VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náměstek Kotzian: Nádraží pod Petrovem by potřebovalo dlouhá léta příprav

Brno /ROZHOVOR/ – Do roku 2030 má být Brno připravené na průjezd vysokorychlostních spojů. v případě stavby nádraží pod Petrovem to město podle náměstka brněnského primátora Roberta Kotziana nestihne.

8.2.2014 26
SDÍLEJ:

Náměstek primátora Robert Kotzian.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Co to znamená podrobná analýza obou variant nádraží pro pokračování projektu?

Obě varianty jsou srovnané na stejnou úroveň. Správa železniční dopravní cesty potvrdila, že na analýzu naváže studie proveditelnosti, porovnání těchto variant a doporučení jedné z nich k výstavbě. A díky tomu budeme vědět, kterou možnost stát podporuje.

Brno dál dává přednost poloze na jihu?

Město bude podporovat takovou variantu, kterou si stát vybere, prosadí a zaplatí. Moje osobní preference jsou pro variantu u řeky a z dnešní prezentace podle mě vyplynulo, že s variantou pod Petrovem je spojena řada komplikací a nákladů navíc. Třeba jen soustava tří tunelů pod historickým jádrem, Jundrovem a Kohoutovicemi a také u Žebětína. Myslím, že není v dohledné době uskutečnitelná. Odhad, že příprava potrvá deset let, je podle mě silně optimistický.

Součástí studie jsou i stavby, které mohou vzniknout ať už vyhraje kterákoli varianta. Jak je jejich stavba daleko?

Dva z úseků, Židenice-Maloměřice a u Modřic se už připravují a měly by se začít stavět za dva nebo tři měsíce.

Očekáváte, že hotová studie může změnit názor občanských sdružení, která chtějí uspořádání dalšího referenda o nádraží ještě letos na podzim?

Radikalita těchto lidí je tak silná, že je pravděpodobně nezvyklá nic. Výsledek referenda stejně nebude mít na tuto zakázku vliv. Místní referendum zavazuje pouze místní orgány, tedy město, ale toto je investice státu. Je platný územní plán, pozemky patří státu a dopad referenda může být spíš morální než reálný. Brno se zavázalo do roku 2030 umožnit průjezd nových vysokorychlostních spojení, což bez nového železničního uzlu nelze. Variantu pod Petrovem čekají dlouhá léta příprav a znamená to, že není schopná dostát tomuto závazku.

ČTĚTE TAKÉ: U řeky nebo pod Petrovem? Do konce roku bude o nádraží jasno

Autor: Petra Kozlanská

8.2.2014 VSTUP DO DISKUSE 26
SDÍLEJ:
Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení