VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nádraží v centru: Lidi v referendu přesvědčily i vlakové tunely

Brno – Rychlovlak zamíří u Žebětína do tunelu, projede pod zemí pod Novým Lískovcem či Jundrovem a po pár minutách se vynoří na hlavním nádraží. I tak mohou pasažéři vlaků v budoucnu vnímat příjezd z Prahy do centra Brna, pokud hlavní nádraží vyroste pod Petrovem.

11.10.2016 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Soustava tří tunelů pro vysokorychlostní trati ovlivnila řadu Brňanů z okrajových částí města při hlasování v referendu o hlavním vlakovém nádraží. „Lidé se na to ptali, protože ve variantě Petrov měla vysokorychlostní trať vyjet blízko Žebětína. Hluk lidem vadí kvůli automotodromu, a kdybychom tady měli mít vlak, tak jim to vadí rovnou dvakrát," uvedl žebětínský starosta Vít Beran. V této městské části se proti nádraží pod Petrovem vyslovilo v referendu téměř dvacet procent zúčastněných. Podle starosty sousední Bystrce povědomí o trasách vlaků ovlivnilo v hlasování i tamní obyvatele.

Nejsilněji se proti nádraží pod Petrovem vyslovili v Jundrově, kde zaškrtla v referendu ne u této varianty pětina účastníků. Jundrova se totiž také týká výstavba tunelů trati. „Myslím si, že výsledky referenda to ovlivnit mohlo. Na začátku září jsme měli besedu, abychom lidem vysvětlili výhody a nevýhody obou variant. Byl tam i odborník ze správy železnice," zmínila jundrovská starostka Ivana Fajnorová.

Dvě veřejné debaty už před prázdninami měli i v Novém Lískovci, kde se pro nádraží v centru vyslovilo pětaosmdesát procent účastníků referenda. „Lidé tady vědí, že za nádraží v centru dlouhodobě bojuji a myslím, že mi tímto vyjádřili sympatie," vysvětlila starostka Nového Lískovce Jana Drápalová, která městskou část vede čtrnáct let.

Největší zastání získala varianta nádraží pod Petrovem mezi hlasujícími z Brna-středu. „Pohnutky si nedovolím posuzovat. Mrzí mne, že výsledky nejsou závazné," poznamenal starosta největší městské části Martin Landa. Stejně jako u jiných voleb i tentokrát Brno-střed trpělo nižší volební účastí. Z šestašedesáti tisíc oprávněných voličů k urnám přišlo jen jedenáct tisíc.

Z více než tří set brněnských oprávněných voličů k referendu dorazilo pouze třiasedmdesát tisíc lidí, což je asi čtyřiadvacet procent. Aby bylo referendum platné, potřebovalo by alespoň pětatřicetipro¬centní účast. Podle bývalého primátora Romana Onderky je i neúčast způsob, jak se vyjádřit. „Nelze ignorovat lidi, kteří nepřišli, aby referendum nebylo platné," prohlásil už dříve Onderka.

Ve kterých městských částech má nádraží v centru největší zastánce a odpůrce?PRO
Brno-střed: 86,17 %
Nový Lískovec: 85,87 %
Ořešín: 85,11 %
Průměr Brno: 82,64 %
PROTI
Jundrov: 20,21 %
Žebětín: 19,64 %
Tuřany: 17,57 %
Průměr Brno: 13,39 %
Zdroj: Magistrát Brno

Autor: Jan Žlebek, Alžběta Nečasová

11.10.2016 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
V pátek začaly rekonstrukce Riviéry.
3

Bazén na Riviéře vyloží nerezem, aby zabránili úniku vody. Přibyde tam i tobogán

Nordic walking. Ilustrační foto.

Mají transplantované srdce. Na společném setkání k němu dostanou i rodný list

Fyzické testy jihomoravských policistů zkusilo 26 zájemců. Neuspěla ani půlka

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/ – Jihomoravští policisté mají ve svých řadách šestapadesát volných míst. Zájemci o ně musí být zdravotně způsobilí a splnit psychické i fyzické testy. Prozkoušet svou zdatnost mohli v pátek při workshopu Policistou na zkoušku. Odehrál se ve Sportovním klubu policie Kometa Brno poblíž Riviéry.

S Kometou trénoval obránce Barinka. Zbývá podpis smlouvy

Brno – Kromě známých tváří se na ledě Hokejové haly dětí a mládeže za Lužánkami proháněl v tréninkovém dresu Komety i obránce s reprezentačními zkušenostmi Michal Barinka. Po rozvázání smlouvy v pražské Spartě mu zbývá dotáhnout podmínky s úřadujícím mistrem. „Nejde o zkoušku. Uvidíme, je to teď na vedení, jak se vyřídí papíry,“ řekl asistent kouče Komety Kamil Pokorný.

Za kampaně na nelegálních billboardech nemůžeme, hájí se politické strany

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Reportéři Deníku Rovnost napočítali u vybraných úseků silnic prvních tříd a dálnic v kraji dvanáct volebních billboardů. Jsou na místech, kde už podle novely silničního zákona být nemají. Politici to neřeší.

Kolony v centru: kolaps odnesl vedoucí dopravního odboru Bielko

Brno /ANKETA/ – Nervózní řidiči v nekonečných kolonách volají po lepším plánování oprav na brněnských silnicích. Žalostnou situaci posledních dní má za úkol vylepšit nová pracovní skupina složená ze zástupců města, republikové i městské policie, brněnského dopravního podniku, Brněnských komunikací a dalších společností, jejichž investice ovlivňují dopravu ve městě. Podle informací Deníku Rovnost stál dopravní kolaps funkci vedoucího dopravního odboru Vladimíra Bielka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení