VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodní centra lákají na slevy. Olympia nabízí šatnu

Jižní Morava – Vánoční horečka vrcholí. Do Štědrého dne zbývá jen čtrnáct dní a nákupní centra jsou plná lidí. Někteří už mají dárky nakoupené, jiné to zatím vůbec netrápí.

9.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

„Vánoční dárky nakupuji na poslední chvíli. Jen pár dní před Štědrým dnem. Většinou už mám ale dopředu namyšlené, co komu vyberu,“ řekl například Jan Plocek z Brna.

Vedení nákupních center s podobnými opozdilci počítá. „Nájemci obchodů mohou prodloužit podle svého uvážení otevírací dobu o jednu hodinu. Místo do devíti večer budou prodávat do desíti,“ uvedla mluvčí nákupního centra Olympia v Modřicích na Brněnsku Monika Findoráková.

Otevírací dobu prodlužují také v hodonínském obchodním centru Cukrovar. Tamní prodejna Interspar bude mít od 13. prosince otevřeno místo do deseti hodin večer až do půlnoci.

Prosincový nápor

Podle obchodníků je nakupování v posledních dnech adventu běžná věc. „Největší nápor zažíváme v prosinci, především o stříbrné a zlaté neděli. Loni přišlo nejvíc lidí v sobotu 12. prosince,“ informovala Findoráková. Dodala, že největší návštěvnost centra bývá v posledních třech dnech před Vánocemi pravidelně.

Právě proto vedení Olympie připravilo pro zákazníky novinku v podobě šatny. „Lidé totiž tráví v obchodech i celé odpoledne. Šatna je s obsluhou a nachází se v prvním patře u dětského koutku. Zákazníci za ni zaplatí deset korun,“ vysvětlila Findoráková.

Dalším lákadlem jsou slevy. Většina obchodů začíná se slevami už v prosinci. „Dávno neplatí, že výprodeje bývají po Vánocích,“ uvedl ředitel brněnské Galerie Vaňkovka Martin Kondrát.

Pro některé lidi je však nakupování v přeplněných obchodech nepříjemnou záležitostí. „Jsem naštvaná, všude je plno,“ posteskla si třeba Helena Polášková z Kyjova.

Řada z nich proto raději shání dárky na internetu. „Je to mnohem pohodlnější. Můžu si danou věc vybrat pěkně z obýváku a nemusím nikam chodit,“ popsala výhody nakupování přes internet Markéta Pavelková z Brna.

Častěji přes internet

Zvyšující se oblibu nákupů přes internet potvrzuje i brněnský ekonom Ondřej Moravanský. „Stále vyšší využívání internetových obchodů je viditelným trendem, který souvisí s rostoucí počítačovou gramotností české populace,“ myslí si ekonom Moravanský.

Čtěte více ve čtvrtečním vydání Brněnského deníku Rovnost

HELENA ČTVRTEČKOVÁ
ZPRAVODAJOVÉ ROVNOSTI

9.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

Tradiční již devatenáctou přehlídku ohňostrojů festivalu Ignis Brunensis zakončil pompézní ohňostroj z hradu Špilberk.
AKTUALIZOVÁNO

Ignis Brunensis: přibude jeden ohňostroj, povinnou skladbou bude Bugatti step

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Brno /FOTOGALERIE/ – Rozsáhlé opravy za miliony korun čekají budovu brněnského Kina Art v Cihlářské ulici. Kvůli rozšíření vestibulu či zřízení bezbariérového přístupu proto od května do září kino přemístí do bývalého lihovaru v Pekařské ulici.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Nový ředitel Povodí Moravy dřív vedl mlékárny a lihovar

Brno – Z mléka a alkoholu přesedlá na vodu nový ředitel Povodí Moravy. V Brně ho v pondělí představil zaměstnancům podniku ministr zemědělství Marian Jurečka. Václav Gargulák přejde na pozici generálního ředitele společnosti zvenčí a ujme se jí už v úterý.

AKTUALIZOVÁNO

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

Brno /ANKETA/ – Bureš, Andrej Bureš. Účtenky s takovýmto textem a podobiznou ministra financí Andreje Babiše stylizovaného do postavy Jamese Bonda dostávají už od prosince návštěvníci Pivní burzy v brněnské Veveří ulici. „Na účtence máme obrázek jen z recese a původně jsme ho chtěli po týdnu odstranit, ale lidem se líbí. Měli jsme jen jednu negativní reakci, lidé se spíš smějí," uvedl majitel restaurace Jakub Seďa.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies