VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na trať vyjely nové railjety. Jsou pohodlnější a rychlejší

Jižní Morava – Rychlejší a pohodlnější. Dvě hlavní lákadla, která mají cestující přitáhnout do nových vlaků. České dráhy v úterý poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.

6.5.2014 1
SDÍLEJ:

České dráhy poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Sedm nových vlaků má pozvednout komfort při cestování a zrychlit spojení. „Doba jízdy mezi Prahou a Vídní se ze současných čtyř hodin a pětačtyřiceti minut zkrátí přibližně na čtyři hodiny a deset minut," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Komfort cestujícím poskytnou pohodlné sedačky se stolky a zásuvkami, restaurační a informační vůz, malý oddíl v jednom z vagónů sloužící jako dětské kino nebo bezbariérovost. „Myslíme také na cyklisty, což u podobných rychlovlaků nebývá obvyklé," řekl ředitel společnosti Daniel Kurucz. České railjety na rozdíl od svých rakouských verzí mají prostor na převoz šesti jízdních kol.

Změnu kvitovala například Kateřina Šlampová, která se vydala z Brna do Břeclavi. „Jedu tímhle vlakem úplně náhodou. Byla jsem překvapená, když přijel na nástupiště. Bála jsem se, jestli jím vůbec můžu jet. Interiér se mi každopádně velice líbí. Je vidět, že je to nové," popsala Šlampová.

První 185 metrů dlouhá souprava s 442 místy bude do půlky června jezdit pouze na trase mezi Brnem a Prahou ve dvou spojích. Poté railjety vyjedou i do Vídně. V pravidelných dvouhinových intervalech začnou jezdit až od prosince tohoto roku. „Zbylých šest souprav rychlovlaků by se na české železnici mělo objevovat postupně od konce letošního roku," uvedl ředitel dopravních divizí společnosti Siemens Roman Kokšal, od kterých České dráhy vlaky zakoupily.

Ekonomové si myslí, že vlaky nijak zásadně cestování mezi hlavními městy neovlivní. „Autobusy konkurečních společností jsou také komfortní. Jestli navíc vlak pojede jen o pár desítek minut rychleji, velký význam to nemá," mínil ekonom Tomáš Menčík.

Railjety totiž zatím můžou jet pouze rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Stavěné jsou přitom až na 230. V rychlejší jízdě jim brání zastaralá železniční trať. „Vlaky jsou pěkné a rychlé. Kéž by takhle jezdily všechny soupravy. Třeba rychlíky do Břeclavi nebo Olomouce jsou úplná hrůza," podotkla cestující Hana Saitzová.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

Líbí se vám nové railjety?

ANO

93 %

NE

7 %

Hlasovalo: 72

Anketa byla ukončena

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2

Konec dlouhých front? Nové domy nabídnou místo i pro řečkovickou poštu

Supersport BMW i8. Policie si od auta slibuje hlavně větší ukázněnost řidičů na dálnici.
23

Zraněného policistu, který se vyboural s hybridním BMW, propustili z nemocnice

Tragické prázdniny. Na silnicích zemřelo už 17 lidí, může za to vedro i opravy

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ - Auto slisované projíždějícím vlakem nebo rozmlácená auta v příkopě. I takové jsou výsledky tragických dopravních nehod, při nichž umírali lidé. Počet mrtvých od začátku prázdnin na jihomoravských silnicích je už teď vyšší než v předchozích letech za celé léto. Při nehodách zemřelo od začátku července na jižní Moravě sedmnáct lidí.

Test Deníku Rovnost o důvěřivosti důchodců: Nesete přeplatek? Jdu otevřít

Břeclav /TEST/ - Deník Rovnost testoval důvěřivost důchodců. Redaktor a nejprve ukrytý strážník zkoušeli, jak starší lidé dokážou odolat lákavé nabídce podvodníka.

Krádež milionů bitcoinů: Policie částku účelově navýšila, tvrdí obhájce

Brno - Nové důkazy ve středu ráno předložil Krajskému soudu v Brně obhájce Tomáše Jiříkovského, který podle obžaloby získal provize přes pět milionů korun v bitcoinech za obchod s drogami. Dalších šestnáct milionů korun měl ve virtuální měně ukrást. Obžalovaný je také z nelegálního držení zbraní.

Pálavské vinobraní oslaví už 70 let. Zastavila jej pouze okupace v roce 1968

Mikulov – Výstava ovoce a zeleniny, změny názvu i pokus o politickou akci. Pálavské vinobraní má za sebou dlouhou historii. Od prvního ročníku letos uplyne sedmdesát let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení