VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Návrat do první republiky. V menze na Moravském náměstí

Brno /FOTOGALERIE/ - Do atmosféry první republiky se ponoří Akademický klub Masarykovy univerzity na Moravském náměstí. Ojedinělou kavárnu a restauraci s historickou atmosférou v úterý na rektorátu Masarykovy univerzity slavnostně otevírají.

2.12.2014 4
SDÍLEJ:

Menza na Moravském náměstí.Foto: DENÍK/Attila Racek

Prostor vznikl rekonstrukcí části tamější Akademické menzy, která funguje už od roku 1920. „Patří k nejstarším v Brně i v zemi. Jako dárek k 95. narozeninám univerzity jsme se proto rozhodli vrátit na místo něco z ducha tehdejší doby," uvedl ředitel Správy kolejí a menz Zdeněk Čížek.

Pro studenty a zaměstnance otevře Akademický klub za týden. Teplá jídla si tam ale mohou objednat jen učitelé. „Ani jsem nevěděla, že má něco takového vzniknout. Člověk by měl zkoušet nové věci. Určitě tam zajdu. Prvorepublikový styl se mi líbí. Mám sice trochu výhrady proti oddělování studentů a učitelů, chápu však, že má někdo při jídle rád klid," komentovala novinku odborná asistentka Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity Lenka Waschková Císařová.

Akademický klub bude otevřený ve všední dny od sedmi ráno do sedmi večer. Ráno tam budou podávat snídaně, v době oběda hotová jídla i minutky. Kromě toho personál nabídne i salátový bar, zmrzlinové poháry, mléčné koktejly a víno. Ceny se nebudou lišit od nabídky brněnských kaváren a restaurací.

Účelem provozovatelů bylo najít cestu, jak motivovat zaměstnance k navštěvování menzy. „Učitelé museli stát dlouhé fronty a byli kvůli tomu nespokojení. V této části menzy se o akademické pracovníky postará i obsluha," řekl vedoucí stravovacího provozu Roman Pancoš.

Systém oddělených prostorů pro učitele a studenty není v Brně novinka. Z kapacitních důvodů toto rozdělení praktikují i na dvou fakultách Vysokého učení technického.

Část klubu bude navíc po rezervaci možné využít k různým pracovním a spolkovým setkáním. „Celková kapacita je čtyřiapadesát míst, z toho ve dvou restauračních místnostech šestatřicet a v kavárně osmnáct," uvedl Pancoš. Úprava prostor stála dva miliony korun.

Do klubu se chystá i studentka Veronika Hunyadiová. „Podle mě je to dobrý nápad. V tomto stylu už existuje hodně kaváren, tak proč ne menza. Je to příjemné zpestření," myslí si studentka.

Autor: Veronika Gecová

2.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení