VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Návrh nádraží v Králově Poli: obří vážka

Královo Pole /UVNITŘ VIZUALIZACE/ - Zcela přestavět vlakové nádraží chtějí představitelé Králova Pole. Navrhl je autor oceňované letištní haly v Tuřanech Petr Parolek.

19.1.2010 42
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Návrh nádraží v Králově Poli podle architekta Petra Parolka.Foto: Architectural design

Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v úterý ve 20:00, najdete ve středečním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Jakási obří vážka se roztáhne nad vlakovým nádražím v brněnském Králově Poli. Tedy pokud vyjdou záměry tamních radních. O jejich úmyslu přestavět jednu z ostud Brna informoval Brněnský deník Rovnost už loni v říjnu. Královopolští nyní zveřejnili studii nové podoby nádraží i jeho okolí.

„Studii řešení přestupního terminálu máme hotovou. Stála milion korun. Stavba pak přijde na necelých sedm set milionů,“ uvedl v pondělí starosta městské části Ivan Kopečný. Návrh, který zveřejnila městská část na svých internetových stránkách, zpracoval architekt Petr Parolek. Je také autorem odbavovací haly na letišti v brněnských Tuřanech.

Vedle konečné

Parolkovo nové dílo je rovněž ve futuristickém duchu. Šestipatrová nádražní budova v Parolkově studii připomíná obří vážku. Její pomyslná hlava, tedy odbavovací hala s obchody a službami, má stát vedle současné konečné zastávky tramvaje. Od ní se vysoko nad zemí táhne ocas, tedy lávka přes Hradeckou ulici a kolejiště s eskalátory na jednotlivé perony. „Zvolená podoba má jedinou nevýhodu, nejde dál rozšiřovat. Jenže to se u přestupního terminálu ani neočekává,“ uvedl starosta Kopečný.

Lidé mají z nové podoby nádraží rozporuplné pocity. „Podoba budovy se mi docela líbí. Současné nádraží je hrozné, navíc jsou jednotlivé zastávky dopravního uzlu od sebe příliš daleko. Nejsem si však jistý, jak praktická bude nová podoba. Cesta z haly na perón bude podle mne trvat déle než v současnosti,“ bojí se například Tomáš Záležák.

Konzervativnější lidé váhají i nad tvarem nádraží. „Je to divné, vypadá to jako nějaká mršina vyhozená mořským přílivem na mělčinu,“ řekla žena, která si nepřála uvést své jméno.

#nahled|http://g.denik.cz/50/47/nadrazi_kralovo_pole_vizualizace_denik-630.jpg|http://g.denik.cz/50/47/nadrazi_kralovo_pole_vizualizace.jpg|Návrh nádraží v Králově Poli podle architekta Petra Parolka.#

Termín neznámý

Kdy a zda vůbec terminál pro vlaky, tramvaje i autobusy v Králově Poli vyroste, zatím není jasné. „Netroufám si to odhadnout. Záleží na tom, jak se k plánu postaví město,“ řekl Kopečný.

U náměstka primátora pro místní rozvoj Martina Andera projekt moc pochopení nenašel. „Nevím, proč bychom měli platit komerční budovu pro obchody a lávku Českým drahám. Dovedu si představit, že upravíme okolí pro městskou dopravu, ale ne budovu. Na ni musí městská část sehnat peníze jinde,“ uvedl Ander. Dodal, že městská část zatím ještě brněnským radním nepředložila projekt k projednání.

Podle starosty Kopečného však hala nemá být ryze komerční. „Klidně tam může sídlit pošta nebo městská policie,“ řekl. Pokud nedá peníze město, budou královopolští radní shánět peníze jinde. „Máme připravených šest variant zaplacení stavby. I takovou, při níž nedá město ani korunu,“ podotkl Kopečný.

Úplně osiřet nemá ani stará nádražní hala. „Musí tam zůstat přinejmenším pracoviště pro řízení železničního provozu,“ upozornila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Zbytek budovy pak chtějí dráhy pronajmout. Mohou v ní být například sportoviště či autosalon.

Autor: Petr Jeřábek

Projde návrh nového nádraží v Králově Poli?

Ano

62 %

Ne

38 %

Hlasovalo: 93

Anketa byla ukončena

19.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 42
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šéfkuchař David Viktorin z brněnské restaurace Rynk.

Od sporáku chystá hokejový turnaj. Jednou ho chce pořádat i na náměstí Svobody

Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Brno - Zlepšení životních podmínek starších lidí slibují brněnští radní. Letos proto rozšíří Seniorbus, spustí službu Tísňové volání nebo proškolí praktické lékaře. V budoucnu navýší kapacity domovů důchodců o dvě stě míst. Shodli se na tom v úterý.

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies