VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebe nad Brnem brzy ovládnou obří nákladní letadla

Brno-Tuřany - Nad Brnem mohou už brzy létat velká nákladní letadla. Tuřanské letiště si totiž pro své centrum vyhlédla firma Euro Cargo Air.

20.5.2008 2
SDÍLEJ:

Letiště Tuřany Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Kubánské doutníky, keňská káva nebo japonská elektronika. To vše možná bude brzy přistávat na brněnském letišti. Společnost Euro Cargo Air se totiž chystá v prostorách letiště Brno-Tuřany vybudovat nákladní logistické centrum, které bude využívat i velká nákladní letadla.

Pro Brno by to znamenalo nové investice a pracovní příležitosti, ale také větší hluk a zvýšené emise. „Vytipovali jsme si Brno, protože je výhodné z marketingového hlediska,“ uvedl člen představenstva Euro Cargo Air Jaroslav Menšík. „Ještě nevíme, kolik letadel denně by do Brna nebo z Brna létalo, ale počítáme s kapacitou nákladu až sto tisíc tun ročně,“ doplnil. Podle něj by v Brně investovali okolo sedmi set milionů korun.

Ředitel letiště Brno-Tuřany Tomáš Plaček potvrdil, že s firmou jedná. „Žádnou smlouvu jsme ale ještě nepodepsali. Pokud bude Euro Cargo Air fungovat, je zde dostatek prostoru pro rozvoj zázemí pro nákladní i osobní dopravu,“ podotkl Plaček.

Strach z kamionů

Pokud se letiště opravdu rozroste, bude to znamenat velkou zátěž pro okolí. „Je jasné, že zde bude mnohem více hluku z letadel, ale je těžké se tomu bránit. Větší problém je podle mě navazující pozemní doprava,“ myslí si starosta městské části Brno-Tuřany Miroslav Dorazil. S tím souhlasí i starosta sousední Slatiny Jiří Navrátil. „Pokud by kamiony směřovaly přes Řípskou ulici do města, bylo by to neúnosné. Už teď je tato ulice kapacitně vyčerpaná a za jeden den tudy projede dvacet tisíc aut,“ posteskl si Navrátil.

Řešení vidí v napojení Průmyslové ulice přímo na dálnici D1. „To by mělo být v roce 2012 až 2014. Pak už nebude centrum nikomu vadit, protože kamiony najedou přímo na dálnici,“ dodal Navrátil. Hejtman Jihomoravského kraje Stanislav Juránek uvedl, že Brno je pro nákladní leteckou dopravu dobrým místem. „Zájem mají i jiné podobně orientované firmy a nákladní letecká přeprava v Brně rychle narůstá,“ řekl Juránek. Podle něj se dopravci rozhodují obvykle v průběhu jednoho roku. „Vše je tedy otázkou blízké budoucnosti,“ doplnil hejtman.

Autor: Barbora Kurcová

20.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Technika modrotisk. Ilustrační foto.

Modrotisk usiluje o zapsání na seznam UNESCO. Na jižní Moravě zůstaly dvě dílny

Ilustrační foto
7

Chodci přišli v Husově ulici o část podloubí. Kvůli prodejně

Kosti? Budoucí lékaři si pro ně chodí do školní půjčovny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Kost křížovou, obratle a třeba i části lebky mají budoucí lékaři z brněnské Masarykovy univerzity k dispozici dvakrát týdně. Získávají je v takzvané kosťárně, půjčovně kostí ve škole. Studenti využívají také muzeum, kde mohou pozorovat orgány nebo části končetin i s tkáněmi. Útrobám anatomického ústavu lékařské fakulty se věnuje další díl seriálu Deníku Rovnost nazvaného Za zavřenými dveřmi.

Krajská koalice představila programové prohlášení. Chce řešit majetek i sucho

Brno, jižní Morava – Zlepšíme komfort dopravy, budeme prosazovat větší otevřenost vzdělávacího systému, podpoříme sport především u dětí a mládeže. Takovéto cíle a mnoho dalších uvádí krajská koalice ve svém programovém prohlášení. Představila ho přibližně pět měsíců od loňských voleb.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolní výbor projednává levné volání. Je to pokus o veřejné lynčování, tvrdí Bartík

Brno – Chtěl levné volání pro obyvatele Brna-středu, místo toho předvolali jeho samého – radního Svatopluka Bartíka. Kontrolní výbor městské části se začal věnovat tomu, jak radnice dojednala zakázku na služby PR agentury.

Platy řidičů autobusů: 11 dopravců kývlo na nabídku kraje, čtyři se nevyjádřili

Brno – Krajští radní na svém středečním zasedání schvalovali dodatky smluv s autobusovými dopravci. Ti si už dříve stěžovali, že nemají dostatek peněz na navýšení platů svých řidičů, které jim přikazuje loňské nařízení vlády. „Nabídli jsme dopravcům navýšení plateb o 2,85 korun na kilometr. Jedenáct firem z patnácti na nabídku přistoupilo, čtyři se ještě nevyjádřily," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Roman Hanák.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies