředitelka centra Kačírková. „Využívám jej, abych se inspirovala, jak můžeme s rodinou strávit volný čas," řekla.


Většina projektů padá právě kvůli špatnému obsahu, upozorňuje odborník

Brno – Server Go to Brno sklidil během své existence spoustu kritiky pro různé nedostatky. Od chyb v českých textech, opožděné spuštění cizojazyčných verzí až po slibovanou, ale stále chybějící aplikaci pro mobilní telefony. „Od vzniku se web k lepčímu změnil jen málo," říká specialista online marketingu Martin Domes

Co je největší nedostatek portálu Go to Brno?

Na stránkách je špatná typografie a strukturování textu, takže není na pohled lákavý pro potenciálního čtenáře. Největší nedostatek je ale celkově slabý obsah.

Jak se za dva roky existence portál změnil?

Zatím jen trošku upravili grafiku. Také technicky se stránky zlepšily, což poznáte při zobrazení v mobilu.

Co je pro úspěch webové stránky nejdůležitější?

Zásadní je obsah. Právě na něm padne většina projektů. Texty na portálu musí být pro publikum zajímavé a užitečné, aby je vyhledávali. Pokud je obsah špatný, nepřesvědčí čtenáře, aby u něj zůstali.

EVA BÁRTOVÁ

Autor: Redakce

21.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

Tradiční již devatenáctou přehlídku ohňostrojů festivalu Ignis Brunensis zakončil pompézní ohňostroj z hradu Špilberk.
AKTUALIZOVÁNO
1

Ignis Brunensis: přibude jeden ohňostroj, povinnou skladbou bude Bugatti step

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Brno /FOTOGALERIE/ – Rozsáhlé opravy za miliony korun čekají budovu brněnského Kina Art v Cihlářské ulici. Kvůli rozšíření vestibulu či zřízení bezbariérového přístupu proto od května do září kino přemístí do bývalého lihovaru v Pekařské ulici.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Nový ředitel Povodí Moravy dřív vedl mlékárny a lihovar

Brno – Z mléka a alkoholu přesedlá na vodu nový ředitel Povodí Moravy. V Brně ho v pondělí představil zaměstnancům podniku ministr zemědělství Marian Jurečka. Václav Gargulák přejde na pozici generálního ředitele společnosti zvenčí a ujme se jí už v úterý.

AKTUALIZOVÁNO

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

Brno /ANKETA/ – Bureš, Andrej Bureš. Účtenky s takovýmto textem a podobiznou ministra financí Andreje Babiše stylizovaného do postavy Jamese Bonda dostávají už od prosince návštěvníci Pivní burzy v brněnské Veveří ulici. „Na účtence máme obrázek jen z recese a původně jsme ho chtěli po týdnu odstranit, ale lidem se líbí. Měli jsme jen jednu negativní reakci, lidé se spíš smějí," uvedl majitel restaurace Jakub Seďa.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies