Po zdrženích stavby způsobených administrativními problémy i hospodářskou krizí dostala slovenská společnost HB Reavis úder z naprosto nečekané strany.

Společnost Arch.Design, která komplex projektuje, zároveň pro Brno připravila návrh nového územního plánu. A ten podle zjištění Deníku Rovnost plochu vedle autobusového nádraží Zvonařka označuje jako smíšenou obytnou.

„Podmínky v návrhu územního plánu neodpovídají těm, které máme pro náš projekt schválené. Pokud dokument město odsouhlasí, nemůžeme podle současného projektu Aupark postavit,“ upozornil mluvčí společnosti HB Reavis Roman Karabelli. Stejné využití pro současné parkoviště přitom předpokládají všechny tři varianty konceptu územního plánu.

Chtějí změnu

Podle mluvčího Karabelliho ovšem nevyhovující návrh pro firmu ještě neznamená poplach. „Není to finální dokument. Označení ploch jako obytné se tam mohlo dostat i nedopatřením. Určitě proto budeme územní plán připomínkovat,“ uvedl Karabelli.

Rozvoj dlouho nevyužívaných ploch u Zvonařky má na starosti městská společnost Jižní centrum. Její ředitel Jan Zavřel zdůraznil, že návrh územního plánu je třeba změnit. „Není mi jasné, jak se do dokumentu dané údaje dostaly. Jako vlastník mnoha pozemků v této oblasti budeme trvat na změně. Není totiž možné, abychom investorům napřed nabídli pozemek na nákupní centrum, a pak po nich požadovali stavbu bytů,“ kroutil hlavou Zavřel.

Podle něj však nebude ve změně návrhu problém. „Vzhledem k tomu, že zatím jde jen o koncept územního plánu, nevidím v tom žádnou větší překážku,“ řekl Zavřel.

#nahled|https://g.denik.cz/50/01/ftg_vizualizace_aupark_brno_int1_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/50/01/ftg_vizualizace_aupark_brno_int1.jpg|NEJVĚTŠÍ V BRNĚ. Nákupní centrum Aupark má vzniknout vedle autobusového nádraží Zvonařka. Stát má 1,8 miliardy korun. Od začátku stavby bude její dokončení trvat maximálně dva roky. #

Vedení města zatím o zmatcích v těsné blízkosti budoucího hlavního vlakového nádraží neví. „Zatím jsem od nikoho o tomto problému neslyšel. Ale dané území jsem ještě nestudoval dopodrobna,“ řekl náměstek brněnského primátora pro územní rozvoj Ladislav Macek.

I on zdůraznil, že koncept územního plánu je otevřený změnám. „Pokud investor podá připomínku, standardně se s ní vypořádáme. U návrhu územního plánu teď končíme s představovací fází a přichází právě čas námitek a připomínek,“ dodal Macek.

Představitelé společnosti Arch.Design se včera k problému nevyjádřili. „Nemohu o Auparku mluvit bez svolení investora,“ řekl Miroslav Bílek, který na projektu pracuje. Jeho kolega zpracovávající územní plán Jaroslav Dokoupil nebral telefon, ani neodpověděl na zaslanou zprávu.

#nahled|https://g.denik.cz/50/01/ftg_vizualizace_aupark_brno_int2_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/50/01/ftg_vizualizace_aupark_brno_int2.jpg|NEJVĚTŠÍ V BRNĚ. Nákupní centrum Aupark má vzniknout vedle autobusového nádraží Zvonařka. Stát má 1,8 miliardy korun. Od začátku stavby bude její dokončení trvat maximálně dva roky. #

Za 1,8 miliardy

Co bude společnost HB Reavis dělat, pokud nakonec změnu návrhu územního plánu neprosadí, zatím její představitelé nevědí. „To teď nedokážu říct. Budeme se snažit diskutovat,“ uvedl mluvčí Karabelli. Vyloučil přitom řešení problému u soudu. „Chceme v Brně investovat, soudit se s městem by nebylo prozíravé,“ podotkl.
Zároveň si ani netroufl odhadnout datum startu stavby za 1,8 miliardy korun. „Brzdí nás právě administrativní záležitosti. Platí ale, že jsme schopni centrum postavit za osmnáct až čtyřiadvacet měsíců,“ řekl Karabelli.

Podle ekonoma společnosti Cyrrus Ondřeje Moravanského ovšem doba přestává velkým obchodním centrům přát. „Jejich velký boom z minulých let už opadl,“ řekl Moravanský.

#nahled|https://g.denik.cz/50/01/ftg_vizualizace_aupark_brno_ext1_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/50/01/ftg_vizualizace_aupark_brno_ext1.jpg|NEJVĚTŠÍ V BRNĚ. Nákupní centrum Aupark má vzniknout vedle autobusového nádraží Zvonařka. Stát má 1,8 miliardy korun. Od začátku stavby bude její dokončení trvat maximálně dva roky. #

PETR JEŘÁBEK
ZUZANA TAUŠOVÁ