VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sexistická reklama roku? Má ji Mendelova univerzita

Brno – Tvrzením, že nahota nejlépe prodává, se řídí stále dost prodejců. Na to, že některé reklamy jsou už za hranou, upozorňuje soutěž Sexistické prasátečko. Výsledky letošního ročníku vyhlásila organizace Nesehnutí ve čtvrtek.

28.11.2013 8
SDÍLEJ:

Brno: Milujeme hliník.Foto: Michal Šebela

Nejvíc hlasů dostal internetový spot s názvem Lehce dráždivá fakulta. Jeho autory jsou studenti Lesnické a dřevařské fakulty Mendlovy univerzity Brno. „Zároveň zvítězil v kategorii Objektifikace. Jde o nejčastější projev sexismu v reklamách. Autoři zobrazují lidské tělo bez přímé souvislosti s propagovaným předmětem," vysvětlila koordinátorka soutěže Petra Havlíková.

Studenti se ve videu snaží atraktivně představit jednotlivé obory a nalákat tak nové zájemce o studium. Diváci ve spotu uvidí třeba svalovce s odhalenou hrudí, který pracuje s motorovou pilou nebo dívku v plavkách, která se cvičí na židli thonetce a propaguje tak obor nábytkářství. „Je to spojení sexismu a vysokoškolského vzdělání, včetně využívání těch nejpokleslejších soft-pornografických konvencí," uvedl genderový odborník Petr Pavlík.

Reklamu vymysleli sami studenti. „Reagovali tak na nudné propagování vysokoškolských oborů," uvedl vyučující Martin Kovařík, který se studenty spot připravil. Podle něj pro video v soutěži hlasovali hlavně studenti. „Byla to od nich recese. Odkaz na soutěž sdíleli na Facebooku a měli z toho legraci. Video vnímají pozitivně," tvrdí Kovařík.

U odborné poroty zvítězila reklama firmy Záclony a design se sloganem Poslední kapka jde do textilu. Na billboardu je zobrazený nahý muž a přirození mu zakrývá kus látky.

V kategorii Stereotypy a jazykový sexismus dali lidé nejvíc hlasů reklamě na pračku Elektrolux. Doprovází ji slogan Štíhlá holka s velkým plnícím otvorem. V kategorii Fragmentace aneb objekty bez hlavy zvítězila reklama firmy Videopodlahy. Spot propaguje umělý trávník. Aby prodejce dokázal jeho měkkost, ukazuje, že se o něj nepoškrábají ani nahá ženská ňadra.

Lidé do soutěže letos přihlásili rekordních devětadevadesát reklam.

Autor: Kateřina Foltánková

Vadí vám sexistické reklamy?

Ano

38 %

Ne

62 %

Hlasovalo: 58

Anketa byla ukončena

28.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Ze srážky aut vyvázli cestující s pohmožděninami, do trolejbusu naboural vozík

Ilustrační fotografie.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Nováčkovskou euforii zažívala i Zbrojovka. Teď ji chce překazit Olomouci

Brno /INFOGRAFIKA/ – Taky si pamatuje, jak Zbrojovka po návratu do nejvyšší soutěže válela. Služebně nejstarší brněnský fotbalista Milan Lutonský zažil povedený vstup do podzimu 2012, kdy Jihomoravané po roční odmlce mezi elitou získali ve třech kolech sedm bodů. Podobně vlétl do aktuálního prvoligového ročníku olomoucký nováček, na jehož hřišti se Brno představí v neděli od pěti hodin odpoledne.

V dopravním uzlu u zoologické zahrady vzniknou veřejné toalety. Budou zdarma

Brno - Už žádné postavy močící porůznu v okolí, žádné zapáchající koutky, žádní lidé nervózně hledající místo pro úlevu. Frekventovaný dopravní uzel u zoologické zahrady v brněnské Bystrci bude mít veřejné toalety. Navíc zdarma. Potřebné zařízení bude součástí rekonstruované prodejny jízdenek dopravního podniku.

Plovoucímu autu odpadly kusy karoserie. Neckyádu ovládl paddleboard pořadatelek

Brno /VIDEO, REPORTÁŽ/ – Tři, dva, jedna start! Dělejte, makejte!, ozývalo se nad brněnskými Černovicemi v sobotu v poledne. I přes déšť obsypali břeh řeky Svitavy diváci. Mladí, starší i rodiny s dětmi se přišli podívat na letošní ročník Neckyády, která je součástí festivalu Překročme řeku. "Počasí nám letos moc nepřeje, ale je to festival v přírodě, s tím se nedá nic dělat," komentuje organizátor akce Ladislav Kotík.

První burčák je v prodeji. Jak poznat ten pravý? Zákazník nemá šanci, říká vinař

Brno /ANKETA/ - Hrozny už pomalu dozrávají a s blížícím se vinobraním začíná i burčáková sezóna. Zatímco někteří vinaři čekají s výrobou burčáku na začátek září, jiní už prodávají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení