VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Tuřan? Ano, ale bez cyklostezky

Tuřany - Tisíce aut zmizí díky plánovanému obchvatu z ulic brněnské městské části Tuřany. Brněnští radní ale kvůli úspoře peněz schválili předevčírem jeho verzi bez dřív plánované cyklostezky a chodníku.

27.5.2012 10
SDÍLEJ:

Ilustrační foto Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Zhruba do poloviny listopadu zpracujeme novou dokumentaci pro stavební povolení. Město díky ní ušetří. Kolik přesně, bude jasné až po zpracování projektu," sdělila mluvčí společnosti Brněnské komunikace Vladimíra Navrátilová. Městská firma má přípravu projektu na starosti.

Tuřanskému starostovi Aleši Jakubci změna v plánech obchvatu nevadí. „Cyklostezka stejně vedla odnikud nikam. Pokud obchvat odvede větší část dopravy z naší čtvrti, provoz se tu zklidní a cyklisté díky tomu mohou bez problému využít silnici vedoucí přes Tuřany," argumentoval starosta.

Souhlasí s ním i někteří tamní obyvatelé. „Cyklostezka určitě není tak potřebná jako obchvat, na který čekáme jako na slitování. Bohužel politici stále něco slibují a nic se neděje. Přitom doprava v centru Tuřan je nesnesitelná," postěžoval si například muž, který žije v Sokolnické ulici. Své jméno nechtěl zveřejnit.

Zato třeba Lence Hersheyové z občanského sdružení Čisté Tuřany vadí, že cyklostezka podél obchvatu nepovede. „Nedokážu říct, zda se po postavení nové silnice doprava v Tuřanech zmírní natolik, aby byla bezpečná pro všechny," řekla Hersheyová.

Stavbu za zhruba sto čtyřicet milionů korun má zaplatit z větší části Jihomoravský kraj. Ten se v únoru dohodl s brněnským magistrátem na spolupráci při její přípravě. „Nejvíc ji brzdí problémy s výkupy pozemků. Právě ty má zajistit město. Pokud se podaří přesvědčit jejich majitele k prodeji, můžeme začít stavět ještě letos. Máme už totiž platné územní rozhodnutí," sdělil ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

Pokud chce kraj využít dotace z Evropské unie, musí začít stavět nejpozději v roce 2013. „Když peníze nezískáme, budeme uvažovat i o půjčkách. Pro kraj je totiž tuřanský obchvat jedna ze dvou nejdůležitějších plánovaných dopravních staveb na území Brna," upozornil Zouhar.

Tou druhou je obchvat brněnské městské části Slatina. Zahájení jeho výstavby v současnosti také brzdí spory s majiteli pozemků. „Bohužel ceny, za které je chtějí prodat, jsou pro nás nemyslitelné. Pokud se s nimi v nejbližší době nedohodneme, začneme zvažovat jejich vyvlastnění," prohlásil Zouhar. Slatinský obchvat má ulevit přetížené silnici z městské části do Šlapanic.

Jiné potíže než v Tuřanech a Slatině mají v brněnském Žebětíně. Obchvat za víc než padesát milionů korun tam má zaplatit Brno. „S pozemky nemáme problém, bohužel město letos nemá peníze. Chceme jednat s developery, kteří u nás stavějí rodinné domy. Snad nás podpoří. Pokud kývnou, stavět můžeme příští rok," sdělil žebětínský starosta Vít Beran.

Obchvat tam má spojit Kohoutovickou a Hostislavovu ulici mimo obytnou zónu.

Autor: Jan Spěšný

27.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies