Černovická terasa leží na seznamu největších investic v kraji, které silničáři v příštích letech chystají. „Začátek stavby plánujeme na rok 2018. Předpokládaná cena je devět set milionů korun," informovala mluvčí ředitelství Nina Ledvinová.
Jestli ale projektu vypomůžou i evropské dotace, není jasné. Silničáři ho musí zapsat do dalšího operačního programu. S jedním přitom mají potíže už teď.
Ředitelství totiž musí utratit zhruba sedm miliard korun, aby o dotaci nepřišlo. „Problém je ale v tom, že silničáři zabrzdili už před lety přípravu nových staveb a nyní peníze utratí třeba za výměnu svodidel nebo protihlukové stěny," upozornil jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Petr Svoboda.
Problémy s investicemi se částečně týkají i Brna. Město nyní zaplatí 2,3 milionu korun na stavbu protihlukové stěny na velkém městském okruhu Žabovřeská u napojení Bráfovy ulice. „Územní rozhodnutí na rekonstrukci okruhu má omezenou platnost. Vzali jsme na sebe proto část stavby, kterou zahájíme, díky čemuž rozhodnutí nevyprší," vysvětlil náměstek primátora Robert Kotzian. Doplnil, že by celý projekt rekonstrukce přišel vniveč, jelikož silničáři ještě nemají dokumentaci pro stavební povolení.
Podle Svobody musí ředitelství rychle jednat, aby stihlo projekty do dalšího operačního programu zapsat. Patří mezi ně i stavba za sedm set milionů korun na dálnici D1. „Jedná se o rozšíření dálnice ze čtyř na šest pruhů mezi sjezdem na silnici R52 a na dálnici D2," upřesnila vedoucí brněnského závodu Věra Hoderová.
Komplikace s dotacemi ale nejsou jediné, které ředitelství na jihu Moravy trápí. Kvůli špatně vypsané zakázce muselo například o měsíc odložit rekonstrukci Pisáreckého tunelu.
V brněnském závodě se navíc za poslední dva roky už počtvrté změnil ředitel. Po Hoderové, která nastoupila v květnu 2012, krátce ředitelovali Petr Jedon a po něm Petr Foltýnek. Ten ve zkušební době skončil minulý týden. Závod nyní vede opět Hoderová.
Podle mluvčí Ledvinové nemají personální změny na fungování ředitelství vliv. „Neočekáváme, že by aktuální situace vedla k nějakým dopadům na činnosti zajišťovaných brněnským závodem. Dokončení by touto změnou neměly být dotčeny," sdělila Ledvinová.
TOMÁŠ KREMR