VYBERTE SI REGION

Na slevových webech nakupují hlavně ženy

Jižní Morava /AKTUALIZOVÁNO, ANKETA/ - Pečená žebra pro dva za sto čtyřicet korun, minuta liftinku obličeje za sedmnáct korun, lekce jízdy na koni za dvě stovky. Ceny o polovinu nižší, než je obvyklé, nabízejí na jižní Moravě specializované weby. První z nich začaly fungovat před rokem a dnes už jich jsou desítky.

24.2.2011 14
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Jelínek Jan

Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí ve čtvrtek ve 20:00, najdete v pátečním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Princip je založený na hromadných nákupech. Sleva platí pouze tehdy, pokud si ji objedná stanovený počet lidí. „Kupoval jsem bratrovi k narozeninám zorbing. K aktivaci slevy jsem potřeboval ještě deset lidí, což se podařilo za půl hodiny. Ani jsem nemusel žádat nikoho ze známých,“ potvrdil velký zájem o akce Radim Marek z Brna. To, že sleva kvůli malému počtu zájemců neplatí, se stává velmi výjimečně.

Jídlo a fitness vede

Největší zájem bývá o vstupenky do divadel, fitness center, o jídla v restauracích nebo o kosmetiku. „Většinu našich zákazníků tvoří ženy, to je poznat na druhu nejoblíbenějších slev,“ tvrdí majitel jednoho ze serverů Petr Holík z Brna.

Jeho slova potvrzuje Eva Ducháčková z Rájce-Jestřebí na Blanensku. Nabídku serverů často prohlíží. „Koupím tak jednou nebo dvakrát do měsíce. Ale je škoda, že slevy nabízí jen firmy ve velkých městech,“ povzdechla si Ducháčková.

Nabídka se zatím omezuje jen na zážitky, gastronomii nebo služby. Běžné spotřební zboží se v akcích neobjevuje. „Nemyslím, že se to časem změní. Služby nebo restaurace mají na jídle i dvěstěprocentní marži, to třeba elektronika nemá,“ vysvětlil Holík.

Na webových stránkách se každý den pro dané město objeví jedna až dvě nové nabídky. „Musíme plánovat, kdy a pro kolik lidí slevu dáme, protože někdy se přihlásí mnohem víc zájemců, než jsme čekali,“ uvedla Marcela Kizlerová z brněnského kadeřnictví. Pro podnik, který slevu nabízí, je akce na serverech dobrou reklamou. Přiláká totiž i zákazníky, kteří by jinak do restaurace nebo fitness centra nešli.

Podle odborníků se dá čekat postupné rozšíření služby na všechna větší města v Česku. „Na vyhodnocení, jestli se majitelům podniků slevy opravdu vyplatí, je asi ještě brzy. Není ale pochyb o tom, že slevové weby jsou úspěšný projekt,“ zdůraznil analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský.

Lidé, kteří slevu koupí, ale pak ji nevyužijí, mohou svůj kupon nabídnout ostatním. „Někdy se stane, že člověku zhatí plány nečekané události. Proto jsme založili tyto stránky,“ vysvětlil majitel webu www.prodejslevu.cz Radek Šembera.

Ekonom Ondřej Moravanský o společnostech, které poskytují slevy na webech, říká:

Firmy chtějí získat stálé klienty


ROZHOVOR
– Slevové weby jsou dnes fenoménem, který podle odborníků jen tak ze scény obchodu a služeb nezmizí. „Možná se o nich za nějakou dobu přestane tak moc mluvit a zevšední. Nicméně, že by zcela vymizely, to nepředpokládám,“ tvrdí analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský.

Je nabídka zboží a služeb na slevových serverech výhodná i pro poskytovatele?

I když podnik prodá za nižší cenu, může tím nalákat nové zákazníky, kteří by k němu jinak vůbec nepřišli. Toto je samozřejmě běžná marketingová praxe, na webech se liší jen v tom, že jsou tam k mání desítky slev na jednom místě.

Přispívá úspěchu webů i to, že si lidé informace předávají na sociálních sítích?

Určitě. Sociální sítě jsou na toto ideální.

Jakým odvětvím se nejvíce vyplatí nabízet takto své služby?

Asi nejvíce slev je vidět z oblasti gastronomie a zážitků. Jde o to, aby se touto cestou ke spotřebiteli dostala hlavně informace o schopnostech nebo existenci dané firmy. To je věc, která v konečném důsledku znamená získání nových pravidelných zákazníků, a má tak pro firmy dlouhodobý ekonomický efekt.

Jaká skupina lidí má o slevy největší zájem?

Myslím, že na to více slyší lidé s průměrnými platy. Vzhledem k tomu, že k nákupu je potřeba mít internet, nevyužívají služeb lidé, kteří neovládají počítač. Podobné nákupy pak lákají hlavně lidi orientované na individuální spotřební zážitky. Platí to v gastronomii, v oblasti wellness nebo podobných služeb.

Jak drahé služby nabízejí weby nejčastěji?

Typickou cenou je několik desítek až stovek korun. Nabídky za vyšší ceny se objevují jenom výjimečně a k aktivaci slevy je také potřeba méně lidí.

Mladík si pořizuje gastrozážitky

Za půl roku nákupů na slevových webech ušetřil Radek Hruška z Brna přes čtyři tisíce korun. „Slevy jsou opravdové. Když restaurace nabízí steak za polovinu a stojí dvě stě korun, na jídelním lístku opravdu najdete cenu čtyři stovky,“ říká osmadvacetiletý informatik. Na specializovaných webech si kupuje hlavně gastronomické zážitky. Skoro každý týden.

Loni v srpnu se poprvé nechal zlákat novinkou a se třemi přáteli si za šest set korun koupil ochutnávku sushi. „Restauraci se naše návštěva určitě vyplatila. Kromě poukázek z webu jsme tam také něco vypili, takže jsme ve finále utratili asi tři tisíce,“ počítá mladý muž. Loni jako dárky k Vánocům pořídil pohoštění v restauraci celé rodině. „Poukázky na večeři pro dva jsem dal mojí matce i bratrovi,“ upřesňuje.

Na koupi slev se domlouvá jak s kamarády, tak s kolegy v práci. „Na tomto principu to přece celé funguje, tedy na tom, že si lidé o akci řeknou. Navíc když pořizuji slevu v restauraci na tři kila kuřecích křidýlek, je jasné, že na ně nepůjdu sám,“ směje se Hruška.

Když si moc přeje něco získat, snaží se k návštěvě webu nalákat i své známé. „Pokud ale ta nabídka není úplně nepoužitelná, podmínka, že si ji musí koupit určitý počet lidí, je na devadesát devět procent splnitelná,“ říká informatik s tím, že Češi na slevy slyší. S nadsázkou říká, že za poloviční cenu by lidé klidně koupili i kremaci.

Od gastrozážitků přechází mladík dál. Vynechává wellness akce a sleduje nabídku pobytů v zahraničí, na horách a u moře. Plánuje, že si takto pořídí dovolenou. Ale protože už nejde jen o stovky korun, ale spíše o tisíce, hodlá hledat na prověřených a osvědčených serverech delší dobu. Zatím Hruška zažil jen dvakrát, že nabízenou slevu zrušil. Vždy se jednalo o pivo. Například když o slevu na půllitr za tři koruny měly zájem čtyři tisíce lidí.

Weby, které sdružují nabídku slevových stránek:

www.horyslev.cz
www.mixo.cz
www.skrz.cz
www.slevax.cz
www.sleviste.cz
www.slevoman.cz
www.slevyaktualne.cz
www.zlateslevy.cz
Největší slevové weby:

www.azslevy.cz
www.berslevu.cz
www.bonybony.cz
www.cityhit.cz
www.cupolis.cz
www.drtimeceny.cz
www.grupkup.cz
www.happydeal.cz
www.helbea.cz
www.hyperslevy.cz
www.JedenDenne.cz
www.kocourkuk.cz
www.kup.cz
www.kupdnes.cz
www.ladyslevy.cz
www.megasleva.cz
www.minasleva.cz
www.mydeals.cz
www.nebeslev.cz
www.primacena.cz
www.primasleva.cz
www.slever.cz
www.slevazadarmo.cz
www.slevomat.cz
www.slevopark.cz
www.slevopolis.cz
www.slevoweb.cz
www.slevyproprahu.cz
www.stahnislevu.cz
www.superkupon.cz
www.topsleva.cz
www.vasesleva.cz
www.vipshopping.cz
www.vykupto.cz
www.zapakatel.cz

GABRIELA PERINGEROVÁ
ZPRAVODAJOVÉ ROVNOSTI

HLASUJTE: Používáte slevové servery?

ANO

40 %

NE

60 %

Hlasovalo: 43

Anketa byla ukončena

24.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies