VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejdůležitější úkol radních? Žabovřeská ulice

Brno – Rozšíření silnice v Žabovřeské ulici v Brně na čtyři pruhy a stavba tunelu, kterým povede v těchto místech tramvajová trať. To jsou podle brněnského magistrátu nejdůležitější plánované dopravní stavby v Brně v následujících letech.

20.8.2012 14
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Radní posvětili smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic, která má stavbu zabezpečit. „Za několik dnů otevřeme Královopolské tunely. Tím se nápor na zatím dvouproudé silnici v Žabovřeské zkomplikuje, protože ji začne vy-užívat více řidičů. Je proto nutné co nejrychleji upravit i tuto část městského okruhu tak, aby řidiči mohli využívat dva pruhy v obou směrech," uvedl náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Radní schválili vyčlenit na stavbu 370 milionů korun. „Část jde na stavbu a část na výkupy pozemků. V budoucnu také počítáme s investicí asi 800 milionů korun na úpravu tramvajové tratě," vysvětlil Kotzian.

Představitelé Ředitelství silnic a dálnic podporu ze strany Brna vítají. „Vstřícný postoj města je důležitý pro co nejrychlejší začátek stavby. Pomůže nám jej prosadit u celostátního vedení v Praze," podotkla brněnská ředitelka společnosti Věra Hoderová.

Plánovaná stavba za tři miliardy korun má už platné územní rozhodnutí. Chybí tak pouze stavební povolení. Jenže k němu je nutné vyřešit majetkoprávní vztahy. „Počítám, že zhruba za rok budeme mít drtivou většinu pozemků vykoupených," ujistil Kotzian.
Právě už příští rok chtějí silničáři stihnout začátek stavby. „Nemůžeme to říct s jistotou, ale počítáme se začátkem příští rok," potvrdila ředitelka Hoderová.

Pokud se začne v Žabovřeské skutečně stavět už příští rok, hrozí, že se Brňané budou muset vyrovnat s dopravními omezeními kvůli hned třem projektům. Město totiž hodlá opravovat tři velmi rušné ulice, kterými jezdí i tramvaje: Milady Horákové, Horovu a navazující Minskou.

Podle vedoucího odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimíra Bielka ale dopravní kolaps nehrozí. „Pokud se skutečně bude stavět zároveň, v Žabovřeské to nebude problém. Nejdříve se totiž postaví tunel pro tramvaje a provoz omezí jen nákladní auta a technika vyjíždějící ze staveniště," ubezpečil Bielko.

Žabovřeskou doposud vede dvouproudá silnice. Od Pisárek i od Žabovřesk do ní přitom ústí několik víceproudých silnic. A auta tak tvoří dlouhé kolony.

Problém takzvaného úzkého hrdla má vyřešit rozšíření silnice na čtyři pruhy na úkor tramvajové tratě. Ta povede tunelem pod Wilsonovým lesem. Je to nejdražší varianta, ale také nejekologičtější. „Stojí tři miliardy. Nejlevnější bylo posunutí koryta řeky, stálo by tu třetinu co tunel. Při posuzování vlivu na životní prostředí se ale ukázalo, že tunel je nejšetrnější," upozornila Andrea Chmelová z ředitelství.

Autor: Jan Spěšný, Petr Jeřábek

20.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:
Hráz Brněnské přehrady drží vodu, kterou využívají lidé ke koupání a energetici k výrobě elektřiny.
AKTUALIZOVÁNO
65

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Miloš Kratochvíl.
1

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Podolí – Úsek dálnice, který v pátek odpoledne zablokovala hromadná nehoda čtyř osobních aut se dvěma nákladními auty a jednou dodávkou, je opět průjezdný. Nehoda se stala kolem třetí hodiny odpoledne na 205. kilometru dálnice D1 u Podolí na Brněnsku ve směru na Vyškov.

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení