VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová expresní linka propojí západ a jih města. Jezdit bude od poloviny prosince

Brno /INFOGRAFIKA/ – Hned několik přestupů a většinou přes hodinu jízdy. Dostat se z Bystrce až do průmyslové zóny na Černovické terase chce trpělivost. Při cestě přes centrum Brna navíc hrozí zpoždění. Aby měli lidé cestu snazší, rozhodl se dopravní podnik zavést novou expresní linku E50. Ta povede ze sídliště Kamechy na pomezí Bystrce a Žebětína až do zastávky Slatina, závod.

2.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Nová linka zahájí provoz v pondělí čtrnáctého prosince. O den dříve se totiž na celé jižní Moravě mění jízdní řád. „Černovické terasy a okolí jsou jednou z rozvojových částí města, které potřebují lepší spojení," vysvětlil Jan Seitl z brněnského dopravního podniku.

Trasa novinky částečně kopíruje současnou linku 50, která však jede jen od zoologické zahrady do Komárova. „Busy E50 obslouží jen vybrané zastávky a pojedou v době začátků a konců pracovních směn," poznamenala mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Trasu, měřící čtyřiadvacet kilometrů, objede bus za čtyřicet minut. „Cestující už nemusí tolik přestupovat a zároveň se vyhnou ucpanému centru," připomněla Hailichová. I o něco kratší linka 50 jede o dvě minuty déle.

Plán dopravního podniku se zamlouvá starostovi Slatiny Jiřímu Idesovi. „Do průmyslové zóny denně proudí mnoho aut a my to těžce odnášíme," poznamenal Ides. „Čím více možností hromadné dopravy budou mít, tím méně tady může jezdit aut," dodal.

Novinka spojující severozápad a jihovýchod města má být jakýmsi prototypem pro přípravu dalších expresních linek v Brně. Pokud se linka E50 osvědčí, může těchto obdob vlakových rychlíků v městském prostoru jezdit víc. „Uvažujeme například o spojení severu z Řečkovic přes Lesnou, Vinohrady až do průmyslové zóny na jihovýchodě města. Problematickou oblastí je však Tomkovo náměstí a jeho okolí, kde se často tvoří kolony a spoje by v nich uvízly," zdůraznil Seitl.

I kvůli tomu si chce město nechat zpracovat průzkum. „Musíme zjistit, kam Brňané jezdí za prací a na základě toho můžeme uvažovat o tom, kudy další expresní linky vést," vysvětlil náměstek brněnského primátora pro dopravu Richard Mrázek.

Lepší spojení na Černovickou terasu zajistí také posílené autobusové linky 75 a 77. I u nich časy odjezdů podnik uzpůsobil hlavně v době začátku a konce pracovních směn ve firmách v průmyslové zóně.

Častějších odjezdů se dočká i tramvajová linka 12 směřující do Technologického parku. Tu využívají kromě zaměstnanců tamních firem velmi často také studenti. „V době maximální ranní špičky se zkrátí interval mezi odjezdy až na dvě minuty," řekl Seitl.

Na ranní přednášky jezdí do Králova Pole také studentka Pavlína Růžičková. Tlačenice v tramvaji proto často zažívá na vlastní kůži. „Mnohdy se mi stává, že se dovnitř skoro nedostanu. Pokud bude dvanáctka jezdit častěji, lidé si pak spíše počkají na spoj, který přijede hned na dvě minuty. Tramvaje pak nebudou zbytečně nacpané," zhodnotila plán dopravce studentka.

Poslední významná změna v novém jízdním řádu pomůže lidem, kteří se domů vracejí až později v noci. Všechny spoje totiž pojedou častěji mezi osmou a desátou večerní. „Autobusy, které dosud jezdí každou půlhodinu, pojedou od poloviny prosince už po dvaceti minutách. Stejně tak se zkrátí rozestupy mezi odjezdy tramvají. Ty nepojedou po patnácti, ale už po deseti minutách," shrnul Seitl.

Podobně příjemné opatření chystá dopravní podnik také na víkendy a svátky. Kratší intervaly, které v nepracovní dny začínají až od devíti dopoledne, se posunou už na sedmou hodinu ranní.

Pro zvětšení klikněte.

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE

Autor: Hana Florianová

2.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Libor Zábranský.

Zábranský pokračuje jako kouč Komety a slibuje: Udělám vše, aby Erat zůstal

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno získá pozemky pro stavbu stadionu za Lužánkami

Brno – Úspěch brněnských hokejistů opět upozornil na potřebu nového stadionu, který město slibovalo postavit za Lužánkami. Po skoro ročním jednání nyní Brno uzavřelo dohodu s vlastníkem potřebných pozemků firmou Eiskon Devepol.

AKTUALIZOVÁNO

Příspěvek na roční šalinkartu se musí zdanit. Magistrát o povinnosti netušil

Brno /ROZHOVORY UVNITŘ/ – Dotace na dopravu? Ano. Ale zaplať, Brňane, daň! Příspěvky na nákup roční elektronické šalinkarty, které letos začal vyplácet magistrát, podléhají podle zjištění Brněnského deníku Rovnost zdanění. Redakci to potvrdil finanční úřad.

Zahrádky v historickém centru? Rozhodnutí Brna-středu uleví restauratérům

Brno – Méně práce pro podnikatele, kteří chtějí chtějí v létě otevřít restaurační zahrádku v centru, znamená rozhodnutí radních Brna-středu. Tamní rada zrušila současnou metodiku pro zařizování zahrádek.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies