VYBERTE SI REGION

Nejdůležitější úkol radních? Žabovřeská ulice

Brno – Rozšíření silnice v Žabovřeské ulici v Brně na čtyři pruhy a stavba tunelu, kterým povede v těchto místech tramvajová trať. To jsou podle brněnského magistrátu nejdůležitější plánované dopravní stavby v Brně v následujících letech.

20.8.2012 14
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Radní posvětili smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic, která má stavbu zabezpečit. „Za několik dnů otevřeme Královopolské tunely. Tím se nápor na zatím dvouproudé silnici v Žabovřeské zkomplikuje, protože ji začne vy-užívat více řidičů. Je proto nutné co nejrychleji upravit i tuto část městského okruhu tak, aby řidiči mohli využívat dva pruhy v obou směrech," uvedl náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Radní schválili vyčlenit na stavbu 370 milionů korun. „Část jde na stavbu a část na výkupy pozemků. V budoucnu také počítáme s investicí asi 800 milionů korun na úpravu tramvajové tratě," vysvětlil Kotzian.

Představitelé Ředitelství silnic a dálnic podporu ze strany Brna vítají. „Vstřícný postoj města je důležitý pro co nejrychlejší začátek stavby. Pomůže nám jej prosadit u celostátního vedení v Praze," podotkla brněnská ředitelka společnosti Věra Hoderová.

Plánovaná stavba za tři miliardy korun má už platné územní rozhodnutí. Chybí tak pouze stavební povolení. Jenže k němu je nutné vyřešit majetkoprávní vztahy. „Počítám, že zhruba za rok budeme mít drtivou většinu pozemků vykoupených," ujistil Kotzian.
Právě už příští rok chtějí silničáři stihnout začátek stavby. „Nemůžeme to říct s jistotou, ale počítáme se začátkem příští rok," potvrdila ředitelka Hoderová.

Pokud se začne v Žabovřeské skutečně stavět už příští rok, hrozí, že se Brňané budou muset vyrovnat s dopravními omezeními kvůli hned třem projektům. Město totiž hodlá opravovat tři velmi rušné ulice, kterými jezdí i tramvaje: Milady Horákové, Horovu a navazující Minskou.

Podle vedoucího odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimíra Bielka ale dopravní kolaps nehrozí. „Pokud se skutečně bude stavět zároveň, v Žabovřeské to nebude problém. Nejdříve se totiž postaví tunel pro tramvaje a provoz omezí jen nákladní auta a technika vyjíždějící ze staveniště," ubezpečil Bielko.

Žabovřeskou doposud vede dvouproudá silnice. Od Pisárek i od Žabovřesk do ní přitom ústí několik víceproudých silnic. A auta tak tvoří dlouhé kolony.

Problém takzvaného úzkého hrdla má vyřešit rozšíření silnice na čtyři pruhy na úkor tramvajové tratě. Ta povede tunelem pod Wilsonovým lesem. Je to nejdražší varianta, ale také nejekologičtější. „Stojí tři miliardy. Nejlevnější bylo posunutí koryta řeky, stálo by tu třetinu co tunel. Při posuzování vlivu na životní prostředí se ale ukázalo, že tunel je nejšetrnější," upozornila Andrea Chmelová z ředitelství.

Autor: Jan Spěšný, Petr Jeřábek

20.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies