VYBERTE SI REGION

Na trať vyjely nové railjety. Jsou pohodlnější a rychlejší

Jižní Morava – Rychlejší a pohodlnější. Dvě hlavní lákadla, která mají cestující přitáhnout do nových vlaků. České dráhy v úterý poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.

6.5.2014 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
31 fotografií
České dráhy poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.

České dráhy poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Sedm nových vlaků má pozvednout komfort při cestování a zrychlit spojení. „Doba jízdy mezi Prahou a Vídní se ze současných čtyř hodin a pětačtyřiceti minut zkrátí přibližně na čtyři hodiny a deset minut," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Komfort cestujícím poskytnou pohodlné sedačky se stolky a zásuvkami, restaurační a informační vůz, malý oddíl v jednom z vagónů sloužící jako dětské kino nebo bezbariérovost. „Myslíme také na cyklisty, což u podobných rychlovlaků nebývá obvyklé," řekl ředitel společnosti Daniel Kurucz. České railjety na rozdíl od svých rakouských verzí mají prostor na převoz šesti jízdních kol.

Změnu kvitovala například Kateřina Šlampová, která se vydala z Brna do Břeclavi. „Jedu tímhle vlakem úplně náhodou. Byla jsem překvapená, když přijel na nástupiště. Bála jsem se, jestli jím vůbec můžu jet. Interiér se mi každopádně velice líbí. Je vidět, že je to nové," popsala Šlampová.

První 185 metrů dlouhá souprava s 442 místy bude do půlky června jezdit pouze na trase mezi Brnem a Prahou ve dvou spojích. Poté railjety vyjedou i do Vídně. V pravidelných dvouhinových intervalech začnou jezdit až od prosince tohoto roku. „Zbylých šest souprav rychlovlaků by se na české železnici mělo objevovat postupně od konce letošního roku," uvedl ředitel dopravních divizí společnosti Siemens Roman Kokšal, od kterých České dráhy vlaky zakoupily.

Ekonomové si myslí, že vlaky nijak zásadně cestování mezi hlavními městy neovlivní. „Autobusy konkurečních společností jsou také komfortní. Jestli navíc vlak pojede jen o pár desítek minut rychleji, velký význam to nemá," mínil ekonom Tomáš Menčík.

Railjety totiž zatím můžou jet pouze rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Stavěné jsou přitom až na 230. V rychlejší jízdě jim brání zastaralá železniční trať. „Vlaky jsou pěkné a rychlé. Kéž by takhle jezdily všechny soupravy. Třeba rychlíky do Břeclavi nebo Olomouce jsou úplná hrůza," podotkla cestující Hana Saitzová.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

ANKETA

Líbí se vám nové railjety?

ANO

93 %

NE

7 %

Hlasovalo: 72     Anketa byla ukončena

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZUJEME

Ve vlaku na brněnském nádraží se střílelo. U Malé Ameriky cvičily aktivní zálohy

Brno – Posily! Ozbrojený útočník! Výkřiky a výstřely se nesly v sobotu okolím brněnské Malé Ameriky. Ozbrojené zálohy na tamních kolejích trénovaly, jak se chovat při nečekaných situacích, které jejich členy mohou potkat při rutinních konrolách cestujících.

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Betlémské světlo dorazilo do Brna. V neděli si pro něj lidé přijdou na Petrov

Brno – Jihomoravští skauti dovezli v sobotu večer do Brna Betlémské světlo. Do Evropy jej od osmdesátých let vozí letadlem z izraelského města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies