VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ander s Hollanem najedou denně v průměru dohromady přes 200 kilometrů

Brno - Kážou vodu, pijí víno. S takovou kritikou náměstků brněnského primátora Matěje Hollana a Martina Andera přišel v minulém týdnu spolek Brno autem. Z materiálů, které spolek zveřejnil, vyplývá, že za poslední rok a půl oba náměstci dohromady najezdili 122 tisíc kilometrů ve služebních autech. Přestože oba propagují ve městě cyklistiku a levnější hromadnou dopravu.

1.8.2016 7 AKTUALIZOVÁNO 2.8.2016
SDÍLEJ:

Matěj Hollan z hnutí Žít Brno.Foto: DENÍK/Attila Racek

Podle zakladatele spolku Brno autem Davida Pokorného je využívání služebních aut nadměrné, přestože ostatním se snaží politici vnutit opak. „Za poslední dva roky jsme se díky těmto kazatelům dobra stali svědky masivní podpory takzvané alternativní dopravy na jedné straně a šikaně řidičů na straně druhé," uvedl ve svém prohlášení.

Denně podle Pokorného náměstci dohromady najedou přes dvě stě kilometrů. Náměstek Ander tvrdí, že auto nad míru nevyužívá. „Za poslední rok a půl má mnou využívaný vůz denně najeto v průměru osmasedmdesát kilometrů. Navíc, abychom snížili ekologickou stopu, přecházíme nyní na stlačený zemní plyn. První takový automobil nyní testuji," řekl. Nové auto má snížit emise a také ušetřit městu peníze za provoz.

122 000kilometrů najezdili dva náměstci primátora za poslední rok a půl.

Ke kritice brněnských politiků se přesto připojil i jihomoravský hejtman a předseda Asociace krajů České republiky Michal Hašek. „Česky se tomu říká pokrytectví," komentoval.

Přitom on za poslední rok a půl najel ve služebním autě téměř devadesát tisíc kilometrů. Někteří jeho náměstci za stejné období neujeli ve služebním autě ani polovinu této vzdálenosti.

Podle Hollana cestování autem k práci náměstka velkého města patří. „Brno má problém. Není v Praze. A protože v Praze sídlí všechno zásadní, je nutné do ní velmi často jezdit," vysvětlil na svém facebooku. Mnoho kilometrů podle něj přibylo při cestách po evropských koncertních sálech. Náměstek je navštěvoval před zahájením stavby Janáčkova kulturního centra.

Výrazně méně najezdí podle zjištění Rovnosti radní v slovenské Bratislavě. Primátor Ivo Nesrovnal nacestoval za poslední rok a půl jen asi třicet tisíc kilometrů. Faktem ale je, že má výhodu, že je primátorem ve městě s centrálními státními institucemi.

Například ostravští politici, kteří mají do Prahy ještě dál, ovšem za posledního půl roku najeli obdobný počet kilometrů jako Ander s Hollanem. Jejich cesta do Prahy je přitom téměř o dvě stě kilometrů delší. „Množství služebních cest současného vedení Brna považuji opravdu za nepřiměřené. Město mi teď trochu připomíná cestovní kancelář," zhodnotil bývalý první náměstek primátora Robert Kotzian.

Autor: Alžběta Nečasová, Redakce

Měli by politici při práci více jezdit hromadnou dopravou?

ANO

91 %

NE

9 %

Hlasovalo: 439

Anketa byla ukončena

1.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies