VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na trať vyjely nové railjety. Jsou pohodlnější a rychlejší

Jižní Morava – Rychlejší a pohodlnější. Dvě hlavní lákadla, která mají cestující přitáhnout do nových vlaků. České dráhy v úterý poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.

6.5.2014 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
31 fotografií

České dráhy poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Sedm nových vlaků má pozvednout komfort při cestování a zrychlit spojení. „Doba jízdy mezi Prahou a Vídní se ze současných čtyř hodin a pětačtyřiceti minut zkrátí přibližně na čtyři hodiny a deset minut," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Komfort cestujícím poskytnou pohodlné sedačky se stolky a zásuvkami, restaurační a informační vůz, malý oddíl v jednom z vagónů sloužící jako dětské kino nebo bezbariérovost. „Myslíme také na cyklisty, což u podobných rychlovlaků nebývá obvyklé," řekl ředitel společnosti Daniel Kurucz. České railjety na rozdíl od svých rakouských verzí mají prostor na převoz šesti jízdních kol.

Změnu kvitovala například Kateřina Šlampová, která se vydala z Brna do Břeclavi. „Jedu tímhle vlakem úplně náhodou. Byla jsem překvapená, když přijel na nástupiště. Bála jsem se, jestli jím vůbec můžu jet. Interiér se mi každopádně velice líbí. Je vidět, že je to nové," popsala Šlampová.

První 185 metrů dlouhá souprava s 442 místy bude do půlky června jezdit pouze na trase mezi Brnem a Prahou ve dvou spojích. Poté railjety vyjedou i do Vídně. V pravidelných dvouhinových intervalech začnou jezdit až od prosince tohoto roku. „Zbylých šest souprav rychlovlaků by se na české železnici mělo objevovat postupně od konce letošního roku," uvedl ředitel dopravních divizí společnosti Siemens Roman Kokšal, od kterých České dráhy vlaky zakoupily.

Ekonomové si myslí, že vlaky nijak zásadně cestování mezi hlavními městy neovlivní. „Autobusy konkurečních společností jsou také komfortní. Jestli navíc vlak pojede jen o pár desítek minut rychleji, velký význam to nemá," mínil ekonom Tomáš Menčík.

Railjety totiž zatím můžou jet pouze rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Stavěné jsou přitom až na 230. V rychlejší jízdě jim brání zastaralá železniční trať. „Vlaky jsou pěkné a rychlé. Kéž by takhle jezdily všechny soupravy. Třeba rychlíky do Břeclavi nebo Olomouce jsou úplná hrůza," podotkla cestující Hana Saitzová.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

Líbí se vám nové railjety?

ANO

93 %

NE

7 %

Hlasovalo: 72

Anketa byla ukončena

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jana Dvořáčka ocenili za statečnost přímo před jeho stanicí ve slavkově u Brna.
4

Na Valentýna zachránil při cestě na nádraží lidský život. Hasiče teď ocenili

Seniorbus. Ilustrační foto.
4

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Průkopnické Vranovice. Obyvatelé vybírají, koho obec odmění. Až padesáti tisíci

Vranovice - Lidé ve Vranovicích ukazují na ty, kteří si podle nich zaslouží z obecního rozpočtu desítky tisíc korun. Ve vesnici je odměna motivační dotací. Konečné slovo má tamní rada.

Druhý stupeň povodňové aktivity v Bítýšce? Jen chyba měření, ujišťuje Povodí

Jižní Morava - Hladina Svratky ve Veverské Bitýšce na Brněnsku nebezpečně stoupá, hlásí ve středu internetová mapa Povodí Moravy. Mluvčí společnosti Petr Chmelař však informaci vyvrátil. Za zvýšené hodnoty podle něj může pouze chybné měření.

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Last minute posila. Ofenzivu Zbrojovky doplní Tashchy s osmi starty v Bundeslize

Brno – Ještě rozšiřují řady ofenzivních záložníků. K fotbalistům brněnské Zbrojovky na poslední chvíli přichází na půlroční hostování ukrajinský hráč Borys Tashchy z německého Stuttgartu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies