Návštěvníci hvězdárny projdou novou vesmírnou galerií. Poučí o životě hvězd

Brno – Zcela v novém kabátě se od letošního podzimu návštěvníkům představí exploratorium na brněnské hvězdárně. V říjnu se v něm poprvé projdou novou vesmírnou galerií.

22.8.2016 1

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Podle tvůrců projektu nepůjde jen o jedinou novou výstavu, ale o zcela nový prostor, do kterého bude možné nainstalovat různé expozice. „Vytvoříme základ pro celou řadu expozic na různá témata. Prostor exploratoria s výstavní plochou necelých 270 metrů čtverečních zaplní audiovizuální prvky, díky nimž návštěvníky doslova pohltí obraz," popsal ředitel hvězdárny Jiří Dušek.

Na stavbu nové galerie přispěla téměř pěti miliony korun brněnský radnice.

V nové galerii chtějí její tvůrci využít špičkové moderní technologie. „Prostor nám nabídne možnost snadné a relativně levné obměny. Umožní pohotově reagovat na nové vědecké objevy a aktuální astronomické jevy. Pracovat bude možné s textem, obrazem, videoprojekcemi i interaktivními prvky," doplnil Dušek.

První expozice, kterou si návštěvníci v nové galerii prohlédnou, se zaměří na život hvězd. Připravují ji zaměstnanci hvězdárny Pavel Gabzdyl a Jan Píšala.

V galerii mohou návštěvníci trávit čas při čekání na představení v digitáriu. Vedení hvězdárny ovšem počítá s využitím i pro animační programy pro školní skupiny. To se líbí Brňance Martině Holubové. „Ze zkušeností vím, že interaktivní prvky jsou pro děti vždycky zajímavé. V exploratoriu jsou zajímavé exponáty už teď. Těším se, jak bude vypadat v novém," řekla Brňanka.

Autor: Hana Florianová

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 1

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Opravené brněnské Hlavní nádraží. Foto: Deník/Lenka Jebáčková

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Brno - Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva objevil nejasnosti v pořádání letních akcí brněnského turistického centra. Problém je s maketou Německého domu i prodejní výstavou automobilů.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Brno - Mladá rodina z Brna se v přiotrávila plynem unikajícím z karmy v koupelně. V pátek po třetí hodině ráno k hlášení vyjela záchranná služba, ženu se přes všechnu jejich snahu nepodařilo zachránit. Muže a dvě děti převezli do nemocnice.

Žhář v noci prošel Brnem. Způsobil škodu za pětačtyřicet tisíc

Brno /FOTOGALERIE/ - Sobotní cesta žháře Brnem zaměstnala celkem šestkrát v brzkých ranních hodinách hasiče. Při cestě z Králova Pole do Žabovřesk zapaloval popelnice a kontejnery.