VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Neměňte trasu tramvajové devítky, prosí lidé z Lesné

Brno - Zrušení třináctky dopadne i na nás. Změní se kvůli tomu trasa devítky a my tak přijdeme o důležité spojení do klíčových částí Brna. Takovými větami se ohrazuje část lidí ze severu Brna proti plánované letní změně tras brněnské hromadné dopravy. Podle dopravního podniku ovšem za stížnostmi stojí jen neinformovanost.

7.3.2012 34
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michal Reich

Jménem lidí z Lesné a dalších čtvrtí na severu kritizoval změnu Milan Pospíšil. „Diskutovali jsme o ní a nesouhlasíme s ní. Stávající vedení tratě ze severu na jih má pro nás strategické. Brno se totiž rozvíjí právě jižním směrem, kde budou i důležitá přestupní místa. Výhledově třeba nové nádraží. Už nyní je tam důležitý dopravní uzel v Úzké ulici. Také tvoří spojnici mezi Mendlovou univerzitou a autobusovým nádražím,“ upozornil Pospíšil.

Obává se přitom také ztráty důležitého spojení k radnici Brna-severu a obchodnímu domu Interspar. „Stejně jako při cestě ke Kauflandu či Vojenské nemocnici by změna znamenala nutnost složitě přestupovat v Jugoslávské. Tedy na zastávce bez ostrůvku. S obtížným nástupem a výstupem pro starší lidi, invalidy či matky s dětmi,“ zdůraznil muž.

Stížnosti na plánované změny lidé doručili dopravnímu podniku i radnici Brna-sever. Podle starostky městské části Sabiny Tomíškové nebyla jediná. „Píší nám především starší lidé z Lesné. Jejich připomínky určitě budeme brát v úvahu,“ uvedla starostka Tomíšková.

Podle ní se v nejbližší době chystají jednání s představiteli dopravního podniku i města o osudu plánovaných změn. „My se na jedné straně principiálně nebráníme změnám. Nicméně budeme chtít aby zůstala obslužnost Cejlu, Interspar i vojenské nemocnice.

Vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl považuje výtky za neoprávněné. „Linka číslo devět je opravdu významná. Úprava trasy přes více atraktivnějších zastávek na tom ale nic nemění,“ uvedl Seitl.

Obavy ze ztráty důležitých spojení odmítl. „Na spoje z Úzké budou mít lidé z Lesné po změně stejně komfortní přístup jako lidé z Bystrce, Řečkovic a dalších městských částí. Spojení k radnici Brna-sever, Intersparu a Vojenské nemocnici pak zajistí nová trasa linky číslo 11,“ zdůraznil Seitl.

Také vedoucí dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimír Bielko kritiku odmítá. „Doprava v Brně je koncipovaná jako přestupní. Není možné propojit všechny části města přímými linkami,“ zdůraznil Bielko.

Podle mluvčí dopravního podniku Lindy Škrancové přišlo na změny v dopravě doposud osm stížností. Důvod nespokojenosti lidí ale je především v malé informovanosti. „Zatím není zcela jasné, zda skutečně organizaci dopravy změníme. Proto jsme ještě nedělali žádnou objektivní kampaň s vysvětlením změn,“ řekla mluvčí.

Právě na to, že se záměr města ještě změní , spoléhají představitelé Židenic. Ty mají přijít o třínáctku a spojení do dopravního uzlu Česká. „Jednáme s městem a dopravním podnikem. Zatím jsou na stole tři varianty, ale vypadá to pro nás nadějně,“ řekl starosta městské části Roman Vašina.

Autor: Petr Jeřábek

7.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 34
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení