VYBERTE SI REGION

Nádraží v Jehnicích využívali hlavně venkovští dělníci

Brno - Jehnice /ZANIKLÉ ŽELEZNIČNÍ STANICE/ - Ráno ještě za tmy kilometr lesní cestou. Pak vlakem až k továrně v brněnských Zábrdovicích. Tak vypadal život dělníků z tehdejší samostatné obce Jehnice, kteří využívali místní nádraží na začátku minulého století.

27.8.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Doba největší slávy jehnické stanice je spojená se starou tratí do Tišnova. První slavnostně vypravený vlak z Brna do Tišnova přijel v neděli 5. července 1885. Původní budova zastávky v Jehnicích pak byla otevřena 1. června 1926

Doba největší slávy jehnické stanice je spojená se starou tratí do Tišnova. První slavnostně vypravený vlak z Brna do Tišnova přijel v neděli 5. července 1885. Původní budova zastávky v Jehnicích pak byla otevřena 1. června 1926Foto: DENÍK/Attila Racek

Vlaky tam už nezastavují přes padesát let. Historii nádraží přibližuje poslední díl letního seriálu Deníku Rovnost Zaniklé vlakové stanice.

Doba největší slávy této stanice je spojená se starou tratí do Tišnova. „První slavnostně vypravený vlak z Brna do Tišnova přijel v neděli 5. července 1885. Původní budova zastávky v Jehnicích pak byla otevřena 1. června 1926," uvedl Karel Stránský z redakční rady Jehnických listů.

Nádraží využívali hlavně dělníci, které vlak do továren v Zábrdovicích dovezl za pětatřicet minut. I když stará tišnovská trať přestala fungovat v roce 1954 po postavení nové, vlaky v Jehnicích zastavovaly dál. Trať byla totiž jen několik metrů nad původní.

Po zavedení autobusové dopravy z Řečkovic do Jehnic a Ořešína sloužilo nádraží několik let jen jako zastávka pro rekreační dopravu do údolí Ponávky. V šedesátých letech je dráhy zrušily. „Teď má budovu soukromník. Pěkně ji opravil a využívá ji k rekreaci," uvedl jehnický starosta Václav Šicha.

Autor: Petr Jeřábek

27.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Ples jako Brno 2017 v brněnské Fait Gallery.
81

Ples jako Brno: Gejzír nápadů, hodnotí celebrity

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Větší kontrola pohřebních služeb, důstojnější zacházení s mrtvými a ve výsledku větší komfort pozůstalých. Politici si od novely zákona o pohřebnictví slibují velké zlepšení. Podle majitele brněnské pohřební služby Pavla Cajzla jsou změny nadbytečné. „Většina věcí je jenom o domluvě, není třeba, aby je určoval zákon," vysvětlil majitel pohřební služby Cajzl.

Tankodrom? Opravy rozbitých silnic nižších tříd spolknou téměř dvě miliardy

Brněnsko /INFOGRAFIKA/ – Na lepší cestování bez nekonečného nadskakování auta se mohou těšit v okolí Brna. Silničáři se totiž v březnu pustí do oprav osmnácti kilometrů silnic druhých a třetích tříd. Za spravení sedmi úseků dají 765 milionů korun. Celkem v Jihomoravském kraji investují skoro dvě miliardy.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies