VYBERTE SI REGION

Nová hala za víc než 300 milionů: s atlety se o ni chtějí dělit dráhoví cyklisté

Brno - Do haly za víc než tři sta milionů korun se kromě atletů mohou nastěhovat i dráhoví cyklisté. Sportoviště se má začít stavět příští rok.

25.2.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: archív

Na atletickém oválu se rozcvičují vytrvalostní běžci a sprinteři, o několik metrů dál krouží kolem po obvodu moderní sportovní haly dráhoví cyklisté. Původně atletická hala až za 350 milionů korun u bohunického univerzitního kampusu, jež se má začít stavět už příští rok, možná změní své plány.

Do stavby, na jejíž realizaci se už v loňském roce dohodli zástupci města, atletů a Masarykovy univerzity, na jejíchž pozemcích nové sportoviště vyroste, se chtějí připojit cyklisté. „Snažíme se přesvědčit vedení města, aby součástí nové haly, kterou si vlastně vylobboval atletický svaz, byl i velodrom. Chceme využít situace, když už se Brno hlásí k plánům jako spoluinvestor," vysvětlil šéftrenér dráhařů Dukly Brno Svatopluk Buchta.

Podobnou víceúčelovou halu mají například v rakouské Vídni. Právě tam už ve čtvrtek zamíří brněnský primátor Petr Vokřál, aby se podíval, zdali je takové řešení vhodné i pro Brno. „Nechci nic předjímat. V rámci jiných pracovních povinností se zajedu na tamní sportoviště podívat. Až potom budeme s cyklisty i s atlety jednat, jestli si vůbec tyto sporty pod jednou střechou rozumí," zhodnotil primátor.

Naposled nový velodrom zvažovalo město před pěti lety v Komárově. I nyní je bohunickému plánu Vokřál nakloněný. „Pokud by to bylo proveditelné, byla by to dobrá zpráva, je to jedno řešení pro dva sporty. Snížily by se provozní náklady," dodal. O kolik by ale rozšíření haly o čtvrtkilometrový ovál halu prodražilo, se zatím neví.

Právě na takové dráze se jezdí závody v zahraničí. V celé České republice ale chybí hala, která by mezinárodní standardy splňovala. Většina oválů je stejně jako ten brněnský v Křížkovského ulici otevřený. „V Brně má přitom cyklistika dlouhou tradici. V roce 1981 jižní Morava hostila i mistrovství světa v dráhové cyklistice. Naším přáním je tuto mezinárodní akci do Brna v nové hale představit po čtyřiceti letech," předestřel prezident Českého svazu cyklistiky Marián Štetina.

Atleti ale spolupráci zatím příliš naklonění nejsou. „Každý sport má svá specifika a hala, o které je podepsané memorandum v Brně, by měla splňovat nejen kritéria pro trénink atletů, ale také pro závody, a to případně i mezinárodního charakteru," upozornila mluvčí Českého atletického svazu Karolína Farská.

Předseda Českého atletického svazu Libor Varhaník, který v Brně loni v listopadu za atlety memorandum podepsal, o možných změnách plánů zatím neví. „O zapojení dráhových cyklistů do projektu, o kterém máme podepsané memorandum, v této chvíli nemám žádné informace," sdělil.

Poslední velká dráha podobného druhu vyrostla v dánském Odense. „Stavbou takových dřevěných konstrukcí do hal se zabývají jen tři firmy na světě, stojí milion euro. Přesto máme o nové zázemí v Brně takový zájem, že jsme primátorovi řekli, že dráhu zaplatí náš svaz," dodal Štětina.

Podobné sportoviště v Brně pamatují lidé z doby před rokem 1989. Nikoli pod pevnou střechou, ale pod nafukovací konstrukcí, se na tréninzích setkávali cyklisté a atleti zcela běžně. „Hala stála na místě dnešního hotelu Boby. Okruh tam byl ale malý. Měřil jen 160 metrů. Uvnitř něj bylo dost místa na dráhy a doskočiště pro atlety," vzpomněl Buchta na dřívější sportovní centrum města za Lužánkami.

Právě tam nyní ožívají další projekty. Loni představila hokejová Kometa Brno plány na nový zimní stadion. Zástupci města zas pokračují v přípravách na stavbu fotbalového stadionu, který chtějí mít v roce 2020 hotový. Ještě loni v květnu přitom město mělo úplně jiné plány. „Preferujeme nízkoenergetickou kombinovanou halu. Kromě rychlobruslení v ní zázemí najdou třeba také atleti," představoval tehdy projekt náměstek pro investice Richard Mrázek.

Autor: Alžběta Nečasová

25.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Na Orlí v nákupní galerii vyrostl Strom splněných přání

Brno – Malá Rozálie z Domova svaté Markéty pro matky a děti v tísni si přeje letos k Vánocům mluvícího medvídka. Splnit přání jí a dalším třiašedesáti dětem z tohoto domova mohou zájemci prostřednictvím Stromu splněných přání v Obchodní Galerii Orlí. „Lidé, kteří přicházejí do galerie, mohou přáníčko ze stromu vzít a zakoupit na jeho základě dárky dětem z rodin, které si je nemohou dovolit. Dárky pak přinesou zpět pod stromeček," uvedla vedoucí domova Monika Žewucká.

Sjezdovka u přehrady: pozemek stále chybí

Brno - Lyžařská sjezdovka snadno dostupná z Brna a sportovní vyžití pro děti a mládež versus snaha zachovat lesní porost v už tak přetížené rekreační oblasti v době boje se suchem. Podnikatel Pavel Trčala plánující vybudovat lyžařský areál na kopci Chochola nad Roklí u Brněnské přehrady a majitel pozemku Lesy České republiky ani více než rok od představení záměru nenašli společnou řeč. Brňané se tak sjezdovky u přehrady zatím nedočkají. Trčala se snaží získat podporu Brna i kraje.

Řidiči budou muset přibrzdit. Do dvou let v Brně přibudou radary

Brno – Nohu z plynového pedálu budou muset už možná v příštím roce sundat řidiči v Brně. Ani ne měsíc po odstranění radarů z opravovaného úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou se už diskutuje o novém úsekovém měření přímo v Brně. „Nechali jsme si zpracovat průzkum z testovacího měření v několika lokalitách ve městě. Obecně z deseti řidičů tři neví, co jsou pravidla silničního provozu, nebo je nehodlají respektovat," popsal důvody, proč o úsekovém měření město uvažuje, vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies