VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Slatiny má zelenou. Od ekologů

Brno-Slatina - Dlouho očekávaná stavba obchvatu Slatiny nebude mít špatný vliv na životní prostředí. Takový je závěr odboru životního prostředí Jihomoravského kraje. Dal stavbě zelenou právě při posuzování negativních vlivů.

16.2.2013
SDÍLEJ:

S plánovaným obchvatem Slatiny souhlasí odborníci na životní prostředí krajského úřadu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Podle posudku má dokonce stavba prospět víc než pokud bude zachovaný současný stav. „Propojení automobilové dopravy z Hviezdoslavy na Šlapanickou směřuje při očekávaném nárůstu dopravy k postupnému kolapsu dopravy," uznal ve svém rozhodnutí vedoucí oddělení posuzování vlivů na životní prostředí Jiří Hájek.

Podle něho už teď mají místní problémy s tím, že se mezi rodinnými domky v Krejčího, Matlachově a Šlapanické ulici neustále tvoří kolony. Potvrdil to i vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko. „Kolem rodinných domů projede denně dvanáct až patnáct tisíc aut. Je tam obrovská hluková zátěž," zdůraznil Bielko.

Podle starosty městské části Jiřího Idese je problém i v dopravní propustnosti ulic. „Ráno a odpoledne se na silnici auta skoro zastaví. Lidé tím trpí. Obrazně řečeno se ani nedá přejít z jedné strany silnice na druhou," poznamenal starosta.

Za skoro zoufalou považuje situaci Eva Pokorná. „Aut tu jezdí hrozně moc. A když se něco stane na dálnici, tak u nás hlavní ulice prakticky ucpou," řekla Pokorná.

Ředitel krajské správy a údržby silnic Jan Zouhar upozornil, že úspěch u ekologů je jen jedním z nezbytných kroků ke stavbě. „Stěžejní je i nadále získat souhlas vlastníků pozemků. Po něm můžeme předběžně žádat o vyjmutí ze zemědělského fondu. Zatím jsou jednání složitá," upozornil Zouhar.

Přesto podle něho stále platí optimistický termín začátku stavby v příštím roce. Stát má sedmaosmdesát milionů korun.

Příští rok se pravděpodobně začne zlepšovat situace také v sousedních Tuřanech. „O stavbě tamního obchvatu uzavřel kraj dohodu s městem Brnem. Závazek plní. Vedení kraje schválilo zařazení tuřanského obchvatu do seznamu projektů pro podporu z dotačního regionálního operačního programu. Oproti Slatině jsme u něj dál v tom, že už máme pravomocné územní rozhodnutí," uvedl Zouhar.

Stavět se tak podle něj může už příští rok. „Pokud se podaří zhruba v polovině roku dostat i stavební povolení a domluvit výkupy pozemků," podotkl ředitel. Stavba má přijít na 129 milionů korun.

Výkup pozemků má na starosti městská firma Brněnské komunikace. „Zahájili jsme přípravné práce směřující k oslovení vlastníků pozemků," potvrdila mluvčí společnosti Vladimíra Navrátilová.

Trasa obchvatu Tuřan má začínat u ulice Kaštanové u mostu s dálnicí D1. Podél jejího náspu bude pokračovat přes Vinohradskou ulici a železniční koleje. Podle plánu pak vyústí v průmyslové zóně ve Slatině.

Starosta Tuřan Aleš Jakubec doufá, že se skutečně začne stavět co nejdřív. „Nejhorší dopravní zátěž je teď přímo v centru Tuřan. Před radnicí denně projede sedm tisíc aut. S obchvatem určitě spousta lidí mířících na Líšeň přestane jezdit přes nás," myslí si tuřanský starosta.

Po dostavbě obchvatu se má podle plánů městské části Tuřanům ulevit také od kamionové dopravy. „Ta je teď největší bolestí. S obchvatem doufáme v zákaz průjezdu kamionů městskou částí," nastínil Jakubec.

Autor: Petr Jeřábek

16.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace plánovaného komunitního centra.
7 12

Teplárenské objekty ožívají. Mění se na centra i parky

Ilustrační foto.

Přes pět tisíc obyvatel bez teplé vody. V Bystrci vymění potrubní rozvody

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2017/2018!

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Kvůli horku v kraji lekly tisíce ryb

Jižní Morava - Nekvalitní voda a tisíce uhynulých ryb. To je bilance letošního léta v rybnících nejen na Brněnsku. Kromě extrémních veder a nedostatku vody bojovali rybáři se zamořením nádrží sinicemi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení