VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nechtějí prodat. Obchvaty Slatiny a Tuřan brzdí výkupy pozemků

Brno - Slatinou a Tuřany denně projede několik tisíc aut. I když obě městské části nutně potřebují obchvat, majitelé pozemků, přes které silnice mají vést, je nechtějí městu prodat.

8.3.2014 14
SDÍLEJ:

S plánovaným obchvatem Slatiny souhlasí odborníci na životní prostředí krajského úřadu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Hluk a dlouhé kolony aut denně otravují životy lidem v brněnské Slatině a Tuřanech. Plánovaných obchvatů se ale obyvatelé těchto dvou městských částí nedočkají ani letos. Už loni měla přitom začít stavba silnice ve Slatině. Jednání mezi radnicemi a vlastníky pozemků se ale zaseklo na mrtvém bodě.

Od loňského února, kdy stavbu slatinského obchvatu posvětilo ministerstvo životního prostředí, nezaznamenala radnice prakticky žádný posun. „Stále nejsou vykoupené pozemky. Majitelé je buď nechtějí prodat, nebo naopak chtějí, ale jejich podmínky jsou pro nás nepřijatelné," uvedl starosta Slatiny Jiří Ides.

Problém je o to složitější, že obchvat prochází třemi katastry Slatinou, Šlapanicemi a Podolím.

Vedení městské části si dlouho stěžuje, že situace v Krejčího, Matlachově a Šlapanické ulici, kde se denně tvoří dlouhé kolony, není únosná. To si myslí i mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb. „Zmíněné ulice rozhodně nejsou na takovýto nápor stavěné," podotkl.

Plánovaný obchvat za sedmaosmdesát milionů má začínat u kruhového objezdu v Hviezdoslavově ulici a vést obloukem okolo Slatiny až do místa, kde se dalším objezdem napojí na Šlapanickou ulici.

Obchvat by přivítali i místní. „Životní úroveň ve Slatině se postupně snižuje. Je tu víc hluku, víc smogu, chodci dlouho čekají na přechodech. Navíc přejití silnice je mnohdy adrenalinový zážitek. Již několikrát jsem byl svědkem, kdy auto srazilo chodce," řekl například Jaroslav Rozumek.

Starosta Ides je už smířený s tím, že stavět se v nejbližší době nezačne. „Byli bychom samozřejmě moc rádi, avšak letos, a nejspíš ani příští rok zřejmě stavba obchvatu nebude možná," dodal zklamaně starosta.

S prakticky totožnými problémy se potýkají i v nedalekých Tuřanech. „Je sice uzavřená dohoda mezi městem a krajem, ale vše se zaseklo na výkupu pozemků. Majitelé mají přehnané nároky," sdělil starosta Aleš Jakubec.

Ani v Tuřanech tak nevědí, kdy se silničáři pustí do práce. Přes centrum městské části denně projede okolo sedmi a půl tisíce aut, což je podle Jakubce dlouhodobě neudržitelné.

Místní obchvat, jehož cena se má vyšplhat až ke sto třiceti milionům korun, povede od Kaštanové ulice u mostu s dálnicí D1. Podél jejího náspu bude pokračovat přes Vinohradskou ulici a železniční koleje. Vyústí v průmyslové zóně ve Slatině.

Vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje Rostislav Sno-vický nedokáže zatím ter-mín zahájení stavby odhadnout. „Jihomoravský kraj má každopádně obě akce zařazené do plánovacího období 20142020," upřesnil.

Obchvaty by přivítal i Dopravní podnik města Brna. „Doprava se sice v této oblasti ustálila, nicméně obchvaty by městské hromadné dopravě průjezd samozřejmě velmi usnadnily," potvrdila mluvčí Linda Hailichová.

MIROSLAV VOZDECKÝ, PETR JEŘÁBEK

Autor: Redakce

8.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Vandalství, nebo klukovina? Děti skákaly po hrobech

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Brno – Zbrusu nových prostor se dočkali pacienti Masarykova onkologického ústavu v Brně. Ústav před pár dny slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení. Přestavbu dokončil loni v prosinci.

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies