VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sexistická reklama roku? Má ji Mendelova univerzita

Brno – Tvrzením, že nahota nejlépe prodává, se řídí stále dost prodejců. Na to, že některé reklamy jsou už za hranou, upozorňuje soutěž Sexistické prasátečko. Výsledky letošního ročníku vyhlásila organizace Nesehnutí ve čtvrtek.

28.11.2013 8
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Brno: Milujeme hliník.Foto: Michal Šebela

Nejvíc hlasů dostal internetový spot s názvem Lehce dráždivá fakulta. Jeho autory jsou studenti Lesnické a dřevařské fakulty Mendlovy univerzity Brno. „Zároveň zvítězil v kategorii Objektifikace. Jde o nejčastější projev sexismu v reklamách. Autoři zobrazují lidské tělo bez přímé souvislosti s propagovaným předmětem," vysvětlila koordinátorka soutěže Petra Havlíková.

Studenti se ve videu snaží atraktivně představit jednotlivé obory a nalákat tak nové zájemce o studium. Diváci ve spotu uvidí třeba svalovce s odhalenou hrudí, který pracuje s motorovou pilou nebo dívku v plavkách, která se cvičí na židli thonetce a propaguje tak obor nábytkářství. „Je to spojení sexismu a vysokoškolského vzdělání, včetně využívání těch nejpokleslejších soft-pornografických konvencí," uvedl genderový odborník Petr Pavlík.

Reklamu vymysleli sami studenti. „Reagovali tak na nudné propagování vysokoškolských oborů," uvedl vyučující Martin Kovařík, který se studenty spot připravil. Podle něj pro video v soutěži hlasovali hlavně studenti. „Byla to od nich recese. Odkaz na soutěž sdíleli na Facebooku a měli z toho legraci. Video vnímají pozitivně," tvrdí Kovařík.

U odborné poroty zvítězila reklama firmy Záclony a design se sloganem Poslední kapka jde do textilu. Na billboardu je zobrazený nahý muž a přirození mu zakrývá kus látky.

V kategorii Stereotypy a jazykový sexismus dali lidé nejvíc hlasů reklamě na pračku Elektrolux. Doprovází ji slogan Štíhlá holka s velkým plnícím otvorem. V kategorii Fragmentace aneb objekty bez hlavy zvítězila reklama firmy Videopodlahy. Spot propaguje umělý trávník. Aby prodejce dokázal jeho měkkost, ukazuje, že se o něj nepoškrábají ani nahá ženská ňadra.

Lidé do soutěže letos přihlásili rekordních devětadevadesát reklam.

Autor: Kateřina Foltánková

Vadí vám sexistické reklamy?

Ano

38 %

Ne

62 %

Hlasovalo: 58

Anketa byla ukončena

28.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies