VYBERTE SI REGION

Odsun nádraží je neodvratný

BRNO - Přesunout, nebo nepřesunout? Po včerejším jednání brněnského zastupitelstva jsou politici o něco blíže odpovědi.

5.9.2007 4
SDÍLEJ:

Brněnské hlavní nádraží.Foto: archiv DENÍKU

A ta odpověď znamená novotou zářící budovy ze skla a oceli. Přestože si vedení města nechává stále čas na rozmyšlenou, z názorů jednotlivých stran jednoznačně vyplývá, že varianta nádraží v centru nemá šanci přežít. A pokud budou spory na toto téma pokračovat, nemusela by to vydržet koalice. Ta totiž jednotný postup už dříve označila za klíčový.

„Analýza ukázala, že přesun je nevýhodný. Pro stěhování na jih nezvedneme ruku. Podvedli bychom voliče,“ formuloval myšlenku zastupitelského klubu zelených náměstek brněnského primátora Martin Ander. Se zelenými souhlasí i radní a šéf strany Brno 2006 Jiří Zlatuška. Jejich partneři z křesťansko­ demokratické strany ale na taková prohlášení mají stejně jednohlasou odpověď: Pokud by nádraží zůstalo v centru, jsou v ohrožení evropské dotace.

„Trváme na přesunu,“ tvrdí šéf brněnských lidovců Jan Holík. A není sám. „Naše stanovisko je stále stejné. Nádraží chceme přesunout,“ připomněl předseda brněnské KSČM Pavel Březa. Sociální demokraté si sice nechali čas na rozhodnutí do desátého září, ale už teď jejich třináct zastupitelů avizuje, že odsunutá varianta je přijatelnější.

„Musíme respektovat, že město je pouze jeden z hráčů. Důležitou váhu má také názor hlavního investora, tedy Správa železniční a dopravní cesty,“ uvedl primátor Roman Onderka. Podle něj se musí vedení města zaměřit na možnost čerpání peněz z evropských fondů. Právě toto kritérium nezávislá analýza posoudila: ve prospěch odsunuté polohy.

Právě postoj Správy železnic se již delší dobu nemění. „Analýza nezpochybňuje výhodnost odsunuté varianty. Proto stále trváme na tom, že nádraží v centru není pro železniční rozvoj výhodné,“ říká ředitel Správy železnic Jan Komárek. Zelení a Brno2006 odmítají možnost, že by jejich postoj změnila nabídka politického obchodu.

„Dozvěděl jsem se, že bychom prý měli chtít za náš ústupek loajalitu v kauze výstavby silnice R43. Takový obchod bychom nikdy neudělali. Ruku pro odsun určitě nezvedneme,“ ujišťuje primátorův náměstek Martin Ander.

5.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Nový Moravák svlaží vodotrysky. Vítězný návrh počítá v zimě i s kluzištěm

Brno /VIZUALIZACE/ – Ochlazení v horké letní dny nebo jízdu na bruslích v zimě nabídne po rekonstrukci Moravské náměstí v Brně. Radnice Brna-středu chce vytvořit prostor s vodní plochou a kavárnou, který lidi naláká k odpočinku. V pátek oznámila výsledky architektonické soutěže na podobu náměstí. Z dvaceti návrhů zvítězil v soutěži projekt kanceláře Consequence forma.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies