VYBERTE SI REGION

Přibudou dva nové objezdy

Brno - I když v Brně chybí zhruba dvacet okružních křižovatek, v nejbližších letech vyrostou jen dvě nové.

20.2.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

„Kruhové objezdy volí projektanti v místech, kde se ještě nevyplatí dělat světelnou křižovatku, ale v některém z pruhů je převládající provoz. Navíc nepotřebují žádné další investice do údržby,“ vysvětlil technický ředitel Brněnských komunikací Josef Luňáček.


Okružní křižovatky navíc zvyšují bezpečnost provozu. „Nevedeme speciální statistiky nehod na kruhových objezdech. Faktem ale je, že se kruhové objezdy budují také pro snížení vážných následků dopravních nehod ve srovnání s průsečnými křižovatkami,“ uvedl šéf brněnské dopravní policie Štěpán Zachara. Auta se totiž v převážné většině případů srazí bočně a v nízké rychlosti. Ideální kruhový objezd je podle něj jednopruhový. „Tam je riziko srážky minimální,“ tvrdí.


V blízké době v Brně přibudou dva nové objezdy. „Středně velký rondel je teď v plánu na křížení ulic Hradecká a Žabovřeská, který je součástí výstavby Velkého městského okruhu,“ popsal Luňáček.


Zde měli projektanti těžký úkol. „Chtěli jsme potlačit přímý průjezd městem, objezd řidiče opticky povede na velký městský okruh. Zároveň je to velmi bezpečná varianta křížení těchto frekventovaných silnic,“ podotkl Luňáček. Druhý objezd bude u nákupního centra Tesco Královo Pole.
Motoristé většinou kruhové objezdy vítají. „Je to bezpečné jak pro řidiče, tak pro chodce nebo děti. Při průjezdu musí řidič zpomalit rychlost a tak chrání sebe i ostatní,“ myslí si například řidička z brněnských Černých Polí Vilma Kubišová.


Obzvlášť začínající řidiči však mají často s kruhovými objezdy potíže. „Z hlediska přístupu žáka ke kruhovému objezdu je to trošku složitější. Není zde totiž sjednocený navigační systém,“ popisuje peripetie učitel brněnské autoškoly Astra Michal Pokorný. „Když řeknu žákovi, ať jede rovně, často neví, kam to vlastně je. Tak vždycky zastavíme, já jim to nakreslím a máme jasno,“ dodal Pokorný.

(bar)

 

20.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies