VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sexistická reklama roku? Má ji Mendelova univerzita

Brno – Tvrzením, že nahota nejlépe prodává, se řídí stále dost prodejců. Na to, že některé reklamy jsou už za hranou, upozorňuje soutěž Sexistické prasátečko. Výsledky letošního ročníku vyhlásila organizace Nesehnutí ve čtvrtek.

28.11.2013 8
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Brno: Milujeme hliník.Foto: Michal Šebela

Nejvíc hlasů dostal internetový spot s názvem Lehce dráždivá fakulta. Jeho autory jsou studenti Lesnické a dřevařské fakulty Mendlovy univerzity Brno. „Zároveň zvítězil v kategorii Objektifikace. Jde o nejčastější projev sexismu v reklamách. Autoři zobrazují lidské tělo bez přímé souvislosti s propagovaným předmětem," vysvětlila koordinátorka soutěže Petra Havlíková.

Studenti se ve videu snaží atraktivně představit jednotlivé obory a nalákat tak nové zájemce o studium. Diváci ve spotu uvidí třeba svalovce s odhalenou hrudí, který pracuje s motorovou pilou nebo dívku v plavkách, která se cvičí na židli thonetce a propaguje tak obor nábytkářství. „Je to spojení sexismu a vysokoškolského vzdělání, včetně využívání těch nejpokleslejších soft-pornografických konvencí," uvedl genderový odborník Petr Pavlík.

Reklamu vymysleli sami studenti. „Reagovali tak na nudné propagování vysokoškolských oborů," uvedl vyučující Martin Kovařík, který se studenty spot připravil. Podle něj pro video v soutěži hlasovali hlavně studenti. „Byla to od nich recese. Odkaz na soutěž sdíleli na Facebooku a měli z toho legraci. Video vnímají pozitivně," tvrdí Kovařík.

U odborné poroty zvítězila reklama firmy Záclony a design se sloganem Poslední kapka jde do textilu. Na billboardu je zobrazený nahý muž a přirození mu zakrývá kus látky.

V kategorii Stereotypy a jazykový sexismus dali lidé nejvíc hlasů reklamě na pračku Elektrolux. Doprovází ji slogan Štíhlá holka s velkým plnícím otvorem. V kategorii Fragmentace aneb objekty bez hlavy zvítězila reklama firmy Videopodlahy. Spot propaguje umělý trávník. Aby prodejce dokázal jeho měkkost, ukazuje, že se o něj nepoškrábají ani nahá ženská ňadra.

Lidé do soutěže letos přihlásili rekordních devětadevadesát reklam.

Autor: Kateřina Foltánková

Vadí vám sexistické reklamy?

Ano

38 %

Ne

62 %

Hlasovalo: 58

Anketa byla ukončena

28.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Pod Kozí horou postaví rodinné domy. Proti cestě k nim lidé z Komína protestují

Důchodkyni v bezvědomí a s vážnými popáleninami vynesli z hořícího bytu hasiči ve středu krátce před šestou večer. Do bytu v kuřimské Jungmannově ulici museli vniknout násilím.
AKTUALIZUJEME

Z hořícího bytu v Kuřimi vynesli starší ženu s vážnými popáleninami

AKTUALIZOVÁNO

Stávka bude. DPMB se k ní nepřipojí. Kdo stávkovat bude, ukáží další dny

Jižní Morava – Rozhodování, zda jet do práce autobusem nebo vlakem, mnohým Jihomoravanům příští čtvrtek odpadne. Odborový svaz autobusové dopravy totiž na ten den vyhlásil stávku. Někteří řidiči tak na pravidelné linky nevyjedou.

Kolony v Jugoslávské ulici trápí řidiče. Projíždí tudy i dvacet minut

Brno /FOTOGALERIE/ – Dlouhé kolony a nervózní čekající řidiči. Redaktoři Brněnského deníku Rovnost zjišťovali, jak po týdnu vypadá situace v rozkopané brněnské Jugoslávské ulici, kde dělníci od minulého týdne opravují inženýrské sítě.

Útočník Škoda se dočkal. Ze Zbrojovky odchází na hostování do Norska

Brno – Přeje jen se raduje z vytouženého zahraničního angažmá. Fotbalový útočník Michal Škoda opouští brněnskou Zbrojovku a míří na hostování s opcí do norského klubu Lillestrøm.

Musíme ji vytáhnout, řekly si. Oceněné školačky zachránily malou holčičku z řeky

Brno /FOTOGALERIE/ – Malé dítě uviděly v ledové řece. Dvě spolužačky z brněnské základní školy neváhaly ani minutu a okamžitě dvouletou holčičku vytáhly ven. Ve středu je za jejich hrdinský čin z letošního ledna ocenil jihomoravský policejní ředitel Leoš Tržil.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies