VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náměstek Kotzian: Nádraží pod Petrovem by potřebovalo dlouhá léta příprav

Brno /ROZHOVOR/ – Do roku 2030 má být Brno připravené na průjezd vysokorychlostních spojů. v případě stavby nádraží pod Petrovem to město podle náměstka brněnského primátora Roberta Kotziana nestihne.

8.2.2014 26
SDÍLEJ:

Náměstek primátora Robert Kotzian.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Co to znamená podrobná analýza obou variant nádraží pro pokračování projektu?

Obě varianty jsou srovnané na stejnou úroveň. Správa železniční dopravní cesty potvrdila, že na analýzu naváže studie proveditelnosti, porovnání těchto variant a doporučení jedné z nich k výstavbě. A díky tomu budeme vědět, kterou možnost stát podporuje.

Brno dál dává přednost poloze na jihu?

Město bude podporovat takovou variantu, kterou si stát vybere, prosadí a zaplatí. Moje osobní preference jsou pro variantu u řeky a z dnešní prezentace podle mě vyplynulo, že s variantou pod Petrovem je spojena řada komplikací a nákladů navíc. Třeba jen soustava tří tunelů pod historickým jádrem, Jundrovem a Kohoutovicemi a také u Žebětína. Myslím, že není v dohledné době uskutečnitelná. Odhad, že příprava potrvá deset let, je podle mě silně optimistický.

Součástí studie jsou i stavby, které mohou vzniknout ať už vyhraje kterákoli varianta. Jak je jejich stavba daleko?

Dva z úseků, Židenice-Maloměřice a u Modřic se už připravují a měly by se začít stavět za dva nebo tři měsíce.

Očekáváte, že hotová studie může změnit názor občanských sdružení, která chtějí uspořádání dalšího referenda o nádraží ještě letos na podzim?

Radikalita těchto lidí je tak silná, že je pravděpodobně nezvyklá nic. Výsledek referenda stejně nebude mít na tuto zakázku vliv. Místní referendum zavazuje pouze místní orgány, tedy město, ale toto je investice státu. Je platný územní plán, pozemky patří státu a dopad referenda může být spíš morální než reálný. Brno se zavázalo do roku 2030 umožnit průjezd nových vysokorychlostních spojení, což bez nového železničního uzlu nelze. Variantu pod Petrovem čekají dlouhá léta příprav a znamená to, že není schopná dostát tomuto závazku.

ČTĚTE TAKÉ: U řeky nebo pod Petrovem? Do konce roku bude o nádraží jasno

Autor: Petra Kozlanská

8.2.2014 VSTUP DO DISKUSE 26
SDÍLEJ:
Letecká linka mezi Brnem a Mnichovem. Ilustrační foto.
18 10

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Květnové magnólie.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Nebezpečné přejezdy možná nově pohlídají i detektory překážek

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Nebezpečné přejezdy v České republice čekají letos rekonstrukce, Jihomoravané si ale na jejich lepší zabezpečení počkají. Do plánovaných přestaveb se totiž železničáři letos ještě nepustí. „U vytipovaných přejezdů zatím stavbu teprve připravujeme," uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Hledá se patriot s dostatkem času. Sehnat kronikáře bývá často problém

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Vedení kronik bývalo dřív výsadou učitelů a vzdělanců, nyní je píšou spíše nadšenci. Na rozdíl od minulosti musí řešit třeba ochranu osobních údajů. Většinou jim ale chybí čas.

Co nyní předvádíme, je hrůza, řekl útočník Komety Nečas

Brno - Útočník Komety Martin Nečas se po odmlce opět vrátil do elitní formace Brna, ani to však k úspěchu moravskému klubu nepomohlo. Tým vedený majitelem Liborem Zábranským prohrál s Třincem 2:5 a opět si zkomplikoval boj o přímý postup do čtvrtfinále play off. Kometa je i nadále šestá, sedmý Chomutov se už na ni ale bodově dotáhl.

Soutěžila v Miss aerobik, teď zvedá činky. Její rady sleduje dvanáct tisíc lidí

Brno - O cvičení, zdravé výživě a zážitcích ze soutěže Miss aerobik či z mistrovství republiky ve vzpírání vede třiadvacetiletá Lucie Minářová z Brna blog. Její rady sleduje dvanáct a půl tisíce lidí. S aerobikem začala před osmnácti lety. „Vyzkoušela jsem téměř všechny jeho formy, od stepaerobiku až po trenérství," říká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies